Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Нед Дек 05, 2010 1:45 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 21, 2010 8:39 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Saab 93 ARC
Случая колеги е следният, онзи ден се качвам паля и почна да ми скърца нещо в парното самата перка на турбинката предполагам, звука идваше от зад жабката. Днес пак така качвам се паля чакам си малко в колата докато загрее, обаче вече това не скърцаше и парното не духаше грам всичко пускам на максимално и няма никой, колеги ако на някои му се се случвало подобно нещо да казва че го закъсах пред студа ,какво да правя? :? :?

_________________
Има родост в лудостта,която само лудия познава;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Нед Дек 05, 2010 3:37 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6857
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
to6o6o написа:
Случая колеги е следният, онзи ден се качвам паля и почна да ми скърца нещо в парното самата перка на турбинката предполагам, звука идваше от зад жабката. Днес пак така качвам се паля чакам си малко в колата докато загрее, обаче вече това не скърцаше и парното не духаше грам всичко пускам на максимално и няма никой, колеги ако на някои му се се случвало подобно нещо да казва че го закъсах пред студа ,какво да правя? :? :?


Мдаа..... познато, това със скърцането и спирането. :D

Значи варианта да не работи е да е изгорял управляващия го блок (чел съм за такива случай из нета а и тук някой търсеше такова управление преди време) или да не прави добра връзка (малко вероятно, при мен беше това причината, ама аз го бях свалял преди време и не съм го сложил както трябва)


Другите вероятнисти са, да има нещо по вентилатора, да е изгорял, или блокирал (тогава като питах Боби ми беше споменал, че е имало случай на събрала се мизерия, влязла отгоре през филтъра, но при мен нямаше такава) или пък просто да са се износили четките му.
Каквото и да е трябва да се сваля. :)

При разглобяване: маха се жабката, страничния пластмасов, панел който е до левия крак на пътника.
Тази пластмаса е хваната с един болт, който е скрит под капаче. Като се дръпне седалката максимално назад се вижда.
Маха се и пластмасата отдолу под жабката, на която е лампичката за осветлението на краката.

Ето го вентилатора:
Изображение
Това отдолу (с лъскавкия корпус) е управляващия блок.

Управлението вече свалено :
Изображение
Изображение

За да свалиш целия вентилатор ти трябва удължение и торкс Т20.
Изображение
Изображение
Удължението е заради болтовете които са от към страната на таблото и двигателя, там малко трудно се бърка с къса отверка.
Мисля, че бяха 5 болтовете които трябва да се развият (на долната снимка можеш да видиш къде по корпуса се намират те ).

Ето вентилатора свален и изваден от корпуса му :
Изображение
Така изваден може да го пробвате дали работи с подаване на 12v директно на клемите му . Ако завърти значи проблема е в управлението.
Вижте втулките дали са се олуфтили и в какво състояние са четките, та ако има нещо по тях да го оправите докато е изваден.
Колкото до скъцането, има нужда от смазване, аз го пръсках обилно с WD40 и звуците спряха.
Може би трябваше и малко финно масълце да му сложа ама ако се разскрибуца пак ще го мисля. :)

Успех!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Нед Дек 05, 2010 6:26 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Нед Апр 24, 2005 6:27 pm
Мнения: 785
Местоположение: Duluth , GA
Автомобил: SAAB 9-3 AERO XWD
И при мен се беше получил същия проблем.Аз не можах да сваля целия вентилатор,свалих само управляващия блок.Зачистих му клемите, а самия вентилатор раздвижих с ръка и се опитах да го смажа до колкото мога и после проработи :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Нед Дек 05, 2010 6:29 pm
 

Аватар

Регистриран на: Сря Май 26, 2010 9:34 pm
Мнения: 153
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 SS vector 2009г., 9-3 кабрио 2000г.
Само извадих бошона да видя да не е изгорял, и когато го сложих той си тръгна. Така вече 5-6 месеца. :D

_________________
900 2,0и 136 кс. 1995г............ от 1999 до почти жив e.
9-5 комби 2,2тид 2002г........... от 2005 до 2008г.
9-3 кабрио 2,0т 156кс. 2000г.... от 2007 до вечно.
9-3 SS 1,9тид 150кс 2009г.........от нов до ?????


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Нед Дек 05, 2010 8:00 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 21, 2010 8:39 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Saab 93 ARC
Колега много мерси за инфото да , днес го разглобих точно до това стигнах и не можах да го сваля махнах болта и още няколко там където видях и пак не успях и го оставих така да не го счупя нещо , махнах буксата и после я сложих и леко тръгна да се върти и пак спря нещо там е проблема или боклуци или четки и аз така мисля и сега слизам да го разглобявам ,че го дават студ след няколко дни ,и мога ли да попитам кой бушон е това че не пише никъде нищо баси да не рова да го гледам един по един .

_________________
Има родост в лудостта,която само лудия познава;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Пон Дек 06, 2010 9:18 am
 


Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 9:01 am
Мнения: 19
Автомобил: saab 2.2 tid
И аз имах същия проблем. Вентилатора се беше спекъл. Отстраних проблема след като го свалих по указания по-горе начин. При нормално положение оста на вентилатора трябва да се движи свободно нагоре и надолу. При мен беше блокирала. С леко почукване и обилно смазване с течност за раздвижване на гайки проблема се отстрани. Мисля , че проблема и при теб е този. Ако още не си го разглобил , може да разбереш дали ти е блокирал вентилатора като свалиш филтъра за климатика и бръкнеш с ръка за да достигнеш до перката на вентилатора. Ако перката на вентилтора се върти трудно, това ти е проблема. Трябва да се разглобява.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Пон Дек 06, 2010 3:37 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6857
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
to6o6o написа:
Колега много мерси за инфото да , днес го разглобих точно до това стигнах и не можах да го сваля махнах болта и още няколко там където видях и пак не успях и го оставих така да не го счупя нещо.....

Не си развил всички болтове затова не си успял да го свалиш. :)
Eто ги маркирани местата на болтовете :
Изображение




to6o6o написа:
.....и мога ли да попитам кой бушон е това че не пише никъде нищо баси да не рова да го гледам един по един .

Номер 23.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Пон Дек 06, 2010 3:54 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 21, 2010 8:39 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Saab 93 ARC
Мерси на всички колеги където ми оказахте съдействие ,утре го почвам и ще ви държа в течение за проблема, отново много благодарности :) :)

_________________
Има родост в лудостта,която само лудия познава;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Вто Дек 07, 2010 4:21 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 21, 2010 8:39 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Saab 93 ARC
Колеги намерих причината и всичко направих както трябва :) Значи разглобих турбинката ако може така да се каже, след като я свалих вътре имаше вода :shock: ,учудващо и за мен да . Продължих на татък ,пробвах първо дали работи самото моторче след като го закачих на 12v и тръгна за мое успокоение. После исках да установя от къде е причината за водата да бъде вътре,почнах от филтъра на купето който е .Първото което видях че беше жестока сеч ,листата бяха запушили отвора по който се изтича дъждовната вода ,а той се намира точно пред филтърната кутия ,и само малко да завали дъжд и от там в турбинката и от там в краката на пасажера всичко в вода . С лошо впечатление останах в предишният собственик , защото филтъра не беше сменяван сигурно с години , както и да е вече го смених него, моторчето го зачистих с VD 40 и малко контактен спрей и всичко стана супер ,сглобих всичко и сега съм готов за студа. Искам да благодаря на всички колеги които ми оказаха съдействие и да им кажа че могат и от мен да очакват такова ,и нека модераторите преценят ,ако е важна темата да я сложат при важните теми за модела ,мерси пак , и весели празници .

_________________
Има родост в лудостта,която само лудия познава;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Вто Дек 07, 2010 11:05 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6857
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Радвам се, че си се справил с всичко, и че не се налага смяната на вентилатора. :super


Между другото как стигна отпред до филтъра на купето ?
В смисъл знаеш ли лесния/правилния начин за смяната му или сваля чистачки, кора, всичко ? :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Вто Дек 07, 2010 11:21 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 21, 2010 8:39 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
Автомобил: Saab 93 ARC
Казвам ти веднага колега за 3 мин. ми отне свалянето на стария и слагането на новият филтър :D без да свалям чистачки само кората леко надигната :D

_________________
Има родост в лудостта,която само лудия познава;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Вто Дек 07, 2010 11:27 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6857
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
to6o6o написа:
Казвам ти веднага колега за 3 мин. ми отне свалянето на стария и слагането на новият филтър :D без да свалям чистачки само кората леко надигната :D

Питах защото си има начин да оставиш чистачките в горно положение, за да можеш да повдигнеш кората както си трябва и да свалиш филтъра. :)
Чистачките остават горе, като дадеш на контакт, върнеш обратно ключа и натиснеш лостчето им надолу.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Съб Фев 13, 2016 11:21 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 1:40 pm
Мнения: 31
Местоположение: София
Автомобил: 9-3(MY08)convertible aero, 9-3SS,'03
Много хубаво сте онагледили всичко. Като човек минал по пътя с демонтажа и "рециклирането" на въпросното моторче ще добавя следното:
1. При отказ на мотора - първо проверете само бушоните! Има още два които може да имат връзка, освен посочения 23.
2. Ако т.1 не помогне - в никакъв случай не пръскайте обилно масло върху моторчето откъм отвора под втздушния филтър (за купето). Това води до кратковременно стартиране на моторчето и отлагане на ремонта незнайно до кога (но до скоро)! За да решите проблема трябва демонтаж.
3. Най-често проблем са клемите - при окисляване или стичане на мн смазочна течност се образува диелектрична преграда между контактните повърхности. В тази връзка на снимката на Хуракан, където се вижда сваления корпус, има резон да се добави още един дренажен отвор и да се разширят наличните. При мен буквално мотора се "давеше" в масло, което неможе да се оттече както се очаква.
4. По-рядко проблем е блокът за управление
5. Мотора изгаря най-рядко.
При смазване запомнете, че вд40 не е дълготрайно решение. То почиства старата смазка И нанася тънък филм (нова смазка), но за толкова труднодостъпно моторче е много по-добре истинско масло или фина грес. А да - важно е също да спомена, че ремонта (демонтажа и монтажа) на това моторче е проста, но дооооста времеемка задача (часове общо)!

Поздрави,


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблем с парното
МнениеПубликувано на: Съб Юни 29, 2019 10:08 pm
 

Аватар

Регистриран на: Сря Юни 05, 2019 9:13 pm
Мнения: 2
Автомобил: Saab 9-3 2,0t
При мен излезе същият проблем. Кола, която не е карана 6 месеца, ръжда и затегнали втулки.
Разглобяване по схемата горе. Вентилаторът е оправен. Има и топло и студено и духа като в самолет.
Причината беше влизане на вода през филтъра на купето, поради запушване на дренажите от листа и боклуци. Ръждясала и клеясала долна втулка. ВД 40 и раздвижване с леко почукване. Фръкна. Проби се дупка на корпуса, за да не събира вода повече.
Благодарение на темата и реалната подкрепа на колегата HURRICANE на живо, за което благодаря.
Имаме клима и парно.
Поздрави и безаварийно летене на всички! :)


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3 Sport Sedan

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab