Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Oil Pressure Low
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 06, 2020 8:33 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 10:01 pm
Мнения: 52
Автомобил: SAAB 9-3 '04 SS 2.2 TiD
Здавейте, днес докато пътувах светна чек-ът за Oil Pressure Low.
Първото нещо което направих е да отбия колата и изгася двигателя.
Изчаках около 40 мин до 1 час и проверих нивото на маслото. Имаше достатъчно (до 2рата черта).
Маслото е на 10000 КМ Castrol 5W40.
За всеки случай долях малко и запалих колата. Отначало чек-а не светна. Но като покарах малко, пак се появи.
Отбих пак колата и отворих капачквата на двигателя да проверя дали помпата не е сдала багажа, но си работеше (хвърляше масло).
Нямаше как, трябваше да се прибера въпреки чек-а и продължих да шофирам. Не се усещаше промяна в работата на двигателя или друг проблем. Колата си вървеше нормално.
Забелязах че чек-ът светва само в ниски обороти (1000 - 1500). Като подам газ до над 2000 оборота, чек-а изчезва.
Също, забелязвал съм преди, че на няколко пъти при студен чека се включва за по-малко от секунда и след това изчезва.

Дали не става въпрос за заминал датчик или помпата. Или е от маслото, тъй като е време за смяна (въпреки че на това масло му дават до 15000 Км)?
Ще ида в сервиз да сменят маслото и да видим резултатът след това.
Някой имал ли е подобен проблем и ако да, как го е оправил?
Мерси предварително!

_________________
Първа космическа скорост - V1=7,910 km/s Втора космическа скорост - V2=11,2 km/s Трета космическа скорост - V3=16,67 km/s Четвъра космическа скорост - V4=SAAB Born From Jets!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Oil Pressure Low
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 06, 2020 8:40 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1644
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Чека не показва надписи. Ти този надпис го виждаш на SID-a. Закачи колата за подходяща техника и виж дали е записала някаква грешка. Според мен не е трябвало да продължаваш да караш колата. Забеляза ли да ти е светнала и червената "лейка", която сигнализира проблем с маслото. Чека не свети за масло, в това трябва да си сигурен. Дано не си "изтропал" някой лагер на коляновия вал, че тогава ще береш ядове.

Успех!

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Oil Pressure Low
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 06, 2020 8:46 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 21, 2012 10:01 pm
Мнения: 52
Автомобил: SAAB 9-3 '04 SS 2.2 TiD
Здравей колега.
Червената лейка под оборотите също светваше заедно с чека на SID-a.
Реших, че след като помпата качва масло, няма да има проблем да шофирам и за това поех риск.
Нямаше тропане или промяна в поведението на колата.

_________________
Първа космическа скорост - V1=7,910 km/s Втора космическа скорост - V2=11,2 km/s Трета космическа скорост - V3=16,67 km/s Четвъра космическа скорост - V4=SAAB Born From Jets!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Oil Pressure Low
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 07, 2020 9:53 am
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 190
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Не можах да намеря информация, как е положението при 2.2 литровия дизел, но при B2x2/B2x4/B2x5 двигателите, налягането на маслото се следи от един обикновен pressure switch, който се затваря, ако налягането падне под половин атмосфера. По мое мнение, това е неадекватно ниско, защото можеш цяла година да караш с налягане 0.7 - 0.8 атм. и лампата да не свети, но при това налягане, все някъде мазането ще е недостатъчно и ще имаш ускорено износване. А налягането на маслото може да е ниско по две причини: хлабините, през които маслото изтича са прекалено големи вече, това са хлабините на лагерите на валовете или на самата маслена помпа и маслото е толкова течно, че бързо изтича през тези хлабини. 5W40 не е точно супер редко масло, но след 10000 км. кой го знае. Но най-вероятната причина ми се струва да е износени лагери на коляновия вал. Дано не е крив вала. Има и малък шанс, датчикът да е дефектирал и да сработва на по-високо налягане, но не бих разчитал особено на тая версия. Като ти измерят налягането в сервиз, ще се разбере.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Oil Pressure Low
МнениеПубликувано на: Чет Окт 01, 2020 8:19 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Юни 26, 2007 9:11 pm
Мнения: 1698
Местоположение: FUGM
Автомобил: saab FUGM
Смени си датчика,тъкмо няма да ти тече масло от него.


Прикачени файлове:
h-preview.jpg
h-preview.jpg [ 89.49 KiB | Прегледано 107 пъти ]
          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab