Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пет Фев 19, 2016 6:43 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3440
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
yasmania написа:
Прекрасна тема, Васко :)
След бърза проба на "раничката" решението е взето- ОСТАВА :)


Сега и едни шведски номера и ще се впишеш идеално в пейзажа по пътищата на северната страна. :D
Само дето не си комби да си на 100% швед. :rofl:
Апропо, нагледах се на модели автомобили комби, за които дори при дилърите в БГ няма предлагане, пък и на дали ще срещнете някъде в Европа, освен тук. Последно видях Рено Клио кобми....
Чудя се, защо на шведите не им ги продават направо със сандъците отгоре директно в магазините автомобилите, еми се мъчат после да си купуват тези аксесоари.
Така и така си ги шофират автомобилите с това чудо на покрива целогодишно....

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 5:02 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 267
Местоположение: Варничка
Автомобил: B235R
Eххх ... богата страна, МЕЧТА! Шведите така често ходят по почивки, излети, спорт и/или туризъм, с 2те-3те си деца и жени, че дори не намират за нужно да си правят труда да оставят "Cargobox"- овете си в гаража, а си стоят по таваните на КОМБИТАТА!!!

Прав си Боби, регистрация може и да си набавя някой ден, но комби модел по- скоро не! Дотрябва ли ми комби+карго, значи е време да си купя бус :)

Моя поне вече ще си ходи с "раница" на гърба ;) Когато няма много "учебници" - "раницата" остава вкъщи!

А по темата за седана: който си е купил бедно оборудвано Аеро, си набавя оборудването "в движение" :

Днешната крачка напред е тази:

Изображение

Изображение

Поредното нещо, което се нарежда при останалите задачи на изчакване . . . Така или иначе имах да сменям крушките за червената сигнализация "Fasten belts", така ще се надъхам по- скоро да ги сменя с едно разглабяне :)

И нещо от 8 години напред:

Изображение

Изображение

Силно се надявах като го получа да видя Part number, от който да проверя за информация как се слага без да гадая ... за съжаление, това е първата оригинална част за автомобил която хващам до момента, на чиято корпус няма такъв. Голямо пулене падна, но не - няма номер на частта, все едно че е от китайски сайт :)

Ако някой е разглабял или има документация с необходимите места, отвори и крепежи- ще съм благодарен да сподели.
Става дума за този детайл при DarthVader модела : :saabbord:

Изображение

Съмнявам се да има нещо по- различно в мокета и отдолу ...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Вто Мар 15, 2016 7:39 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6624
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
yasmania написа:
Изображение

Силно се надявах като го получа да видя Part number, от който да проверя за информация как се слага без да гадая ....

Номерът и е: 32025853


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2016 2:47 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 267
Местоположение: Варничка
Автомобил: B235R
HURRICANE написа:
yasmania написа:
Силно се надявах като го получа да видя Part number, от който да проверя за информация как се слага без да гадая ....

Номерът и е: 32025853


Светльо, много благодаря!

Благодарение на номера който ми прати намерих точно каквото ми е нужно!
Ако някой друг иска да мине по стъпките, ето линк към документа:

http://www.saabdocs.com/English/instructions/32025853GB.pdf

Имам да черпя за инфото! :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Сря Мар 16, 2016 9:15 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6624
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
:super


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Окт 27, 2016 8:22 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 267
Местоположение: Варничка
Автомобил: B235R
Отдавна не съм писал, та да се активизирам малко :) Летният сезон за работещите във Варна обичайно означава тотална липса на време, а заигравки не е като да няма за споделяне.
Първо, искам да се оплача от нещо, от което така и не можем да избягаме в действтелността в която живеем.
В 2 последователни седмици, колата ми осъмна първо без емблемите си "Аеро" на предните калници (благодарен съм поне че не са чоплени с отверка или друг остър предмет и не е повредена боята, защото и такива неща са ми минали през главата)..

Изображение

. . . след което и без капачки на джантите, което вече е ТЪПО! Беше много трудно за тези ОПЕЛ джанти да намеря Vauxhall капачки с грифин, за да няма ОПЕЛ логото докато са ми на колата, и тази долна кражба ме кара да се чувствам доста гадно :( Отделно такива капачки няма на обяви и не мога да ги заместя с покупка, а нови са 17 лири на брой. Оглеждам се по всякакви варианти, но сезона свърши и се надявам поне за следващата пролет да успея да възстановя и този момент. Емблеми Аеро поне ми прати потребител от чуждоезичен форум.

Изображение

Тук минаваме технически преглед, няма забележки дори анализа на изходящи газове сочи адекватна все още работа на катализаторите които така ми се иска вече да махна :)

Изображение

Изображение


Случайна снимка с още 1 кола от семейството - лятото имаше пореден Национален Опел събор на който за да не отида само по Опелски джанти, ползвах машината на Баща ми за да пътуваме в колона.

Изображение


Беше ми любопитно да разгледам захвати по конструкцията на броните и малко по малко, взе че падна задната. Поне огледах, понеже ми се плъзна еднa муха в главата но се разчекна там и не иска да излезе мамка и и муха ...

Изображение

Изображение

Изображение



Хареса ми ситуацията и друго семейно возило свърши няколкократна работа по пренасяне на експериментални брони, една от които вече е почти предадена в "жертва" на каузата ...

Изображение

Тук пробвах задната и ми хареса идеята

Изображение

За това събрах комплекта и си отворих много, много работа за която не бях подготвен информативно ...наложи се да гледам по сервизни програми части елементи и партидни номера с разлики между моя и фейслифтов СААБ, а когато нещата тотално загрубяха се възползвах и от опита на форумни личности с много опит, на база който взех окончателно решение да не се отказвам от идеята макар и това да е най- НЕРАЦИОНАЛНИЯ за мен вариант.
В момента се подготвям с набавянето на всички необходими части и елементи това да стане, без да бързам понеже така или иначе не успявам да намеря достатъчно време за хоби, а след като събера "пъзела" с удоволствие ще направя пълно обобщение в детайли и подкрепено със снимки, какво се прави, какво е необходими и кое се променя, при "преминаването" от преди - към след фейслифт модел (преди и след 2002-ра, най- общо казано).

Изображение

Муцунка . . .

Изображение

На тази снимка съм си харесал следващ модел джанти - без капачки, за да не ме е шубе че ще ги откраднат хахаха :)

Изображение

Дойде време за годишното обслужване и след всичко, което е коментирано на тема прословутата цедка в картера, а сме коментирали и на живо за проблема, реших този път да подсигуря доброто здраве на машината с проверка на въпросната цедка. Колата се прави при Мирко, а самият той ми се обади изненадан когато стигна до картера и цедката за да ми каже, че това е първият му подобен случай за кола дошла за въпросната манипулация. Прати ми снимки които показват каква е била ситуацията, даде своята оценка на нещата които се наложи да разглоби за да стигне до картера, че всичко е Окей, както и че няма какво да ме притеснява относно състоянието на лагерите и вал-а.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Бързо почистване, обратно събиране със смяна на масло/маслен/въздушен филтър и обратно на пътя, всекидневно си заобичвам все повече автомобила :los:


Поздрав към всички :saabbord: ФЕНОВЕ !


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Окт 27, 2016 1:24 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 888
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Яска признах те! Добра грижа полагаш! А това с почистването на картера малцина са го правили.
Инак тая селташка българска действителност направо е отвратителна! Чак се ядосвам и аз заради тебе! Май ше махам всички обозначения от моята...
А джантите,май съм ти казвал,че много кефят! Какво като са опелски....

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Окт 27, 2016 5:08 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3708
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Най лесния вариант е малко гаден, но в общи линии, става като се смени гредата на която лежи бронята или поне 2та метални буфера с които се закрепва за роговете_ планките за които се захващат фаровете и пръскалките, за самите фарове и мигачи е ясно.
Поне това ми се е налагало да го правя и работи.
Проблем би било ако се слагат оригинални ксенони, там играчката става сериозна откъм инсталаця

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Окт 27, 2016 8:12 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3440
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Ясене хубаво си направил.
Ако знаех, че ще го правиш, щях да ти пратя това:

Workshop procedures archive
How to remesh the sump strainer
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... ainer.html

Prevent SAAB 4 cylinder engine failures.
http://www.saabservices.com/saab_engine_failure.html

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пет Окт 28, 2016 10:20 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 267
Местоположение: Варничка
Автомобил: B235R
Yassen-TE написа:
.... Добра грижа полагаш! А това с почистването на картера малцина са го правили.


Мерси, адаш :) Ама как малцина ще са я правили, като аз не съм умрял от скука за да искам да погледна в картера, нито ми се е наложило по друга причина той да бъде свалян. Навсякъде където хората споделят за марката, всички от опитните препоръчват това да бъде направено превантивно, за собствена сигурност. Аз точно в такава насока го поисках от майстора а колата влезе просто за годишното обслужване :) И съм доволен от това което видях, въпреки че като труд е било напразно но няма как да го знае човек предварително. Подчертавам, че цедката на снимката е в състояние в което е извадена от картера и преди да бъде почистена. На картера само му е излято маслото и е минат с обезмаслител, личат си по- тъмните зони където е имало леки отлагания , тоест на снимкте няма киснати, подготвяни и основно чистени картер и цедка. Така че- щастлив съм, че отново съм се възползвал от опита, научен по форумите и споделен с останалите, за това и "докладвам" какво е било положението и при мен, понеже е по- различно от масовия случай който всички познаваме и сме виждали.


Red_Devil написа:
Най лесния вариант е малко гаден, но в общи линии, става като се смени гредата на която лежи бронята или поне 2та метални буфера с които се закрепва за роговете_ планките за които се захващат фаровете и пръскалките, за самите фарове и мигачи е ясно.
Поне това ми се е налагало да го правя и работи.
Проблем би било ако се слагат оригинални ксенони, там играчката става сериозна откъм инсталаця


Това с гредата леко ме плаши и по моята информация до момента може да играя и с моята, но докато не започна няма как да разбера на 100% вариантите. Умишлено не споделям с какво съм се оборудвал до сега в подготовката и какво съм научил от други хора, споделяли или минавали този етап тук и по интернационалните форуми, понеже на нито едно от местата не видях нещо "завършено" като обяснение - има половинчати работи, или просто обяснени в стил ПРЕДИ - СЕГА. Та, за това може да греша за някои от нужните части или действия, на няколко пъти ходих на "обучения" при разкостени 9-5ци за части, за да обследвам прилики / разлики ...

Идеята ми е, че ще ми е нужен кураж и допълнителна помощ когато вляза в конкретика, НО след като мина по пътя имам огромно желание ( а и много снимки на всичко ) да споделя от А до Я за пътя по преминаватнето от преди към фейслифт предница и / или задница, с описани както прилики, така разлики, плюсове и минуси, снимки действия и др.
Така смятам, че ще допринеса поне с малко следващият с луда идея в главата, който като мен в началото смята че разликата преди и след 2002-ра година е само в хромираната решетка и че фаровете са пластмасови а не стъклени, ще е подготвен с подобаваща информация за да вземе реално решение за себе си ще се занимава ли или ще пропусне.
Защото аз се впуснах закупувайки предна и задна броня, след което се оказа че само капак и калници реално остават същите ... това "горе-долу"

Иначе Дидо, прав си за още по- трудното реализиране що се отнася до

Red_Devil написа:
......
Проблем би било ако се слагат оригинални ксенони, там играчката става сериозна откъм инсталаця


... умишленоо или на късмет, броните нямат дупки за пръскалки а и моят модел няма чистачки заложени в оборудването си, така че с това нищо не губя и си улеснявам с голяма доза процеса. Относно фаровете с лупи и DS ксенон, там таралежа също е голям в гащАта и понеже реално ме кефят, но всички питани споделят че НЕ ОСВЕТЯВАТ достатъчно добре според очакванията, реших на първо време да оборудвам със стандартни фарове с рефлектор понеже при тях има минимални промени които трябва да се извършат по промяна в инсталацията.
Отделно на ръка, че всички с лупи/ксенон, имат и машинки за нивомат което е още един крайпътен камък ... не, че са излишни тези неща но за мен промяната искам на първия етап да е визуална а с времето ако веднъж съм успял да го докарам до захвати и монтаж на фейслифтовите детайли, едни ксенонови с лупи винаги могат да се сложат и заиграе допълнително. Аз си признавам, че опре ли до кабели/жици (казано на професионален език - инсталации), съм бос и притеснен от съответната дейност.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пет Окт 28, 2016 8:38 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:12 pm
Мнения: 2255
Местоположение: София
Автомобил: 9-5 AERO'03 10x to the Devil
yasmania написа:
но всички питани споделят че НЕ ОСВЕТЯВАТ достатъчно добре според очакванията

То и аз си мислех точно същото и май ме цитираш даже в тая бройка, ама допреди месец.
След като дадох фаровете за пълно почистване, подмяна на покритието на рефлекторите и външно полиране, разбрах как трябвало да светят всъщност. Еми реално светлината стана поне Х2, а температурата на светлината мръдна сигурно със 700-800K нагоре и вече е на нивото на фабричния ксенон на други марки, нищо че е дядото на тия системи. Трябва да се види на живо, щото на снимки трудно може да се прецени колко голяма е разликата.
С целия тоя роман искам да кажа, че фабричният ксенон СИ СТРУВА! Пък като сложим и автоматичното регулиране на нивото, човек си се радва на съвсем модерни светлини.
Така че стискам палци да ти се получи големия ъпгрейд. Не е важно кога, важното е да стане.

_________________
Обичаният SAAB заслужава едно Дяволско докосване! :turbo
ViOlatOR


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Нед Окт 30, 2016 12:53 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3708
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Не знам какво си чел и видял, но аз съм го правил.
Вярно е че колата вече не е м/у живите, заради BMWдрифтър който се спря в предницата. Но разликата в металните конзоли, които държат гредата за роговете е около 10см. Като препоръчвам, тази смяна, не е за кеф а, за да се запази основната мисъл при конструкцията на всеки един Сааб, а именно "SAFETY". Инак както се досещаш, можеш и със свински опашки да наредиш всичко и би изглеждало някак си добре. Това че си избрал другите фарове, определено е по-добро решение, откъм загуба на време и финанси.

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Пон Окт 31, 2016 1:33 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 267
Местоположение: Варничка
Автомобил: B235R
Благодаря, както описах - уважавам всяко мнение, опит или съвет по темата, защото именно на тяхна база ще се опитам да "сглобя" една обща картинка накрая.
Слави, значи вече имаме и доволен от светенето участник :) Това трябва да бъде широко разпространено (визирам пътя по рециклирането) за да бъде достъпно като информация на многото от останалите, притежаващи въпросните фарове а завиждащи на светенето на старите, грозновати и обикновени такива с халогенна крушка + рефлектор.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Сря Ное 02, 2016 7:05 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:12 pm
Мнения: 2255
Местоположение: София
Автомобил: 9-5 AERO'03 10x to the Devil
Извън темата:
Аз лесно ще дам координати на човека, щото за мен си свърши добре работата. По моя препоръка има и други доверили се на услугите му и мисля, че и те са доволни - Globe направи конверсия на халогенните фарове на 9000 към биксенон с лупи и визията, и светенето вече са на друго ниво. Не съм го направил, защото уважавам форумните правила, а те не толерират безплатната реклама. Вече писах на лични на който попита. Ако модераторите разрешат, ще дам контакти и тук.
Поздрави и дано скоро му дойде времето на визуалния ъпгрейд!

_________________
Обичаният SAAB заслужава едно Дяволско докосване! :turbo
ViOlatOR


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: SAAB 95 AERO - Поредното превъплъщение на Yasmania
МнениеПубликувано на: Чет Ное 03, 2016 9:10 am
 

Аватар
Just Married
Just Married

Регистриран на: Сря Мар 05, 2008 1:17 pm
Мнения: 2508
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 SS, 9-5 LeGo Deviltune
Извън темата:
Слави, пусни отделна тема в техническия раздел. Сложи снимки и контакти с човека.
Директната реклама не се толерира, ако си я пусне майсторът. Пък и ти вече си минал през него, та няма защо да ти дава отстъпка ;)

_________________
Карам Saab!


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab