Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Юни 03, 2011 9:11 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Ето го и резултата.
След 2 часа чертане и поръчка на детайлите с малко завиране в педалите на самолета имам работещо парно без грешки.
Произведени са необходимите части и монтирани.
Произведох два комплекта, сега имам един в повече, може и някой друг да си направи лявата част на климатроника да сменя топло и студено само че още не знам колко ще струват, тъй като производителя не ми е казал цена но няма да е никак скъпо в сравнение с разглобяване на табло и т.н.
Сега проблема на климатроника е в дисплея, нещо избледняват пикселите ще се боря и с това, ако някой знае как се оправя моля да сподели.
Относно частите имам и чертежи и програми за производство и могат да се произведат в неопределено количество.
Ето и няколко снимки на готовите части и преработката(елементарно е).


Прикачени файлове:
ALIM5108.JPG
ALIM5108.JPG [ 298.15 KiB | Прегледано 3423 пъти ]
ALIM5105.JPG
ALIM5105.JPG [ 181.11 KiB | Прегледано 3414 пъти ]
ALIM5104.JPG
ALIM5104.JPG [ 210.93 KiB | Прегледано 3420 пъти ]
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Юни 03, 2011 10:07 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6950
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0
Кажи цената, като я разбереш, че тук един приятел си го обръща ръчно всяка пролет и есен. :)

A за дисплея :
http://cgi.ebay.co.uk/SAAB-9-3-9-5-ACC- ... 19c54ed1d8


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Юли 12, 2011 4:49 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 03, 2009 2:54 am
Мнения: 45
Местоположение: Saint Helena,CA,USA
Автомобил: 2001 Aero;2004 Аеро;9-5 2.3tDeviltune/RIP/
Здравейте колеги!
На зор бях да си опраря въпросната клапа и изнамерих два варианта, малко по-ефтини от PFS.
http://www.saabservices.com/9-5%20ac%20fitting.htm
И по-ефтиния вариант:
http://www.saabusaparts.com/product_inf ... ts_id=1110

_________________
Ако не съм първи, няма да съм втори!!!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Юли 12, 2011 10:13 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Ако счупването точно там а не другаде този вариант е подходящ с недостатъка, че трябва да се завираш в педалите.
Аз както съм описал по горе така си оправих моето парно и с зареждане на фреон не съм имал по добро регулиране на температурата от както имам колата.
Между другото имам още един произведен комплект, имам и чертежи за производство, тъй че ако някой иска може да се договорим, цената е по ниска от това където си го намерил, а и нямаш разходи за доставка, дори мога да помогна с монтажа отнема не повече от един час.
За да не спамим на ЛС.
ПС. Друго си е да има хладно през лятото и топло през зимата! :rofl:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Юли 12, 2011 2:39 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
Браво колега skyman, добре си се справил. А откъде намери ограничител?
Имай предвид че този ограничител който си снимал се чупи лесно в областта на едното зъбче. Има едни - реинфорснати които ги мернах на някой от по-горните линкове, те по- не би трябвало да се чупят. Ако ограничителя се счупи зависи кое е по-слабо - или ще приплъзне сглобката "жълт детайл-тръбичка" или може да се попрецака клапата....
Аз лично моят ограничител съм го залепил хубаво с "капчица" за жълтия детайл така че да се разпредели усилието. Другото което направих - сглобката "жълт детайл - тръбичка" не е много стегната - ако напънеш малко повече - тя приплъзва.
А това че си свалил размерите е супер... ще могат и други колеги да си помогнат сами.
От страната на пасежера детайла е почти същия само дето процепа мисля че беше от противоположната страна. Но там се работи мноооого по-лесно - няма волан и педали в които постоянно да си удряш главата.

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Юли 12, 2011 2:44 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Ограничителя и него го произвеждам.
Този който съм произвел няма как да се счупи, по скоро моторчето ще пребуксува или ще се счупи.
Материала на новия ограничител е Бял ПОМ ако на някой му говори нещо.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 15, 2011 8:20 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Фев 07, 2011 11:17 pm
Мнения: 65
Автомобил: Saab 9-5 2.0 t, 2001, by Devil tune
До колегите Skyman и Pengev - колеги, имам нужда от вашата помощ, писах Ви на ЛС. Предварително Ви благодаря.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Дек 23, 2011 11:17 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 12:51 pm
Мнения: 270
Местоположение: Габрово
Автомобил: 9-3 tid '99
При калибриране на климатроника дава грешка 02. Някой знае ли за коя клапа става въпрос?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Съб Дек 24, 2011 11:30 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 240
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
Предполагам че става въпрос за 93
май по скоро е температурен сензор:

02 - B1350 - Cabin Temp Sensor - Open circuit or short to battery or short to ground

източник:
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=113589

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Юни 08, 2012 12:09 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
След като една година вече имах перфектно парно тия дни пак нещо се обърка.
Оказа се че проблема е в моторчето за смяна на въздушния поток т.е мястото от където да духа.
След като го разглобих и го закачих на ново без редуктор първите няколко пъти не тръгна после се развъртя. Като го сглобя с редуктора и неможе да го задвижи. Та дали е проблема в моторчето или нещо се губи от елетронния блок?
Някой имал ли е подобен проблем? И незнам те всичките еднакви ли са да пробвам да го сменя за тест с друго?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Юни 08, 2012 5:07 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Отбой,
Проблема е решен! Днес като го разглобих и тръгнахме с колегата да включваме осцилоскопа да видим какви сигнали идват и забелязах че единия кабел се е измъкнал от куплунга съсвсем леко. С малка намеса и моторчето си тръгна както трябва.
И сега с нов филтър и пак има студено и топло :rofl:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Съб Авг 11, 2012 1:05 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 3016
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Само да добавя, че алтернативното решение понякога върши работа, но не винаги решава проблема за постоянно. При нас дойде 9-5 с познатия проблем, оказа се, че алтернативното решение с преработване на пластмасовата ос вече е правено и е работило дълго време така, докато не се е счупила следващата най-слаба част от пластмасата, която обаче е някъде вътре преди клапата и единственият вариант е разглобяване и сваляне на таблото и всичко друго съпровождащо цялостната процедура от 15-16 часа.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пон Авг 20, 2012 10:40 pm
 


Регистриран на: Съб Юли 23, 2011 2:14 pm
Мнения: 25
Автомобил: SAAB 9-5 2.0t SE
Ако забележите тази жълтата джаджа е оребрена по гърба си. Взима се една планка, прерязва се по средата, огъва се, слага се на жлеба, внимава се да е права, за да има съосност и се стяга със скоба за шланг. При мен работи направих го за около 30 мин.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пон Авг 20, 2012 11:37 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 3016
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Мда, и там беше така, само че после се е счупила вътрешната част до която няма достъп.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Авг 21, 2012 8:17 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
freaktattoo написа:
Само да добавя, че алтернативното решение понякога върши работа, но не винаги решава проблема за постоянно. При нас дойде 9-5 с познатия проблем, оказа се, че алтернативното решение с преработване на пластмасовата ос вече е правено и е работило дълго време така, докато не се е счупила следващата най-слаба част от пластмасата, която обаче е някъде вътре преди клапата и единственият вариант е разглобяване и сваляне на таблото и всичко друго съпровождащо цялостната процедура от 15-16 часа.



Следващата най-слаба част ще се счупи ако нещата на са направени както трябва.
За да се счупи там където се счупват всички за първи път то е виновен иначе зеления ограничител който спира моторчето когато си пави "хом".
Като се счупи ограничителя, чупи и самия жълт детайл който всъщност е клапата. Затова при ремонта е много важно да се произведете нов по здрав ограничител или както го произвеждат по сайтовете от алуминиева отливка едно цяло.
А после ако се счупи вътре клапата то вече много ще е остаряла пласмасата и се случва да се осуче и да се счупи.
И най-важното е при сглобяването да се центрира правилно за да работи ограничителя, иначе много скоро може да счупи вътре клапата.
Това са бели кахъри, Успех на всички!


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab