Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2017 11:15 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
Здравейте колеги,

ще слагам елипси отзад (моята стандартно е с 7 говорителя и 1 усилвател в багажника) заедно с усилвател, въпроса ми е
новият усилвател по документация искат да има предпазител 50А преди него, мога ли да използвам някой от гнездата отзад в багажника или трябва да си прекарам нов кабел от акумулатора?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2017 12:40 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 80
Автомобил: NG900 Aero
За 50А бушон прекарай 16мм2 кабел директно от акумулатора, за да изгори бушона, а не кабела. Какъв е този усилвател, ако е само за елипсите, ми се струва твърде мощен??


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2017 1:06 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
jungleraver написа:
За 50А бушон прекарай 16мм2 кабел директно от акумулатора, за да изгори бушона, а не кабела. Какъв е този усилвател, ако е само за елипсите, ми се струва твърде мощен??


усилвателя е: http://www.technopolis.bg/bg/Amplifiers ... 4/p/308083
6"x9": http://www.technopolis.bg/bg/Car-speake ... 3/p/308092

не мисля че е супер мощен, просто исках да е 4 канален с цел ако някога реша да закача и sub отзад, по manual-a пише 5.25mm2 кабел минимум и 50А бушон.

edit:
ръководство: https://www.manualslib.com/manual/88951 ... e=5#manual


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2017 3:34 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 80
Автомобил: NG900 Aero
Ако беше за мен, не бих сложил под 10 квадрата.
Безумно е да сложиш 50А бушон на 5 квадрата кабел - кабела ще се стопи, бушона няма и да загрее.
Иначе комплекта изглежда добре, предполагам изобщо няма да имаш нужда от буфер при тези елипси по 2.3 ома, и като цяло ако не връзваш друго освен тях, предполагам и заводския кабел ще издържи, но не те съветвам да рискуваш, дори да не се подпалиш, най-малкото ще има много голям пад на напрежение, което директно ще ти намали изходната мощност.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 14, 2017 3:46 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
Честно казано доста се чудех дали да не взема по малкия усилвател 2-канала
http://www.technopolis.bg/bg/Amplifiers ... 2/p/308398
и да не слагам допълнителен sub, тои е рейтнат на 30А, което мисля че ще е ок за заводските кабели отзад. Като цяло не съм слушал 6х9 до сега, нито пък сааб с по-хубавата музика, за да знам как е звука, и взех тоя just in case, но мога да го сменя в рамиките на 14 дни. Доста се двуомя.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 18, 2017 9:22 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
Здравейте колеги, ъпдейтвам темата, закачихме всичко с баща ми, отне ни почти цял ден, просто защото имахме доста ходене по разни железарски магазини на няколко пъти а и имахме и други задължения през деня, но ако имате всичко под ръка мисля че би трябвало да отнеме доста по малко време.

Доста ни помогна това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=FWPTwPQRM6k

и тази тема:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=175903

Мислехме си че най-трудното щеше да е прекарването на кабела от купето към двигателя, но всъщност беше една идея по трудно прекарването през задните седалки, вади се страничната част на седалката, която е закачена към гредата, там е малко кофти положението с щипките и трябва да бъдете внимателни. като цяло други затруднения не сме имали. За прекарването от купето към акумулатора, доста ще ви помогне да имате здрава тел, която да прекарате първо и след това към нея да залепите кабела и да го издърпате.

В край на сметка решихме да прекараме 16 квадрата кабел, за всеки случай. Бях решил да сменя усилвателя с по-малкия, но от технополис ми казаха че пари не връщали и трябвало да си избера нещо друго от магазина за разликата от цената и се отказах да го сменям.

Елипсите лягат добре на местата, за да се монтират се повдига кората отзад, поради някаква причина само 3 от 4те дупки за винтове/болтове пасват, но няма проблем. ние сложихме болтове 3ки с шайби на говорителите, а в комплекта на говорителите нямаше никакви крепежни елемементи.

Усилвателя е с high level входове, които директно свързахме към аудио изходите които идват от навигацията и влизат към оригиналния усилвател, получи се добре, не знам дали е възможен този вариант на преди фейснатия 9-3сс, до колкото прочетох там връзката между радиото и усилвателя е през оптика. Remote turn-on-a го взехме от един вход на оригиналния усилвател, мисля че се казваше "AMPB", но може да си вземете усилвател когато му дойде сигнал на аудио входовете се включва, избяга ми фразата на английски. Има си доста играчка с поялника.

Като допълнителни разходи: кабела беше 6.50лв метъра и взех 6 метра от радимекс, стигнаха точно + бушони и държач за бушоните. всичко около 50лв. В технополис ми казаха че предлагат услуга да монтират те всичко, само за труд е 40лв, като допълнително си плащаш пак кабели и тн. Ако нямате много инструменти,

За финал съм доста доволен от елипсите, и от звука, даже мисля че се отказах да слагам допълнителен буфер. По скоро може да сменя говорителите във вратите, стига да намеря други на 2 ома, но не мога да намеря да се продават такива по нашите магазини, ако някой се сеща или е виждал нека да сподели.

Ако някой го интересува нещо по-детайлно от процеса, нека пита тук или на ЛС, но мисля че във видеото и английския форум добре са обяснили, или поне може да ви насочи в правилна посока.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2017 8:39 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 80
Автомобил: NG900 Aero
Браво, добре си направил, че не си спестил от кабел!
Сега си поиграй сериозно с настройките, и предполагам може да останеш още по-доволен от озвучението.
Надявам се си обърнал специално внимание да не размениш + и - на някоя от елипсите, защото разликата е огромна към лошо ако случайно са дефазирани.
Тези във вратите можеш да им сложиш по едно филтърче да им ореже най-ниския бас, който така или иначе вече е поет от елипсите, и така ще избегнеш изкривяване на звука при високи нива, или пък да ги дадеш за ъпгрейд, има професионалисти, които знаят какво правят. Разбира се може да си купиш и нови, Blam, Kicker, Focal имат, но първо не знам дали заводския амп ще ги захрани, второ ако ги захрани ще трябва да слагаш някаква изолация във вратите, за да не се разпаднат, и трето най-евтините които съм виждал преди като търсих бяха над 100 паунда чифта.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Допълнителен усилвател 2007+
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2017 9:09 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Май 28, 2017 11:16 am
Мнения: 29
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-3 1.9 TiD Vector
jungleraver написа:
Браво, добре си направил, че не си спестил от кабел!
Сега си поиграй сериозно с настройките, и предполагам може да останеш още по-доволен от озвучението.
Надявам се си обърнал специално внимание да не размениш + и - на някоя от елипсите, защото разликата е огромна към лошо ако случайно са дефазирани.
Тези във вратите можеш да им сложиш по едно филтърче да им ореже най-ниския бас, който така или иначе вече е поет от елипсите, и така ще избегнеш изкривяване на звука при високи нива, или пък да ги дадеш за ъпгрейд, има професионалисти, които знаят какво правят. Разбира се може да си купиш и нови, Blam, Kicker, Focal имат, но първо не знам дали заводския амп ще ги захрани, второ ако ги захрани ще трябва да слагаш някаква изолация във вратите, за да не се разпаднат, и трето най-евтините които съм виждал преди като търсих бяха над 100 паунда чифта.


Oбърнахме внимание да не разменим + и -, но пак бяхме успяли да ги объркаме в началото просто защото на едини усилвател са подредени +- +- а на другия +--+, но още докато запоявахме се усетихме, така че нямаше драма.

За тези във вратите, найстина им трябват филтри, щото така май няма да изкарат много, преди още от настройките на навигацията бяха орязани всички честоти под 100Hz и бяха ок, но сега заради елипсите го изключих и определено им идва трудничко, друг вариант ми е, тъй като останах с 4 каналния усилвател, да прекарам през другите два канала и тези на вратите и да ги сменя, усилвателя даже си има вграден high-pass филтър за предните канали на 80Hz.

BTW четох в английския форум че имало доста файда от сменянето на предните лява и дясна в таблото (3.5"), даже уж 80% от подобрението на звука в колата при която и да е аудио система идвало от тях, което е интересно ако е истина (ref: http://saabworld.net/showthread.php?t=38).

П.С. Дали някой знае каква трябва да е честотната лента на говорителите на предните врати? (само предположение mid-bass 80-100Hz до 5-6kHz ??)


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab