Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Вто Апр 25, 2017 9:36 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Добра вечер! Днес ходих до Казанлък за диагностика в един сервиз заради проблема със светването на чека и невъзможността да развива над 2800 оборота. Впрочем докато отида до Казалнък чека ми угасна. В сервиза след диагностиката излезе една единствена грешка Р0106 или МАР сензор. Изтри ми я и се върнах в Стара агора. Собственика на сервиза ми препоръча сваляне на датчика и внимателното му промиване с спирт или екстракционен безин. Не знам дали да ви кажа,колко пари ми взе човека защото в Стара Загора за такава процедура веднага те скалпирват между 30 и 60 лева - поиска ми 5 лева!!! Свеждам тази информация защото гледам,че доста колеги с 2.2 имат проблем със светещ чек и загуба на обороти.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 12:05 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2845
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
При 2.2 и светещ чек колата може да е в авариен режим за какво ли не. Ниско налягане на постъпващия въздух, егр, сензори, и каквото още ти хрумне. Резултатът за потребителя е един и същ - чека свети и колата не върви. Като я прочетете за грешки тогава преценявайте причината, понеже при всеки може да бъде различна. Иначе ще сменяте части докато налучкате къде е проблема.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 5:18 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
freaktattoo написа:
При 2.2 и светещ чек колата може да е в авариен режим за какво ли не. Ниско налягане на постъпващия въздух, егр, сензори, и каквото още ти хрумне. Резултатът за потребителя е един и същ - чека свети и колата не върви. Като я прочетете за грешки тогава преценявайте причината, понеже при всеки може да бъде различна. Иначе ще сменяте части докато налучкате къде е проблема.

Съгласен съм колега но каквото и да е,нали компютъра трябва да го изведе като грешка и на диагностиката трябва да излезе. Както при мен показа,че е мапа.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 9:54 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2845
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Да. Само че при друг може да е нещо друго и пак да има същите "симптоми"-светещ чек и ограничена мощност. Точно затова казвам, че по-добре първо диагностика и после да се търси къде е проблема, а не да сменяш или правиш някакви неща дето нямат общо с проблема. Иначе конкретно мапа на дизелите е добре профилактично да се чисти от време на време. Не е сложно и всеки сам може да го свърши за 10 минути.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Чет Апр 27, 2017 5:08 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Днес отново светна тоя чек и се изгубиха оборотите. Вече не се стърпях и свалих МАР сензора. Той направо се беше цементирал от мазни сажди -монолитен керпич :) . Накипнах го в АМБ и с много финна и мека четчица го измих до блясък. Поставих го и като покарах малко чека сам изгасна. Впечатление ми направи,че градския разход веднага падна от 8.2 на 7.7.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Съб Май 06, 2017 9:28 am
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Честит празник! Нека Бог и свети великомъченик Георги пазят цялостта на България и българския народ и в бъдещите векове! Бъдете живи и здрави!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 12:43 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Прикачени файлове:
IMG_20170522_102211.jpg
IMG_20170522_102211.jpg [ 296.11 KiB | Прегледано 522 пъти ]
Прикачени файлове:
IMG_20170522_102154.jpg
IMG_20170522_102154.jpg [ 300.07 KiB | Прегледано 524 пъти ]
Здравейте колеги! Бях ви питал какво масло наливате на своите 2.2 тид. Целта на питането ми беше за да не случа на марков фалшификат. Попаднах на директен вносител на продуктите на GALP ENERGY. Португалски рафинерий,производителя си има сайт. В родината не бях чувал за тях но се оказва че зад граница не са неизвестни а на места са дори популярни. Престраших се и си закупих ето това на цена от 8,70 за литър :


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 8:26 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 218
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Има тема за масла , във всички български форуми за коли , а и не само има поне 3 такива теми за кой какво и колко масло сипва , долива и тн.
По питането - да , колкото е по-малък или неизвестен производителя толкова по-малка вероятността да е менте ( естествено има изключения ).
5-40 не е маслото за този ДВГ ( при условие , че е на 200+ хиляди километра) , остави рекламните брошури и прочие - довери се на слуха си. Имам 3 ДВГ-та ( 2 са 2.2 ТИД) - определено си тропкат повдигачите с 5-40. Може да се кара и сигурно при сериозни руски минуси зимата ( при условие , че имаш хубава нафта и изобщо запалиш) 5-40 е по-добрия избор .... и дотук.
Сега за цената ..... 8.70 за литър 5-40 е парадокс. Има вина които в хранителните магазини струват 5 лева бутилката и такива които са 14 лева и нагоре ( кое е повече вино всеки може да разбере сам ) ... Не знам дали хващаш аналогията , но е много , много евтино за масло на синтетична база. Може да е дъмпинг и да пробиват и да са ОК - един господ знае ....
Извън темата:
Така или иначе ни излезна негативно име на всички ползватели на 2.2 ,така че ако намериш за 5 лева 5-40 спокойно можеш да пуснеш един пулсиращ баннер - ей така за веселбата.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 10:24 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Мога да се съглася с това,което казваш но поне поясни с кой вискозитет повдигачите на нашите 2.2 тидита спират да тропат? Аз не съм спец по ДВГ но мисля,че мотора ми доста добре мърка с 5w40 а и зимата ни беше с добри минуси но не съм имал проблеми с паленето сутрин. В същност може и да бъркам защото с друг вискоитет не съм го карал. :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 8:30 am
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 218
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
10-40
Извън темата:
Виж , ако не ти го харчи (5-40)няма никаква причина да го сменяш с 10-40 щом и досега е карано с такова. Моите наблюдения са , че определелено 5-40 идва малко тънко за тези двигатели - визирам споменатато потропване при температури до +15. Консумацията на масло независимо от вискозитета при мен е почти еднаква - около 500мл на 8000км/година. Колко са моточасовете нямам никаква представа , нямам как да карам и двете коли едновременно и зимата ми се налага да припаплвам едната в гаража понякога с часове (забравям да я загася). В момента съм сложил и на 3те автомобила 5-40 ( Yacco) и генерално не съм щастлив с избора си на вискозитет. Допълнително което не споменах е , че след конверсията от "дебело" към "тънко" масло се получи една аномалия - а именно някъде изчезнаха около 300мл масло ( това на всичките коли и в рамките на първата седмица - и не става дума за количеството в масления филтър ). Правиха замервания на 5000км на качеството на маслото (5-40) в ДВГ-то - казаха че и маслото и ДВГ-то ( на 9-3ката ) са уж в перфектно състояние. Според мен дали ще сложим 10 или 5-40 зависи единствено от това в какъв географски район сме. За София определно , колкото и да е студена зимата температурата в ситито не пада под -15 градуса и не виждам никакъв смисъл да си потропвам с 5-40 . Допълнителен фактор е , че ДВГ-то е малко ретро като изпълнение и надали ще "разбере" нещо от това масло при температури м/у 0-40 градуса.Има едно вярване , че ако колата е турбинирана е хубаво маслото да е "по-тънко" , но не мисля , че това е валидно за нас ( 2.2 ТИД) - поне аз не съм усетил разликата. Проблеми с паленето сутрин (заради маслото) трудно можеш да имаш при температури до -20 ( при равни други условия - примерно качество на нафтата , свещи , нафтов филтър и тн.) .


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 8:52 am
 


Регистриран на: Сря Юни 11, 2014 9:22 am
Мнения: 52
Местоположение: Габрово
Автомобил: Saab 9-3 1.9TiD 04 ARC
Повдигачите ще спрат да тропат като му туриш масло за трактор ... някое хидравлично да речем ... :hahaha
Сега по темата :
Вискозитета според производителя на мотора и вариации не са здравословни за джоба . Това че тропат повдигачите означава че някъде там вероятно има износване но на други места където това същото масло ходи вероятно няма износване и маслото трябва да е с верния вискозитет . Така е за да смазва правилно иначе и там ще се износи мотора и там .
За протокола аз карам с Лики моли 4100 тестове има колкото искаш: https://www.youtube.com/watch?v=PKVa0X4oSFY примерно ...
Сега критика малко :
Да се прави икономия на цена на масло между някакво за 50 лв и такова за 100 лв направо ме :spank
Проста сметка : ако го сменяш на 10 000 км и колата ти харчи 6 /100 нафта ще изхарчиш 600л нафта в най добрия случай , или около 1200лв на тоя фон 50лв може да ги забравиш . Другото е на -15 градуса както вземеш да палиш все ще си мислиш дали не си се .... а тази зима си беше към един месесц така ...
:nerves:
Имам познати които от икономия на мсло видиш ли ти защото го била горяла слагаха наливни и всякакви марки ...и резултата беше трагичен за мотора . То те експериментите са си ги правили вероятно някъде в Италия предните собственици колко време ще изкара с едно масло и дали ако долея само каквото има в хрантелния магазин ще мога да карам още 10 000км ...
Също съм на принципа на водата .. дето е текло пак ще тече . Износения мотор дали от километри или от неправилна потдържка се оправя само с нов ( или по добър втора употреба) .
Наливното олио го забраниха( спряха ) преди години надявам се за наливните масла също да се усетят хората .


Последна промяна Ibraim на Вто Май 23, 2017 9:21 am, променена общо 1 път
Оправяне на линк.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 1:23 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
Искам да попитам колегите със Сааб 9-3 SS! Наскоро се загледах в кората под задното стъкло и ми направи впечатление,че има места за два малки кръгли и два големи елипсовидни високоговорителя. Малките са си на местата но елипсите ги няма. На местата им има едни куполни черни пластмаси,иначе окабеляването си го има с букси, които са посавени в празни гнезда на куполите. Аз затова толкова време не съм обърнал внимание на липсващите елипси.Та, въпроса ми е на кабелите им дали ще има НЧ сигнал защото си намерих оригинални саабски елипси 23/15 Пайнер?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 2:07 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6710
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Фабрично системата, която е с тези елипси - Prestige 300 има усилвател в багажнина.
Без него най-вероятно няма никакъв сигнал.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 2:42 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 16, 2016 9:40 pm
Мнения: 149
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Saab9-3 2.2TiD и Fiat Stilo 1.9JTD 2003г.
А Знаеш ли къде се намира този усилвател,че да видя дали го има?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Saab 9-3 2.2d
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 3:48 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6710
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Не е ли излязла от завода колата с тази система го няма със сигурност.
А иначе е зад лявата странична кора на багажника.
Тя също е различна.При теб трябва да е във формата на ниша, а при Prestige 300 е капак с дръжка за отваряне.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab