Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Пон Мар 14, 2016 3:51 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
:evil: много рядко става,но ми се случва да остана без турбо,в началото се оказа маркуче на вакуума и след като го подмених проблема се реши"трайно"т.е за 3 години. Сега обаче се появи отново на два пъти в един ден,проблема е че колата губи поведението си все едно е атмосферка,това след малко време изчезва от самосебе си,понякога по време на шофиране също така и ако изгася двигателя за да свърша някаква моя работа,при последвалото палене проблема липсва за няколко дни,най дразнещото за мен беше като се случи по магистралата след доволно каране без проблем,се наложи да намаля и когато опитах да ускоря усетих че няма мощ каквато обикновено V6 си има.Набедения елемент според мен е този клапан.Въпросът ми е възможна ли е интервенция по механичната част на клапана,или е капсулован и при малфункция трябва да се подмени?????(питам понеже още не съм го огледал добре)
Разгледах в нета снимки на въпросния клапан и дизайна му не изглежда като тези на бензиновите 9-5ци,макар и според мен да върши същата работа(относно вестгейта).Няма чек енджин(не съм я виждал тази икона да светне за близо 6г. :tooth: освен при контакт)

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Съб Мар 19, 2016 8:42 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2916
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Причините за подобно поведение, поне тези на които съм попадал, са:
1. Вакумния маркуч, които вече си сменил, може пак да е скъсан, стоят на горещо ( както и този за водното охлаждане за турбината, трябвало е да сложат тръба).
2. Клапана, описан в заглавието на темата. Можеш да го свалиш и почистиш с обезмаслител и да го раздвижиш с активации с ток
3. Датчика, отчитащ позицията на уестгейта. Същия датчик го има и за позицията на егр-а. В Сааб не фигурира като отделен партномер, дават го с турбина. :laughing Но е делим и лесно ще си намериш втора употреба, ако е той.
4. Вариант , който няма да опиша, за да не се обидиш на двигател. :goodheart:

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Нед Мар 20, 2016 8:09 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
freaktattoo написа:
Причините за подобно поведение, поне тези на които съм попадал, са:
1. Вакумния маркуч, които вече си сменил, може пак да е скъсан, стоят на горещо ( както и този за водното охлаждане за турбината, трябвало е да сложат тръба).
да и двете маркучета ги проверих,съвсем в ред са си
2. Клапана, описан в заглавието на темата. Можеш да го свалиш и почистиш с обезмаслител и да го раздвижиш с активации с ток
това направих вече без да се налага да се сваля(понеже има добър достъп),само че с W/D 40 като напръсках и вътре механичната част.
3. Датчика, отчитащ позицията на уестгейта. Същия датчик го има и за позицията на егр-а. В Сааб не фигурира като отделен партномер, дават го с турбина. :laughing Но е делим и лесно ще си намериш втора употреба, ако е той.
благодаря за инфото,не знаех че са идентични датчиците за ЕГР-а и за вестгейта
4. Вариант , който няма да опиша, за да не се обидиш на двигател. :goodheart:
не се обиждам отдавна,понеже аз имам вече 6 г.колата(достатъчно време,и 80К км съм и направил аз) и наблюдението ми е напълно противоположно на това което пишеш относно 3.0ТИД :tooth: .Както и да е в момента проблема отцъства и се надявам че темата е приключила.Поздрави

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Пон Юни 27, 2016 3:38 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Nick и аз го имам същия проблем. Но само когато изпреварвам екстремно(газ до ламарината) се появява и до скоро не му обръщах внимание вече съм и навъртял 150к км. и все така, като изгася се оправя. Без лампи да светят без нищо. Закачих я и ми дава грешка p0301 misfire cyl. 1 и грешка p1403
EGR position. Чудя се дали дали е време да почистя егеера че вече минавам 300к км и нищо не съм бутал по нея. Какво ще кажете. Твоят проблем как го разреши. Благодаря


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 7:02 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Karaboev написа:
Nick и аз го имам същия проблем. Но само когато изпреварвам екстремно(газ до ламарината) се появява и до скоро не му обръщах внимание вече съм и навъртял 150к км. и все така, като изгася се оправя. Без лампи да светят без нищо. Закачих я и ми дава грешка p0301 misfire cyl. 1 и грешка p1403
EGR position. Чудя се дали дали е време да почистя егеера че вече минавам 300к км и нищо не съм бутал по нея. Какво ще кажете. Твоят проблем как го разреши. Благодаря



Вземи го свали тоз ЕГР и го почисти,но гарнитурата трябва да я смениш,в Бургас един арменец прави гарнитури всякакви и ги прави кадърно аз там смятам да си правя гарнитура.Смени си и горивния филтър,дори и да не си навъртял километри,предполагам знаеш какъв боклук са горивата ни еле пък дизела. :evil:

ПС вземи по често да пишеш тук че никой с 3.0 ТИД не се появява освен мен,да не ям само аз бой,поне да сме двама. :tooth:

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 7:42 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Ами само 2ма сме. Какво да се прави аз вече 6 години и бая км му се радвам немога да си помисля за друга кола., Сменях го фълтъра няма 10к км. На 2ра като го изцеждам няма проблем с недостиг на гориво, не ми прави този проблем, само от 3та нагоре и то ако стъпча газта. Понеже сам ще си разглобявам EGR-ра нещо специфично за което трябва да внимавам има ли?.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 9:20 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Значи,тъй като аз поръчах(втора ръка)ЕГР и все още не съм свалял моя следователно няма да съм ти полезен.Сваля се интейка тамън ще го почистиш и него,но под него е рейла и там не съм сигурен дали не трябва да се демонтира някоя от горивните тръбички към дюзите за да има достъп до ЕГР-а да се свали,а както знаеш системата е под налягане(да не ти умие очите).Имай също впредвид че соленоидите(клапаните които поддържат налягането на ГНП-то)също в някакъв момент дават"фира"стар и знаен проблем при 3.0 ТИД,та от тях също става тази загуба на мощност,сменят се лесно когато помпата е свалена, трудно се намират и не са евтини около 300лв са двата.Колкото до филтъра при мен се наложи да го сменя на 3000км заради жмел който наливам от реномирани бензиностанции,и говоря за "премиум" горива които бяха около 2,15 лв когато масовото гориво беше 1,90лв.Излиза че цената единствено е премиум другото е :puke:

[attachment=0]images.jpg[/attachment
соленоидите


Прикачени файлове:
Коментар на файл: соленоидите
images.jpg
images.jpg [ 5.54 KiB | Прегледано 2265 пъти ]

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 11:00 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Значи да разбирам че и твоя проблем още не е изчезнал? След голямо ровене по английските форуми се натъкнах само на няколко снимки на EGR ра. Не мисля че се свалят нафтопроводите. Ама незнам кога ще събера смелост да го почна. Някой може ли да каже мнение за грешка p0301 misfire cyl. 1. Как да я тълкувам при дизела.


Прикачени файлове:
44D89C2C-4422-4324-BED0-D17D7F4A730E.jpg
44D89C2C-4422-4324-BED0-D17D7F4A730E.jpg [ 30.45 KiB | Прегледано 2244 пъти ]
156ADC8A-E83E-41E5-9F7B-1FA339004FBA.jpg
156ADC8A-E83E-41E5-9F7B-1FA339004FBA.jpg [ 48.28 KiB | Прегледано 2240 пъти ]
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2016 11:29 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Karaboev написа:
Значи да разбирам че и твоя проблем още не е изчезнал? След голямо ровене по английските форуми се натъкнах само на няколко снимки на EGR ра. Не мисля че се свалят нафтопроводите. Ама незнам кога ще събера смелост да го почна. Някой може ли да каже мнение за грешка p0301 misfire cyl. 1. Как да я тълкувам при дизела.



Нямам малфункция след подмяна на горивен филтър и раздвижване на електро механичния клапан за управление на вестгейта,поведението на колата е много добро.Това обаче което е показано на втората снимка която си постнал е не много точно,понеже за да видиш ГНП-то(както е показано на снимката) трябва да се свали рейла,не съм сигурен дали не трябва да се разкачи и някаква част от него(горивопроводна тръбичка или охладителя )за да имаш пълен достъп до ЕГР-а.Рейла е отгоре охладителя на ЕГР а ЕГР-а е закачен свързан с него
Прикачени файлове:
5337118176.jpg
5337118176.jpg [ 142.62 KiB | Прегледано 2219 пъти ]



колкото до грешката която ти дава опитай с добавката Bardahl аз съм ползвал и по мое мнение върши добра работа.Пак казвам смени гориния филтър евтино е.
Прикачени файлове:
images.jpg
images.jpg [ 9.77 KiB | Прегледано 2221 пъти ]

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 5:52 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Да ти кажа за добавката веднага щом напълня баката ще я пробвам. Много я хвалят моите клиенти (правела чудеса). Голяма мъка ми е обезвъздушаването на системата след тоя горивен филтър, но ще го сменя. А относно електромагнитния клапан на турбото освен с ръка имали друг начин да го раздвижа. Нещо ми се струва че заяжда. И доста трудно се движи.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 6:51 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Karaboev написа:
. Голяма мъка ми е обезвъздушаването на системата след тоя горивен филтър, но ще го сменя. А относно електромагнитния клапан на турбото освен с ръка имали друг начин да го раздвижа. Нещо ми се струва че заяжда. И доста трудно се движи.



Нищо подобно,разкачаш цялото тяло на филтъра(+горната капачка и горивните маркучи) и тогава подменяш елемента след което пълниш с дизел догоре и го затваряш слагаш го на мястото му има (метална планка)на която тялото се закача(планката влиза в жлебовете на тялото) закачаш маркучетата и палиш.Само първия път като сменях се изхитрих да не го разкача нацяло и отнесох "тоягите" защото обезвъздушаването на системата е тегаво.
А относно ел.магнитния клапан на ръка няма начин,разкачаш вакумите и пръскаш с WD 40 в механичната част от към двата щуцера от които си разкачил вакумните маркучета.TECH2 може да тества клапана дали работи,моя със TECH2 тестера го пробвахме и беше във ред.ЕЛ магнитния клапан се намира на задната преграда на двигателя на сантиметри от голямата главна букса(конектора който свързва ДВГ-то към компютъра)
Прикачени файлове:
Коментар на файл: eл магнитния клапан изглежда така-не е същия като на нашите коли но е много подобен.Не можах да намеря снимка с актуален такъв,затова слагам този.
PIERBURG-Pressure-converter-turbocharger-PEUGEOT-407-CITROEN-C6.jpg
PIERBURG-Pressure-converter-turbocharger-PEUGEOT-407-CITROEN-C6.jpg [ 12.74 KiB | Прегледано 2207 пъти ]



Ако лостовата система имаш в предвид,тя управлява променливата геометрия и ако наистина много трудно се движи,тогава турбото е за сваляне и почистване на движещите се лопатки и филма е малко по голям,понеже няма как да не се прави профилактика като веднъж вече е свалена турбината.

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 7:04 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Благодаря за инфото за филтъра. Дано не оплескам нещата. Ами да имал съм предвид лостовата система на турбото за променливата геометрия с доста усилия я движа, но като форсирам на място се движи не е блокирала. Ще напръскам тоя клапан с веде да видим. Благодаря


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 7:08 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
И да пишеш кво е станало,не да млъкнеш като риба и да се появиш след 1година :D ние трябва се поддържаме с нашите 3 литрови кочини. :tooth:

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 11:06 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 26, 2011 4:35 pm
Мнения: 79
Местоположение: Горна Оряховица
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Хахах няма. Смених степ бай степ както ми каза. Всичко точно. Почистих и клапана с веде. Но може би се заблуждавам при теста ми се стори по добре пак ми направи същия проблем но при критичните обороти вече. Според теб филтъра дали е зацапан. А относно нашите кошници мога да кажа само че е много важно охлаждането на двигателя. Много по спулочлив е от Kia motors които продаваме тука при нас, но това е друга тема. Още веднъж благодаря Nick ще събирам смелост за егеера. Ама и ти ако правиш някъква интервенция пиши да си сверявам часовника.


Прикачени файлове:
Коментар на файл: филтър на 10к
2016-06-29 11.57.55.jpg
2016-06-29 11.57.55.jpg [ 187.32 KiB | Прегледано 2158 пъти ]
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Електромеханичен клапан за управление на турбината при 3.0 D
МнениеПубликувано на: Сря Юни 29, 2016 8:13 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 25, 2010 8:15 am
Мнения: 856
Местоположение: Burgas and rest of the world
Автомобил: Saab 9-5 3.0 tid..Saab 9-5 2.3 t
Покарай малко сега,тя ще си покаже.Критични на кои обороти казваш,на около и над 4500 об/мин ли??Ако да,много я душманиш тази кола :tooth:

Филтъра не ми се вижда много замърсен,но пак добре си направил,понеже така се елиминира като заподозрян.

_________________
If everything seems under control, you're just not going fast enough. Famous words by Mario Andretti


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab