Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Съб Юни 01, 2019 10:35 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
Здравейте,
Фенове и любители на марката. Наскоро и аз станах собственик на един чудесен екземпляр (първият ми) на тази яка марка, Saab 95 2.3t Aero 260hp. От 1 седмица я карам и започвам да хлътвам здраво по колата си :roll: признавам си, дори не го очаквах, дойде като изневиделица :lol:. Направо започнах да се пристрастявам към глухото буботене, което идва изпод предния капак. Но да минем на проблема. Когато първоначално я запаля (не е задължително да е на студен двигател) започва да не може да държи обороти да се дави и да гасне когато отнема педала на газта и дори когато я усетя, че ще изгасне и натисна газта тя се задавя и пак гасне :S. Като я покарам известно време и този проблем изчезва. Ако я загася за 10 - 15 мин. и запаля пак, проблема се появява. Check engine светва със грешки нещо от сорта "Грешка при детонация на цилиндър 1,2,3,4". Махам клеймата на акумулатора за 1 мин и слагам и check engine-a изгасва и после мога да мина много километри без да светне пак, но изгася ли я за повече от 10 мин и почва да хълца и да гасне като отнема газта и лампата пак светва. Писна ми да ресетвам компа. Свещите са сменени с NGK SPARK PLUGS LASER PLATINUM, защото ми казаха, че трябва да се сменят често на около 30 хиляди км инъче бобината изгаря, а тя била много скъпа. Колата е стояла 4 год. без да е палена. Майстора изкара много ръждива кал от горивния филтър. Казаха ми карай така със 100 октанов бензин и тя ще се оправи, ама мен нещо ме съмнява сама да се оправи. Та искам да ви попитам и вас за мнение, защото знам, че тук има доста разбирачи и маняци на тия коли. Опасявам се да не стане някой сериозен сакатлък, ако карам така докато чакам да се изчисти сам проблема :( .

Предварително благодаря.


Последна промяна HURRICANE на Нед Юни 02, 2019 8:38 am, променена общо 1 път
Преместване на темата.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2019 9:52 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
Забравих да спомена, че колата се кара само на 100 октанов бензин, няма газ.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2019 9:56 am
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 160
Местоположение: Русе
Автомобил: Saab 9⁵ ARC MY04 Auto
Колега, можеш ли да напишеш точния модел на свещите, че под „NGK SPARK PLUGS LASER PLATINUM“ ми излизат няколко различни модела и съвсем не всички са резисторни. За SAAB с Trionic свещите задължително трябва да са резисторни. Ако не се лъжа свещите на NGK имат буквичка R под надписа NGK.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2019 1:09 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
Здравей колега. Да, на кутийката пише PFR6H-10 6290. Мисля че това е модела, за който питаш. Сега гледам от снимките в интернет за този модел на самата свещ имa буквичката R под NGK.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2019 1:35 pm
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 160
Местоположение: Русе
Автомобил: Saab 9⁵ ARC MY04 Auto
Да, свещите са резисторни и мисля, че точно такива трябва да са на Aero-то.
С това, идеите ми се изчерпват. Другото е проблем с подаваното гориво, както сам описа състоянието на горивния филтър, но там не ми хрумва обяснение за случващото се. Ако си в София или близо, там има един двама (може и повече да са), които да диагностицират проблема професионално.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Нед Юни 02, 2019 7:08 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2996
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Пиши откъде си да знаем къде да те насочим. Има ли около теб друг със Сааб да размените касетите? Или като казваш. че е стояла 4г. нещо инжекторите да правят номера?

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 7:45 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
Здравейте, от София съм. След изминати около 500 км забелязах, че колата спря да гасне :). Пак бута оборотите малко повече от нормалното, като отнема газта, но по малко от преди и не се дави и гасне вече. Check engine-a си свети, но започвам да вярвам, че ще се поотпуши още и ще се оправи. Мисля да и набия тази добавка на Bardahl 6 в 1 за еднократно почиставане на горивната система и после да тичам при майстора да ми смени горивния филтър и предполагам ще се оправи изцяло.

Благодаря ви за отговорите.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 10:44 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Апр 02, 2012 9:10 am
Мнения: 340
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Saab 9-5 ARC 2.0t (MY 2002)
Може да има нужда от адаптация, ако е била без акумулатор известно време.
Или да е започнал да си заминава датчика на коляновия вал.

_________________
There is no black or white, only shades of grey.

Saab 9-3, 2.0t, 1998 --> Saab 9-5, 2.0t ARC, 2002


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 2:24 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 4:42 am
Мнения: 207
Местоположение: плевен
Автомобил: Saab 93 Aero Convertible , Saab 93 2.2 Tid
Страх ме е ,че подобен хепиенд / малко Бардал, 100 октана бензин/ е химера ! На мене това губене на оборотите в началото ми прилича на - троене на двигателя, като стопли се включва и 4 - ти цилиндър ... Добре дошъл във форума и не се отказвай , а карай смело-всичко ще се нареди...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 7:28 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2996
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Щом си от София, имаш избор - търси Илчо/fraktattoo/ или червената обява долу вдясно.

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 8:40 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
noel написа:
Може да има нужда от адаптация, ако е била без акумулатор известно време.
Или да е започнал да си заминава датчика на коляновия вал.

Да, датчика на коляновия вал си беше заминал и го смених и след това мислех, че ако е от него би трябвало да се оправи веднага. Възможно ли е от него да е и да му трябва малко време за адаптация, защото аз веднага след смяната на датчика съм минал само около 500 км, като вече се вижда някакво подобрение в работата на двигателя?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Вто Юни 04, 2019 9:37 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
yoyoma написа:
... Добре дошъл във форума и не се отказвай , а карай смело-всичко ще се нареди...

О далече съм от мисълта да се отказвам. Толкова дълго време търсех корав турбо бензинов изтребител :turbo и след като го открих в лицето на SAAB да взема да се откажа заради някаква дреболия ми звучи направо нереално :goodheart: .


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Сря Юни 05, 2019 8:03 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Авг 18, 2015 10:27 am
Мнения: 79
Местоположение: Русе
Автомобил: Saab 9-5 2.3t Wagon 2001
А,да ли не е бензинова помпа пред умиране?На баща ми едно време правеше такива чалъми! Докато една вечер тотално не запали !

_________________
Saab 9-5 2.3t MY01 185hp :)
Nissan Primera P11 GT MY 97 150hp


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Чет Юни 06, 2019 1:47 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 4:42 am
Мнения: 207
Местоположение: плевен
Автомобил: Saab 93 Aero Convertible , Saab 93 2.2 Tid
Сигурно си в Limp home режим, и трябва да се оправи там пружинката на дросела.../освен че си придобил Сааб , си направил заявка за висше техническо образования-затова ти казвам да не се отказваш и прекъсвашллл :rofl: !/


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 2.3t Aero гасне след първоначално запалване.
МнениеПубликувано на: Пон Юли 01, 2019 1:27 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Юни 01, 2019 9:51 pm
Мнения: 19
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95 Aero 260hp (YS3E)
yoyoma написа:
Страх ме е ,че подобен хепиенд / малко Бардал, 100 октана бензин/ е химера ! На мене това губене на оборотите в началото ми прилича на - троене на двигателя, като стопли се включва и 4 - ти цилиндър ... Добре дошъл във форума и не се отказвай , а карай смело-всичко ще се нареди...

Малко ъпдейт. След малко над 2000 км минати само с 100 октана бензин, подобрение и оправяне на проблема не се забеляза. Колега за съжаление май ще се окажеш прав. Ще ходи на майстор неизбежно е.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab