Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Нед Яну 28, 2018 1:53 pm
 


Регистриран на: Сря Фев 22, 2017 6:47 pm
Мнения: 13
Местоположение: София
Автомобил: '11 9-3 SC TTID4; '08 9-3 SC Aero TTID
Здравейте колеги,

преди две седмици се сдобих с машината описана в заглавието на темата.
Скоростната й кутия е автоматична (шестстепенна).
Може ли някой да даде инфо какъв е интервала за смяна на маслото на скоростната кутия?
Не успях да намеря нищо във форума по темата (може би не съм търсим достатъчно).

Благодаря предварително.


Последна промяна HURRICANE на Нед Яну 28, 2018 3:08 pm, променена общо 1 път
Преместване на темата. Това е правилния подфорум за нея.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Нед Яну 28, 2018 3:57 pm
 

Аватар

Регистриран на: Сря Сеп 24, 2014 4:37 pm
Мнения: 41
Местоположение: гр. София
Автомобил: Saab 9-3 Estate 1.9TiD Hirsch
Скоростната кутия би трябвало да е TF-81SC. Моя Саабин е с такава. В мрежата ще намериш различни числа. Едни пишат, че Сааб и Волво препоръчват маслото да се сменя на 30 хил. км., но други, доста повече споменават числата 60-65 хил. Разликата е голяма. Ти ще си прецениш. Но лично за мен 30 хил. км. е твърде малък пробег. Ако предния собственик не ти е казал, че е сменял маслото, по-добре го направи. Защото не се знае дали въобще някога е сменяно. До колкото знам някои сервизи занимаващи се с АСК имат машини за пълното източване на маслото от СК, Джемени например. Иначе се прави ето така: https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M

Имаш ли някакви проблеми с кутията?

_________________
Made in Sweden, powered in Switzerland!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Нед Яну 28, 2018 3:57 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1539
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Сменяй, не се чуди. Няма да се разсърди автомата от ново масло. Ако искаш автомата да работи добре, смяна на 40-50 хил.км е добре. Има особености при смяната. За инфо виж тук: http://saab-club.com/forum/viewtopic.ph ... hilit=3309 и тук /на 1-ва стр./ http://saab-club.com/forum/viewtopic.ph ... 9&start=15 Има и още информация за автоматите. Използвай търсачката. Ако имаш въпроси, на който не си открил отговора, питай ще помагаме с каквото можем.
Успех...

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Нед Яну 28, 2018 9:52 pm
 


Регистриран на: Сря Фев 22, 2017 6:47 pm
Мнения: 13
Местоположение: София
Автомобил: '11 9-3 SC TTID4; '08 9-3 SC Aero TTID
Привет,

благодаря за бързите отговори. Че ще сменя маслото на кутията - това е ясно.
Иначе за да отговоря на въпроса на Lion King - нямам проблеми с кутията, предавките
се превключват плавно и без тласъци дори и при добре загряла кутия.
В петък пътувах до Варна с минаване през Казанлък по работа, доста я понастъпих
по завоите на подбалканския и после през Ришкия проход - нямаше придърпване
или да блъскане при смяната дори и в ръчен режим (предавките могат да се сменят
и от волана).

Между другото, може би не е тук мястото да споделя, но все пак ще го направя -
при рязко ускорение колата бълва доста черен дим за секунда-две. Миналата седмица
я прегледахме с Tech 2 с Илчо (freaktatoo) и установихме, че някой преди време е
пипал софтуера свързан с филтъра за твърди частици и в момента такъв най-вероятно няма.
Но дори и без филтър, при нормална работа на двигателя не би трябвало да има такава
чернилка при ускорение. Та започнах да се чудя на какво може да се дължи - заминали дюзи,
проблем с дебитомера, вихрови клапи, спукан макруч по турбо пътищата...
Иначе колата има много добро ускорение, срявнявам с другия ми Saab 9-3, който е със същия
двигател, но с ръчни скорости,

Ако някой е имал подобни проблеми и може да сподели - ще съм много благодарен.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Вто Фев 06, 2018 2:59 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
Scandix написа:
Привет,
...
Между другото, може би не е тук мястото да споделя, но все пак ще го направя -
при рязко ускорение колата бълва доста черен дим за секунда-две. Миналата седмица
я прегледахме с Tech 2 с Илчо (freaktatoo) и установихме, че някой преди време е
пипал софтуера свързан с филтъра за твърди частици и в момента такъв най-вероятно няма.
Но дори и без филтър, при нормална работа на двигателя не би трябвало да има такава
чернилка при ускорение. Та започнах да се чудя на какво може да се дължи - заминали дюзи,
проблем с дебитомера, вихрови клапи, спукан макруч по турбо пътищата...
Иначе колата има много добро ускорение, срявнявам с другия ми Saab 9-3, който е със същия
двигател, но с ръчни скорости,

Ако някой е имал подобни проблеми и може да сподели - ще съм много благодарен.


Здрасти колега, първо честита покупка и със здраве да си я караш :)
Аз имах подобни проблеми, но беше на 1.9 TiD версията, така че в твоя случай може да не е релевантно, но все пак виж тази тема http://saab-club.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=9732, също да отбележа че при мен не беше за секунда-две, ами през цялото време при подадена повече газ (например изпреварване) и над 2000 оборота. Виждам, че добре си се насочил към възможните причини за проблема, към тях мога да добавя:
- MAP сензор (аз лично чистих моя) беше целият в сажди
- EGR ако не е премахнат софтуерно може да е задръстен и да не затваря плътно от където да губиш налягане във всмукателния колектор
- сцепени тръбички на вакума между вакумната помпа -> клапана на турбото -> променливата геометрия на турбото
- проблемем клапан турбо, както беше при мен беше тотално задръстен, може при теб да е частично задръстен, от което да ти променя геометрията на турбото по-бавно
- спукан/сцепен интеркулер

Преди докато търсех иформация за моя проблем бях намерил една тема в uk форума на сааб, където изброяваха около 17 причини за черен дим, като се почваше от най-лесното и евтино към по-скъпите, ако я намеря ще ти я пусна.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2018 10:30 pm
 


Регистриран на: Сря Фев 22, 2017 6:47 pm
Мнения: 13
Местоположение: София
Автомобил: '11 9-3 SC TTID4; '08 9-3 SC Aero TTID
Здравей колега,

четох темата ти относно твоя проблем с черния пушек при ускорение още когато я публикува.
Предполагам, че при мен проблема е сходен с твоя, но както всички знаем - причините наистина може да са много.
Явно ще трябва да започна да отмятам едно по едно докато открия точно от къде идва проблема

Ако все пак намериш това, което си чел в UK форума - ще ти бъда благодарен да го споделиш.

Поздрави!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: 2008 9-3 SC Aero TTID смяна масло автоматична скоростна кути
МнениеПубликувано на: Вто Мар 06, 2018 4:40 pm
 


Регистриран на: Вто Мар 23, 2010 9:37 am
Мнения: 12
Автомобил: SAAB 9-3 1.9 TiD 2008
Scandix написа:
Привет,

благодаря за бързите отговори. Че ще сменя маслото на кутията - това е ясно.
Иначе за да отговоря на въпроса на Lion King - нямам проблеми с кутията, предавките
се превключват плавно и без тласъци дори и при добре загряла кутия.
В петък пътувах до Варна с минаване през Казанлък по работа, доста я понастъпих
по завоите на подбалканския и после през Ришкия проход - нямаше придърпване
или да блъскане при смяната дори и в ръчен режим (предавките могат да се сменят
и от волана).

Между другото, може би не е тук мястото да споделя, но все пак ще го направя -
при рязко ускорение колата бълва доста черен дим за секунда-две. Миналата седмица
я прегледахме с Tech 2 с Илчо (freaktatoo) и установихме, че някой преди време е
пипал софтуера свързан с филтъра за твърди частици и в момента такъв най-вероятно няма.
Но дори и без филтър, при нормална работа на двигателя не би трябвало да има такава
чернилка при ускорение. Та започнах да се чудя на какво може да се дължи - заминали дюзи,
проблем с дебитомера, вихрови клапи, спукан макруч по турбо пътищата...
Иначе колата има много добро ускорение, срявнявам с другия ми Saab 9-3, който е със същия
двигател, но с ръчни скорости,

Ако някой е имал подобни проблеми и може да сподели - ще съм много благодарен.


Може би малко късно с включвам, но и аз махна DPF-a и веднага след това започна да си пуши грамотно, което като количество ме изненада. За щастие се оказа и най-лекото, което предполагах - позапушени колектори и следвателно се подава обогатена смес, която заради недостатъчно въздух не може да изгори напълно. След почистването пушекът изчезна и всичко е точно.

_________________
Никога не си купувайте SAAB, той ще ви надживее!


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab