Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 2:55 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Леле за бой съм, откога не съм писал :)

Много неща имам да правя по колата, които уви "престояват", но за да изтупам малко праха от темата ще опиша с какви дилеми се занимавам по Нова Година :)

Понеже ми омръзна да ми крадат капачките на джантите, а самият детайл е крайно нестандартен и няма дори "китайски" заместител, и след като за втори път давам над 50 лв. за комплект след няколкомесечно търсене, реших да променя нещо в тази насока.
Известно време търсих модел който да асоциира с философията на СААБ и замалко да се сдобия с Rial Lugano. Изплашиха ме негативните мнения за това колко са тежки джантите, колко лесно се кривят но това не ме спря поне да експериментирам НО в деня на пращането се оказа, че едната имала "спойка" ,както се изрази продавача.
Tова исках, като идея:
Изображение
Изображение

Поради многото рискове, описани по-горе, а и без това си бях казал преди време че НЯМА да карам никога повече с НЕОРИГИНАЛНИ джанти, се отказах.

Харесах си други джанти, към които също имам сантимент, като дори СААБ капачките от 17ките станаха точно на централния им отвор.
Като параметри са много близки до досегашните ми 18ки, но дизайна е коренно различен, по- плътни са и първо исках да разбера КОЛКО ПО-тежки са, за да не натоварвам излишно колата и елементите по окачване / управление.

Модела е Snowflakes 18", както се подразбира 5х110 с централен отвор 65,1мм (не ми се занимава нито с раздвижни болтове нито с втулки, искам всички 1:1 максимално просто, лесно и здраво) ,предлага се в OPC модели на Опел Вектра и Зафира след 2004-та година като 18", има ги и на недоразумението Мерива като 17".

За да съм сигурен в теглото им, размонтирах една от моите джанти и сложих гумата на новите. Така имаше как да измеря ТОЧНО КОЛКО тежат старите и новите 18 цола :

1. само джанта
2. джанта + гума

1 - Досегашните тежат 11,8 джанта, новите тежат 12,2 кг.
2 - Съответно, стара джанта + гума тежи 21кг, новата комплект - 21,5 (разминаване 100гр. въздух хахаха).

Освен това установих, че 17-ките оригиналните СААБ джанти, с които карам зимата, са осезателно по- тежки от 18ките: там джанта + гума са 22,2кг.

Предвид описаните фактори разликата в теглото на новите не ме притесни и реших на следващата стъпка да пробвам как стоят и дали няма да опират някъде, понеже са с по- широки J и по-ниско (макар и малко) ЕТ. И ето, измих колата, преместих си гумите на новите и ги монтирах за да видя с очите си как ще изглеждат на колата.

Тук спирам с описанието, ще сложа няколко снимки които нащраках по въпроса.



Изображение

Изображение

Изображение

B&W

Изображение

Ще се радвам на вашето мнение - имам приятели които искат единия или другия комплект джанти, с което ще си върна парите и ще остана само преминал "експеримента" за собствена сметка, но така е както хората казват - "Око да види - ръка да пипне!" И в най- скоро време трябва да реша с кои да остана за следващия/следващите летни сезони.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 3:47 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1582
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Браво, супер изглежда колата. Първоначално като започнах да чета темата се шашнах. Помислих,че си боядисал колата като такси.
Ако дилемата ти е между тези
Прикачени файлове:
IMG_20151010_121420_zpsynxmjrsu.jpg
IMG_20151010_121420_zpsynxmjrsu.jpg [ 214.32 KiB | Прегледано 2779 пъти ]

и горепосочените, мое лично мнение - старите ти стоят по красиво! Някак си с тези спици /пътолъчка/ стоят добре и отварят фасадата на колата. Това в никакъв случай не означава, че новите не са хубави. Просто от хубаво по хубаво и човек не можа да избере. Което и да избереш няма да сбъркаш. Успех ти пожелавам, продължавай все така и проблеми/дилеми само такива да имаш.

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Яну 26, 2017 7:11 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Фев 06, 2014 4:42 am
Мнения: 153
Местоположение: плевен
Автомобил: Saab 93 Aero Convertible , Saab 93 2.2 Tid
Яска, джантата трябва да е съответна на излъчването на автомобила : бизнес -солидността на 95 си върви с затворена джанта, а не със сандал или маратонка... колко ми харесват оригиналните аеро-брадвички 17-ти размер!? Иначе първите разбира се!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2017 2:55 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 918
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Мен пък много ми харесват! Какво като не са СААБски, нали стоят добре...
Харесва ми, че стоят леко изнесени, нямат толкова много "празнини" и вероятно са здрави.

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2017 5:18 pm
 


Регистриран на: Пет Май 04, 2012 6:15 pm
Мнения: 387
Местоположение: Варна
Автомобил: Saab 9-3 SS
Ако и си харесаш нещо в тъмно графитено като цвят за да ги боядисаш, ще ходи по вече на сиво металик. На мен така много ми лъскавеят спрямо бояата на колата.

_________________
Бивш Саабер на дизелова печка, но бъдещ собственик на бензинов самолет - 95!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Яну 31, 2017 8:46 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
yoyoma написа:
Яска, джантата трябва да е съответна на излъчването на автомобила : бизнес -солидността на 95 си върви с затворена джанта, а не със сандал или маратонка... колко ми харесват оригиналните аеро-брадвички 17-ти размер!? Иначе първите разбира се!


Противоречие в 3 стъпки, и то само в един единствен пост ;)

онуфрий написа:
Ако и си харесаш нещо в тъмно графитено като цвят за да ги боядисаш, ще ходи по вече на сиво металик. На мен така много ми лъскавеят спрямо бояата на колата.


Има нещо такова, игра с контрастите не е лоша идея и лесно осъществима дори дигитално ;)

Вижте, важно за мен е джантата да ми радва окото и да допринася за кефа и задоволителната усмивка с които се сдобивам хвърляйки око на колата след като я паркирам някъде, или просто така като я погледна. Не страдам от скруполи развалям ли колата или не, гърчейки я с джанта която не е рисувана от шведска дизайнерка.
Неоспоримо здрави джанти са СААБ-ските, но колата ми харесва на 18 цола извън зимния сезон, там е границата за нормално ежедневно каране и визия. С 19 ще е още по добре, но там с карането приключваме предвид гумите на 35% максимум.
Иначе, не държа и не възхвалявам идеята че карам с джанти от Опел, просто такива си пасват перфектно на техническата реализация на колата, а и моделите между които дори сега избирам са сред най- търсените и предпочитани от последователите на марката.

Така де, сегашната ми дилема е с кои да остана за това лято, тук си позволих да направя сравнение между снимки които имам в стил "преди - сега".

Изображение

Изображение

Изображение


За момента, сякаш клоня да остана с новите. Причините: малко по- добра стъпка (по-широки и леко по- изнесени от ЕТ), боядисани в цвета ПОЧТИ като на колата, липса на уникална централна капачка (каквито ми крадоха на 2 пъти от предходните и сега отново купувах капачки след няколкомесечно търсене), споделяне на оригиналните капачки за СААБ (идентичен централен декоративен отвор на джантата), по- плътен дизайн който сякаш кара да изглеждат леко по- големи на визията на колата. Минуси - малко по- високо тегло, по- скучен дизайн.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Яну 31, 2017 9:56 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 918
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Много са приятни! Сериозно!

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Съб Фев 18, 2017 6:18 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2848
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
С джантите на първата от двете снимки ми допада повече.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2017 7:35 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1582
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Е, в крайна сметка кои джанти остават. Казвай, че ми е интересно.

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2017 11:00 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Принципно, досегашните ми (първите) продължават да ми харесват повече, като джанти.
С новите обаче има малко по- добра стъпка и различна цялостна визия (за едни в положителна, за други -отрицателна посока),
и вероятно имах нужда от разнообразие. Реших да остана с новите (плътните, или Но:2) за този сезон, първите ги продадох изключително бързо в деня в който ги пуснах :)

И за да няма скука, наред с всички останали неща които събрах и до които все не успявам да стигна (самозатъмняващото се огледало, АЕРО броните и куп други), си намерих забавление с още един детайл :)

Изображение

Предстои смяна на гарнитурата, и искам да освежа капака. За да не спирам колата от обороти дори за ден, се сдобих с друг (същия като вид и състояние на моя) капак върху който да експериментирам :)


Тук пробвах с наличната техника дали ще успея :)

Изображение

За няколко минути го намалих значително във височина:

Изображение

Идеята ми за краен резултат е да мине на почистване със ситен пясък, след което боя в цвят който не съм решил още.
Проучвам детайли относно праховото боядисване и по- конкретно температурата при изпичане, понеже капака както знаем е алуминиев.

Някой ако има опит с последното ще се радвам да сподели.
Ако не, ще се дава на бояджия за стандартно изпълнение :)


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2017 4:14 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 2:44 pm
Мнения: 386
Местоположение: София
Автомобил: saab 9000 cse
Няма проблем един колега го направи и нямаше никакъв проблем.Деисъвай смело.Успех

_________________
СААБ 9000 CSE


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2017 10:20 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 174
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Ако искаш да изглежда наистина впечетляващо, може да го анодираш цветно.
Като трайност анодирането е много по-устоичиво.
Основния проблем е да намериш кой да ти го направи качествено.
Успех!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 8:30 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
:mrgreen:

Благодаря за съветите, действам. АНодирането е интересно но смятам да го пропусна,
идеята ми не е да направя нещо впечатляващо при отворен капак, просто да ре-фрешна и освежа актуалното.

Изображение

Доволен съм, че ги махнах но мисля, че малко се престарах в шкуренето ... докато дойдат на 0 трите букви, малко съм потънал и вероятно загубил линията ;) :shock:

Изображение
Изображение

Може и да ме лъжа заради блясъка на зоната по която работих, но ще видим след пясъка и боята колко ще личи ...


Търках го с обезмаслител няколко пъти, изхабих няколко гъбички, парцали и четки за зъби .. най- доброто до което успях да стигна за момента от вътрешната страна е това:

Изображение

Изображение

Искаше ми се да го докарам перфектно чист и от вътре, но след като му отделих толкова време и стигнах само до тук искам да подпитам, има ли причина да бъде като нов отвътре при слагането му обратно на колата след външните дообработки?
:?:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 10:18 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Продължавам с набавянето на материали за освежаванията които съм намислил и досега- все отлагал.

Този път съм се развихрил в намеренията си, надявам се ограниченото време не ми изиграе лоша шега, отново.

Ползвах за мостра цвета на емблемите - първото нещо което персонализирах след като взех колата :)

Изображение

Изображение

На паркинга се засякохме с колега с който не се познаваме. Матово Аеро, с т.н.р. "bridge spoiler", към който продължавам да съм с отрицателни впечатления .... Беше добър повод да сравня и разликата, която ще ме очаква като предприема замяна на броните с Аеро, при все че не ми се разделя със старомодните стопове с добавката между тях ... да не говорим за липсващата ключалка на новите :)

Изображение

И понеже се отнесох палачорски към перфектното състояние на салона, в което беше, без да съм му обърнал внимание нито веднъж от закупуването на колата, се доверих на преценката и съветите на феновете тук и поръчах този комплект.

Изображение

Ще има чистене и мазане като дойдат, имам добри очаквания.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Мар 21, 2017 5:00 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Докладвам развитие, както е "нормално", пясъкоструенето и праховото боядисване, поради неизвестни нито на мен нито на човека на който оставих капака причини, отидоха доста напред във времето ... оправданията- много, резултата - никакъв.
Именно такива излишни бавеници, ме разконцентрират от поставени цели и започвам да ги премислям още веднъж и още веднъж.

Например, концепцията ми бе стандартна - сив цвят на капака и нищо повече.
Сега като мина толкова време, се замислих дали да не поиграя с цветовете и след няколко опита (дигитално), сякаш ми харесва ако капака е жълт цвят - толкова жълт колкото капачките за масло/вода/охл. течност. Контраста на жълто с черно винаги е бил добър, за това ще изчакам да го видя изчистен с пясък за да говорим има ли по каталога който работи xубав - наситен жълт цвят. Ако да- вероятно това ще е, ако не- остава си сив капака.

Кожата още не съм я мазал, но очаквам описания добър резултат, след което ще го третирам редовно през няколко месеца, както са отбелязали колегите.

Този уикенд се занимавах с друго интересно, и както се очакваше - не успях да стигна до края.

Вдъхновен от един колега и след като изчетох 30 и кусур страници за смяна на аудиото в 9-5 в един от чуждите форуми, се сдобих с мултимедия 2din която да съчетае всички от съвременните функции, които имам нужда при ежедневно или извънградско шофиране.

Китайче, изцяло tochscreen без механично задвижвани части. Китайците се доказаха в изработката на подобни дигитални устройства, а това специално е нищо повече от таблет с подходящи захранване и усилвател, адаптирани за 2din.

Видео представящо продукта тук:
https://www.youtube.com/watch?v=Fs6tNLKFTIs

Поръчах го през китайски търговец със стока на Английска земя, поради което го платих в британски лири + доставка до БГ, но пък избегнах заплащането на ДДС.

Набързо, процеса:
устройството + оригиналната шейна

Изображение

Отзад отворих малко място

Изображение

Снимка от процеса и пробите дали се достъпват всички букси и чинчове, после ги поизправих още малко:

Изображение

Намерих отзад кабел, който си нямам идея за какво е бил и дали е оригинален, или от нещо което колата е имала в миналото ...

Изображение
Изображение

Прекарване на кабелите:

Изображение
Изображение
Изображение

Буксата я преправихме да среща чинчове, след което да отива към оригиналната на колата. Така, винаги може да се разкачи "мостовата" букса и да се върне всичко в оригинално състояние, без да имало манипулация по кабелите зад оригиналната букса.

Изображение
Изображение

При прикачането на кабели към инсталацията на колата (захранване през ключа на фарове, сигнал за задна светлина, синия кабел на SID-a за мултиволана), изваждахме пиновете от буксите за да може след спояване да се сложи термошлаух, след което обратно пинчето в буксата. Така поне не сме ползвали изолирбанд.
Металните чинчове, за да не дрънкат един в друг а и да не създават условия за смущения при допир, също ги капсуловахме с термошлаух - освен споменатите два плюса, по този начин изолираме и риска чинчовете да се раздалечават от евентуални вибрации.

Ползвах галванични разделители от Елимекс но имам подозрения че не са достатъчно добри.

Изображение

Имах желанието вместо 2бр. 2-канални да сложа един 4- канален, но такъв не открих нито във Варна нито като възможност да го поръчам от Бг с бърза доставка, вероятно след време ще ги заменя с един 4- канален разделител GLi, който ще поръчам от чужбина. Дори да няма разлика в работата, поне ще заема по- малко място :)

Километража към момента на монтажа на мултимедията, с интересно изредени цифри- ако не пропусна скоро ще снимам многото 7-ци :)

Изображение

Разбира се, не съм подготвен с рамка Clarion 2DBKT каквато се споменава като вариант след преминаване към стандартно 2дин устройство - свършила е като наличност на местата които съм разглеждал като вариант за закупуване, на останалите струва колкото 1/3 от мултимедията.

Сложихме тялото в оригиналната шейна, и дойде въпроса - как да се обезопаси.
С плеъра идват г-образни планки за завинтване странично в тялото, но нямам достъп нито през жабката нито през таблото? Ако предварително (на изкарана шина) завинтя подходящи крепежи през шината в стените на тялото, които да го позиционират и държат в нея, не ми идва наум когато го щракна в отвора на таблото, какъв ще е начина да излезе оттам ... понеже предните зъбчета на шината държат доста добре в отвора и излиза само при изкаран плеър, което в описаните действия би било невъзможно. ...
Така стои за момента
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Още е в "изпитателен" режим и има време за размисли.
Така или иначе поръчаната камера за задно виждане при паркиране се бави, и ще го махам скоро след като дойде за да довършим работата. До тогава трябва да имам варианти с които да завърша всичко и освен да работи добре - да изглежда добре.


https://www.youtube.com/watch?v=sOOysmsFDhE

Да синтезирам, изникнаха няколко въпроса:

1. най- добър вариант, за обезопасяването му в оригиналната шина

2. Учудващо, при програмирането на бутоните на волана срещнах проблем - десните бутони се маркират, програмират и сработват както се очаква. От левите обаче има недоразумение - бутона NXT не го засича въобще. Бутона >> seek го засича и запомня, но след това НЕ работи избраната за него функция. Не реагира и не управлява никоя от запаметените функции. Противно на логиката, третия ляв бутон << seek го засича, запомня, и работи с всяка от функциите с която е програмиран. Много странно - по описание и на колегата и на други теми които намерих по чужди сайтове, на подобно устройство му е необходим само аналоговия сигнал по синия кабел, който отива към СИД-а преди да бъде преобразуван по CAN. Именно този кабел съм ползвал, но забелязах описаното като неестествено.

3. За да си подготвя последващия монтаж на камерата, реших да не я чакам да дойде за да осигуря сигнал кога да се включва.
Видях, че на бушоните в ляво има бушон reverse light - по спомен позиция 3, 15А.
Закачих зад него кабела за пускане на камерата при движение на заден ход, с което очаквах при тестовете на контакт + задна, да минава в режим камера но без входящ видео сигнал. Като резултат обаче, минава и остава в този режим без значение дали колата е на задна или не след това. Пробвах няколко пъти но без успех - чак след зареждане на софтуера мога ръчно да изляза от режима, в което няма логика. Дори да е на 1ва или друга предавка, при контакт със закачен кабел за сигнал към описания бушон, резултата е същия.
Реших, че съм избързал и вероятно към този бушон има нещо друго в сигнала,което не разбирам на този етап. И преди да търся друг проблем, реших да изчакам камерата- като дойде ще я свържа по общоприетият начин: да взема + директно от крушката за заден ход на багажника, и ще видя дали ще работи правилно или не. Но, определено - това с бушона ме изненада.

:turbo

Освен описаните, някой ако има шейна от 9-5 и захвърлен/ неработещ/ счупен/ изгорял или какъвто и да е цял или на части плеър от оригиналните за 9-5, или само лицевия му панел- ще се радвам да ги закупя за някаква сума. Шината я искам за резервна, за да може във всеки момент да си върна стандартния плеър на оригиналния захват и букси, понеже развалих моята адаптирайки я към нуждите на монтажа :). А с лицевия панел имам една заигравка, която искам да изпълня - да прикрива дисплея на мултимедията, когато е паркирана колата вечер.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab