Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2017 8:30 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Здравейте, тъсрих по форума но не открих решение на проблема с моя Сааб0 9-3 СС 2004, 2,2 -125 к.с. Проблема е следния ако не е палена 3-4 дни много трудно пали на 2-3 път. Сменени гумички на дюзите(оригинални от Опел+ нов корпус на горивен филтър+ клапън допълнитен против падане на горивото+тествеане с Тех 2 без записани грешки+свещи Ок. И въпреки всичко ядец трудно палене. Някъкви насоки. Благодаря предварително.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 8:48 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2722
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Имаше тема някъде за едни О-пръстени дето не държат и след време трябвало да се обезвъздушава. Ако запалиш сутринта, вечерта пробвал ли си дали пали? Но... да се изкажат 'дизелите'.:-)

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 2:31 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 10:26 am
Мнения: 150
Местоположение: Велико Търново, Враца
Автомобил: 9-3 2002 2.2 tid
3 пъти съм имал проблем с паленето.
Първият път бяха О-пръстени на дюзите - смених ги и нямах ядове:
Вторият път беше акумулатора, купих си нов:
Третият път сменях крушките на фаровете и като сменях дясната, махнах капака на въздушния филтър, че ми пречеше малко. Сложих крушката, сложих капака на филтъра и веднага пробвах да запаля (исках да видя как светят новите крушки), ама не. Въртях 3-4-5 пъти не помня колко, накрая ме бутнаха и така запалих.
После имах проблеми с вихровите клапи и ЕГР-а. Клапите ги махнах, а ЕГР го изолирах и засега всичко ми е наред.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 9:06 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Номерата ги прави ако стои 2-3 дни,иначе няма проблеми сутрин палена вечерта и на другия ден огин, Акумулатора е проверен Ексаит на 6 месеца . Стигам до вихровите клапи, ЕГР го сменях за проба от друг Сааб същата история моя при него пали без да се замисли стоял 2 дни в гараж.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2017 9:59 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Ное 13, 2017 6:14 pm
Мнения: 8
Местоположение: Банкя
Автомобил: Saab 9-3 as 2.2 diesel 125 k.s.
Колега имах подобен проблем на един Ситроен дизелов. Реши ми го един дядо от работата ми, наслага грес на всички връзки от резервоара до помпата, колата от тогава работеше перфектно докато не я блъснаха. Каза че от някъде по горивната система дърпала въздух.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Съб Ное 18, 2017 4:46 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Не съм се сещал за това, ще опитам дано е от това, което ме съмнява иначе друго не ми идва в главата. Ако има въздух отнякъде ще пали поредничаво а тя пали нормално без индикации за въздух в системата но на втория път///


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Нед Ное 19, 2017 2:42 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 217
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Още нови собственици на 2.2 дизел ... дано е за добро :) ( гледам тук някакви мазания с грес , кални бани ....;)) . Казвам го, защото са малко хората , които купуват дизелов Сааб с идеята да го поддържат и/или реставрират.
Сега към драмата :
Ако са сменени О-пръстените - сменихте ли маркучите за обратната нафта ? Питам , защото понякога и добри майстори в суматохата пропускат елементарни неща.
Понякога при смяна на нафтов филтър се случва да не се затвори (уплътни) добре "чашката" - и от там да вкарва малко въздух - но затова се иска наистина голям късмет :) и съответния майстор .
Замерете свещите как са ( макар и сега да е малко топло за да могат те да участват в играта) - това е просто препоръка/профилактика с оглед идаващите студени месеци и евентуални нови проблеми.
Не мисля , че вихровите клапи предизвикват проблемът с паленето , но аз не съм майстор просто съдя по опит от мойте коли ( може и да се бъркам) . Над 80% от индикираните проблеми (каквито и да са :) ) с този ДВГ завъшват с изолиране, байпасване и тем подобни побългарявания и модове - които реално нямат пряко въздействие в/у правилното решаване на проблема , но затова пък допринасят основно за печалната ни "димна" слава.
Точно този ДВГ вихровите клапи се обслужват сравнително лесно ( 2 човеко-часа за има няма 2 години пробег , после пак :) ) , нямат способността да влизат на парчета в бренерите и наистина не виждам смисъл да се отстраняват. ЕГР обикновенно минава с почистване и "раздвижване" - в крайна сметка има и нови ( цената беше не толкова непостижима) .
Писал съм преди и тук ще спомена - липсата на нафта съсипва помпата и от там печалната й слава , отлагането на проблемът с паленето ви приближава към закупуване на нова такава или евентуално към продажбата на колата на части ( имайки предвид покупната й цена и за какво сте я купили).


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 11:13 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 20, 2011 1:29 am
Мнения: 125
Местоположение: Търговище
Автомобил: Сааб 9-3 2.2 TiD SE 99'
Макручите за обратната нафта и 3-ците към маркучите имал съм проблем от 3-ците пробвай това друго няма какво да е..или уплатнението на горивния филтър.
Успех


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 8:20 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Здравейте, малко пропуснати неща към темата , сменен е целия корпус на горивния филтър вярно нее нов а от морга от претърпяла ПТП Вектра Ц сменени маркучи за излишна нафта заедно с тройници ,метални, нафта в резервоара винаги над половината, + добавка на Вардал ДЦ винаги + бедимно двутактово синтетика 6-8 гр на литър. Изчистен Егр, до свещите не съм стигал защото проблема е от 35-40 дни и си беше топло. И не на последно място това ми е 7 кола друго освен дизел не съм карал , даже и камионите който карам вече 28 г. са само Дизел и не ме е срам да си призная , че такъв филм не съм гледал. Голям фен съм на Сааб, но с тия ГМ и Жабешки истории развалиха добрата кола , те и за това може би затвориха.Повечето неща съм ги прави сам или с приятел добър майстор според мен но....... Ядец без подобрения .Отворен съм за предложения.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 8:43 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Забравих важни според мен неща, имам Сааба от 2 год. докарах го от Швеция купен е от мен от частно лице на 192х.км. сега е 224х. км три смени на масло при мен и 4 горивни филтъра без проблеми ,не мога да кажа , че палеше от раз като стои 3-4 дни но на 2-3 оборот на ДВГ пали и това е и зиме и лете така , но сега нещата се влошиха. Просто ми свършиха идеите за проблема затова се допитвам до форума. Благодаря на отзовалите се колеги. явно е че нещо не е наред но кое е стой та гледай......


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 9:37 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 217
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Добре - нека се пробваме да докажем първо теорията за въздух в горивната състема ( поне до помпата) , за да знаем по каква диагноза да работим изобщо.
Подменяш където е удобно (с най-малко щети) с прозрачни тръби/маркучи към помпата и се гледа какво е положението - ако има "възглавници" при по-продължителен престой - значи все пак сме на план А ( идеята е да имаш малък но надежден индикатор какво постъпва към помпата - казвам го , защото ми се струва , че можеш да намериш по-елегантен начин от мен предложения :) ) .
При мен горивния филтър и на двете коли е до резервоара ( няма представа как е при 93НГ) , меките връзки терминиращи тръбите в корпуса са силно огънати и под напрежение + са изложени на външни влияния ( кал , луга и тн) и имайки предвид годините не бих се учудил да са напукани вече - бих предложил да търсиш първо там ( приемайки , че всичко друго си сменил и имаме въздух в системата).


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 10:26 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Тази идея ми се върти в главата от 2-3 дни, обаче при мен нямам външен филтър до резервоара , сигурно е вътре и навсякъде са тъмни термо шлаухи и незнам с какво прозрачно да ги заменя .Ако е прозрачен шлаух ок, но накрайниците са пласмасови и евентуално стягане със скоба да не ги строши, само към помпата е метален. Термо шлаух прозрачен не намирам по магазините.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 10:31 pm
 


Регистриран на: Пет Юни 16, 2017 7:52 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9,3-2,2 d
Друго което ми идва на ум, е с една туба закачена нависоко да и дам гориво директно на помпата с прозрачен шлаух и ако запали добре след 2-3 дни вече ще намерим дявола, ако не запали шах.......


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 20, 2017 11:39 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 217
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Ако не запали .... не знам - избягала центровка? Не ми се е случвало да не пали от това , но по немските форуми имаше един случай на амортизирана верига ( колата според собственика беше около или над 400х. км.). В общи линии човека обясняваше , че първо е започнала да пали спорадично ( на 2-3 път) , последвало влошаване и след това просто е отказала. Мисля , че бяха сменили верижния коплект и е имало хепиенд. Сега - доколкото си спомням дори и с обикновен ОПКОМ би трябвало да можеш да видиш количеството искано и получавано гориво при работещ ДВГ , като и градусите в настройката на помпата. Знам със сигурност , че на 9-3ката ми беше избягала малко ( колата когато я взех собственика беше сменил помпата с нова в Кремс с приложени документи за това , което реално и наклони везните при покупката) , в последствие при промяната на картите за чипосване преди около 2г майсторът обърна внимание на това , но каза , че е в нормите и не го отдава на верижния комплект , а по-скоро на не оптимално зацепване на помпата при подмяната в Австрия. Мисля , че това го коригирахме тогава.
Както и да е - продължавам да си мисля , че става дума за въздух в ситемата , а не центровка.
И само да вметна - ДВГ-то е Магна-Щеир и няма нищо общо с ГМ или Фиат. Този двигател при добра поддръжка ( без основен ремонт) може да износи 2 такива купета било те и Сааб....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Тудно палене 9-3 сс 2.2-125к.с.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 21, 2017 11:12 am
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 430
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01 280hp
Ок нали имаше един вентил за обезвъздушаване някъде в предния край на двигателя като се махне пластмасовия капак.
Можеш да пробваш да вържеш там един вентил за помпане на гуми и да дърпаш с някаква малка ръчна помпичка.
Все си мисля, че в такава ситуация ако дръпнеш нафта и после запали от раз пак ще индикира въздух в системата.

Бях взел една помпа круша, един маркуч и такъв вентил от практис - обикновено в магазините, в които продават компресори като бриколаж и подобни има такива накраайници.

Когато имах проблеми с o-пръстени и някакви клапани за връщане на нафтата в резервоара от този вентил ми обезвъздушаваха системата, за да запали колата.
Съответно от там при подозрение че пак дърпа въздух съм обезвъздушавал когато на баща ми му беше замръзнала нафтата и колата запали.

Сега не мога да намеря снимка с махнат капак да оградя къде се намираше поне на 2.2 на 9-3 OG но предполагам ще е на подобно място и на 9-3 SS


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Anatolii.Vankov и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab