Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 11:21 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Мерси,
225/40/18 са гумите.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 1:01 pm
 


Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 8:18 pm
Мнения: 81
Местоположение: Елин Пелин
Автомобил: Saab 9 5 2.0 SW
235 40 18 ще опират ли? Благодаря


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 2:07 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Dreamer написа:
235 40 18 ще опират ли? Благодаря


зависи от параметри като ЕТ и J на джантите, както и пружини / аморти на конкретната кола . . или питаш специално при мен ли?

Чиста хипотенуза . . . :rofl:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 3:41 pm
 


Регистриран на: Съб Сеп 17, 2016 8:18 pm
Мнения: 81
Местоположение: Елин Пелин
Автомобил: Saab 9 5 2.0 SW
:D извинявай, отскоро имам 18" и не съм ги обул(9-5 комби)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 10:54 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Биографично,
да споделя още няколко от дреболиите.

Много исках аксесоара, предлаган към оборудването за телефон за модела - стойката на телефона.

Изображение

Трябваше само още една дупка да се пробие, и скоба за винта ..

Изображение

Благодарности и на двамата НИКИ- на единия, че му беше излишна и с радост се съгласи да я притежавам, а на другия че така грижливо я свали, опаква и прати до мен.

Тук и мрежичката от MY06, Жената вече е доволна че има конкретно място на което си държи телефона по време на път - мразя да виждам телефони по седалките или лепнати върху таблото.

Изображение

USB за флашката, вече го изкарах да стои в барчето на мястото на пепелника. Така, като се ползва флашка тя също си има място и стои вътре.

Изображение

Смених си тапета на навигацията, за да е "в духа" на интериора .. мисля да пробвам да анимирам движението на стрелките за да "живее" докато работи, но това при повече свободно време ...

Изображение

От допълнителното радио, с което се сдобих покрай Haman Kardon системата, започнах да реализирам още една идейка . . .

Изображение

Шкурене, шлайфане ... и се получи това:

Изображение

Тук загатвам за крайния вариант, за съжаление още не съм довършил - имам лепене на копчетата върху филц подложка така че да стоят, както и да изпълня закрепването към мултимедията за да се слага/сваля лесно.

Изображение

Като казах H/K, наслушах се на възможностите на оригиналната система и заниженото качество на звука от плеъра, спрямо оригиналния Pioneer Head Unit.

Търсех доста информация относно подходящи говорители, които да заместят оригиналните . . . сведох избора до 2 серии на Infinity (една от Kappa) и JBL - GTo.

И едната марка и другата, имат общо с HARMAN Corporation, но за по- добрия (на теория и по тестове) избор Infinity трябваше да преправям леглото на елипсите, понеже говорителя тръгва с доста солидна основа надолу към магнита ... поради това избора ми спря на GBL GTO928 , които гарантират еднакви крайни размери с повечето OEM говорители.

Изображение

Ето и лейбъла

Изображение

Хубавото на новото е, че си има всичко - решетки, изолационна подложка на контактуващата с метала част, крепежи и др.

Изображение

Стар - Нов, от горе

Изображение

Стар - Нов, от долу

Изображение

И вече в леглото си - перфектно паснали, а тялото със среди и високи (абсолютно ненужни в моя случай, понеже единственото което получаваме от задната линия е предварително филтриран сигнал за ниски) е достатъчно ниско за да стои на разстояние от решетката.

Изображение

Усещането на звука в колата стана доста по- сериозно, задната линия допринася за плътно, сочно и удърно звучене на ниските честоти.
Оригиналните елипси изкривяваха при по- сериозно усилване, тези държат здраво и питат за още след максимума.

Малко по малко, ще се оглеждам за смяна и на останалите говорители в колата, но не на веднъж- сега съм вдигнал мерника на двата в таблото понеже там виждам огромни възможности на някои серии говорители в този размер.

И последно, макар да не усещах конкретни причини, реших да сменя свещите - още като взех колата беше с "правилните" за Аеро 10R- ки, и воден от навъртяните малко десетки хил. км. реших да не чакам да им дойде времето.

Изображение

Изображение

Това е накратко, като дорърша старите идеи или започна нови, ще пиша пак.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 5:06 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 445
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01 280hp
Какво се опитваш да направиш с панела на оригиналното радио, че не мога да хвана идеята?
Да покриеш дисплея на афтърмаркета ли?
Някаква тема на афтърмаркета ли си измислил какво да гледаш през дупките?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пон Ное 13, 2017 9:15 pm
 

Аватар

Регистриран на: Сря Фев 02, 2011 10:45 am
Мнения: 130
Местоположение: Лондон-Велинград
Автомобил: Saab 9-3 1.8T 2007 Convertible
Според мен е защита от зли очи и лепкави ръчички.
Много харесвам китайските мултимедии ,но точно това че няма свалящ се панел ме насочи към известна марка (макар и с много по малки възможности ).А и все пак съм кабрио и ме беше страх ,че най лесно и бързо ще си проправят път през гюрука.
П.С. Виждал съм такива решения по ибей които са с вакуум за стъкло отзад и се закрепват на афтер маркет дисплея .


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2017 10:42 am
 


Регистриран на: Сря Ное 15, 2017 10:12 am
Мнения: 3
Автомобил: SAAB 95 Vector 2.2 TiD
Здравейте,

Това е първият ми пост, предполагам няма да е последен.
От година съм собственик на SAAB 95 Vector 2.2 TiD 2003 год. Не съм автоманиак, занимавам се със съвсем други неща в ежедневието си, но този автомобил ми допада много и ми е силно легнал на сърце. Предполагам обаче това няма смисъл да го обяснявам в този форум :)

Искам да поздравя yasmania за поста, снимките и старанието и с риск като новобранец да ме освиркат да попитам нещичко него и другите съфорумци :)

Монтирал съм си подобна мултимедия, като съм си инсталирал камера и парктроник. Съжалявам, че не си закупих и предна камера, но това не е обект на въпроса ми. В крайна сметка за моите скромни възможности, мисля че се справих без щети по купето, дори постегнах в движение това онова. Има обаче следните 2 проблема:
- не мога да открия подходяща рамка. Твоята самоделка ли е или е закупена отнякъде. Защото аз категорично съм измислил няколко "цигански" варианта, но няма как да си направя сам;
- по сериозният и функционален проблем. Устройството ми е с андроид и е с опция за учене на командите от мулти волана. За съжаление съм скаран с тоците и не успявам да открия как и каква информация подава автомобила. Търсих с наличните ми уреди (разбирайте потенциометър) импулс някакъв, но уви. Чувствам се като индианец пред астрофизици, но срам не срам, моля кажете какво да търся. След няколко експеримента стигам до заключението, че ми е нужно допълнително устройство, но дори не знам какво. Прав ли съм? Нямам против да си заплатя и връзването, но не знам и към кой да се обърна. Контакт с такъв човек, също ще ми е полезен.

Благодаря предварително и още веднъж евала за поста и усилията :shake:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2017 1:32 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
"Колега здравей, това с "лягането на сърце" на тези коли, наистина се оказва проблем . . . защото с времето се задълбочава :) И аз силно се надявам да имаш още доста тематични постове във форума, да споделиш и ти приятни емоции и моменти или някой въртел/ гъдел в поддръжката на модела. Макар и често оплюван, аз симпатизирам на двигателя в твоят 9-5 поради няколко причиниенда от която е че имаме семейна Фронтера Б с този мотор и там впечатленията ми са лични :) Относно поставените от теб въпроси, ще те насоча с молба да прочетеш и вникнеш в описаното в тази тема, която съпътстваше монтажа на моята мултимедия и с която получих още ценни съвети и насоки от колеги тук: http://saab-club.com/forum/viewtopic.php?f=40&t=9602 Темата, която там съм линк-нал към един от глобалните форуми, е вероятно най- информативната която съществува за почти всеки аспект на замяна на стандартния headunit с aftermarket такъв. Конкретно ще ти отговоря на две неща тук: 1. декоративната лайсна- имаш 3 опции. - правиш си сам, като си изрязваш от някъде нещо подходящо което обработваш и боядисваш; отрязваш лицев панел на стандартното аудио като отваряш 2 дин габаритен размер (процепа попада в средата на дупките за откопчаване и ако не се довърши чрез изграждане, дооработка и финална обработка, пак си личи че не е "таман" ; или даваш размери в някоя рекламна агенция в която работят табели и се надяваш ан техния висок професионализъм :) - комплект Clarion, който аз не намерих в продажба из Европа - комплект на Connect2s , който в крайна сметка закупих. Важно е да знаеш, че НИТО ЕДИН ВАРИАНТ не е съвършен с нещо. Или закрепяне, изли изработка, или цвят, или или луфт .... Последния смятам че е най- доброто решение, защото с него получаваш още една, втора стандартна преходна рамка (ако ще ползваш медията в друг автомобил който отговаря на стандарта), шейна и крепежи за захвашане както на шейната към таблото така и на плеъра към нея, за да се ползват щипки за откопчаване при демонтаж. Основния "проблем" на този кит, е цената. 2. Относно контрола на волана - повечето устройства и някои с андроид, изискват отделен модул за контрол. Малка е вероятността обаче, щом казваш че и твоето е с Android, да се налага ползването на такъв понеже аналогов сигнал все пак има. Можеш да го намериш на СИН кабел, който отива през таблото и влиза в SID-a, като го издърпаш и откачиш от буксата лесно ще се ориентираш: Изображение Към въпросния син свързваш "steereng remote" или както е назован от кабелите на мултимедията, след което програмираш и готово! Само един от бутоните остава неактивен, но bckwd/frwd , vol +/ vol - и SRS са активни за функциите които желаеш да присвоят. Ако излязат други въпроси с радост ще отговоря, стига да мога. Можеш да ги зададеш и в темата която те насочих, там е по- удачно конкретното обсъждане за да могат и колегите да четат, добиват или предават опит."


Последна промяна Ibraim на Сря Ное 15, 2017 3:55 pm, променена общо 1 път
Коригирано мнение по доклад от автора му


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Чет Ное 16, 2017 10:25 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
deyannn написа:
Какво се опитваш да направиш с панела на оригиналното радио, че не мога да хвана идеята?
Да покриеш дисплея на афтърмаркета ли?
Някаква тема на афтърмаркета ли си измислил какво да гледаш през дупките?


Никаква тема, идеята е при паркиране на място с потенциален риск (почти навсякъде) да слагам така обработения панел с копчета пред дисплея на навигацията. Така при бърз поглед в колата, всичко би изглеждало оригинално, тоест - незаслужаващо си да бъде извадено.

Разбира се, и тук не откриваме топлата вода - след като реших да отработя панела, докато търсех инфо попаднах на конкретна реализация :)

колегата eidsvik от saabcentral.com:

Навигацията му:

Изображение

Реализирания панел (отрязана и залепена касетка УЖ в дек-а, за по- удобно захващане хаха

Изображение

И тук панела върху навигацията, в режим "incognito":

Изображение



borislukov написа:
Според мен е защита от зли очи и лепкави ръчички.
Много харесвам китайските мултимедии ,но точно това че няма свалящ се панел ме насочи към известна марка (макар и с много по малки възможности ).А и все пак съм кабрио и ме беше страх ,че най лесно и бързо ще си проправят път през гюрука.
П.С. Виждал съм такива решения по ибей които са с вакуум за стъкло отзад и се закрепват на афтер маркет дисплея .


И те са добър вариант :) Бих пробвал. . .

http://www.ebay.ie/itm/Security-Dummy-F ... xyUrZS568L


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 5:01 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Варна ми е Ню Йорк!
да караш преди 09 и след 17 - истинско удоволствие.

Градоначалниците са метнали грандиозни (по дребните еволюционни разбирания в мащабите на държавицата ни) инфраструктурни проекти, за които трябва да стискаме зъби. Чакане за лява лента о маршрут, който НЯМА АЛТЕРНАТИВА, започва да става толкова дълго, че Google и Facebook асистентите по локация започват да питат и да искат да споделиш и разкажеш за интересните точки, където явно обичаш да прекарваш повече време.
Често даваш място в едва разкъсалата се пред теб колона на някой друг в нужда, или по- често на тарикат излязъл от колоната и търси къде отново да влезе, прецаквайки всички изпреварени.
Признавам, че когато бързам и закъснявам ужасно за някде аз също го правя,за което си отнасям и средните пръсти, и майните, и бибитките ... с усмивка :) но дори тогава - ВИНАГИ ВНИМАВАМ И НЕ застрашавам сигурността и цялостта на околните участници.

А така става, когато НЕ ТЕ ИНТЕРЕСУВАТ останалите и гледаш да се набуташ на всяка цена:

Изображение

Нямаше и половин кола свободно място между мен и предната кола, а човекареши да вкара Lang Cruiser.

Като знам как се пазя, пазя и останалите, и съм с очи на 4 за всякакви грешки за които да не трошим нерви и излишно време, и ВЪПРЕКИ ТОВА се случва ... разбирам защо масово и във всякакви условия цари хаос и безпорядък, на почти всяко кръстовище в час пик някъде нещо се случва.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Чет Дек 21, 2017 5:24 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1582
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
Жалко, но се случват и такива неща. Железа са все пак. С нерви, време и малко пари ще се оправи.
Успех ти пожелавам!

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Пон Яну 15, 2018 9:46 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Ibraim написа:
Жалко, но се случват и такива неща. Железа са все пак. С нерви, време и малко пари ще се оправи.
Успех ти пожелавам!


Taка е, приемам всичко каквото е, и дерзая към по- добро!
Сега, така или иначе се събраха 4 детайла за пребоядисване (+ задната броня щетата от преди Коледа), тази зима ще обърна внимание малко на външния вид.

Търся оригинален за 9-5 спойлер, но проблема е че вариантите които често излизат са на модели, които не ми харесват. Видовете "bridge" спойлери не са по моят вкус, a масивната задница на колата в моите очи предполага нещо по- ненатрапчиво.

Харесал съм конкретен модел към който съм фокусирал търсенето си, но ако не стигне времето, и/или финансите за него (не и на всяка цена!), може да се преориентирам ....

Изображение
Изображение
Някой ако има предложения, сега е момента да казва :)


Последна промяна Ibraim на Пон Яну 15, 2018 4:37 pm, променена общо 1 път
Добавена снимка по желание на автора


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Вто Май 15, 2018 3:25 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Отдавна не съм писал, но си имаше причини.
Главните бяха идеята ми да се концентрирам след последните беди, и след многото започнати и недовършени идеи по колата и да докарам нещата докрай.

В крайна сметка, след повече от 3 години "престояване" на закупените брони и самата идея за преминаване към фейслифт за да успея да сложа броните от Аеро 2004- 2005та година, както и събирането на всички парчета нужни за нареждане на въпросният пъзел, а също така и немалкото издирване на информация от наши и чужди фенове, които са имали пряка или косвена връзка до подобна, макар и в частична степен промяна, мога да се похваля ( а в подробния разказ и "оплача"), че всичко описано вече е факт.

Повече от 4 месеца ми отне от започването (първото сваляне на едната броня и започването на замяна на части по окачване и крепеж на съответните различни елементи) до постигането на крайния резултат.
Заедно с преминаването към фейслифт успях за мое най- голямо щастие да се сдобия и с още няколко елемента които много силно исках и много упорито търсех - единия от тях е Abbott Racing спойлера на задния капак, както и джанти които асоциират в движение като въртене на турбинна перка- за да се вържат още повече с духа на марката.

Почти всеки от етапите мина с известни перипетии, от които обаче съм си извадил съответните изводи и съм опознал колата още по- добре. Финалния елемент - капачките за джантите с логото на SAAB, сложих едва преди няколко дни.


И така, с цел да омръзна или отегча някого или много хора, възнамерявам до няколко дни да разкажа подробно както в обяснения така и в снимки, целия ми път и процес по докарване на нещата до тук. И държа от сега да отбележа, за да не ме съдите много високо - нямам за цел да покажа "КАК СЕ ПРАВИ", а по- скоро "АЗ КАК НАПРАВИХ" , понеже нямам претенциите на голям разбирач по темата, нито имам професията или директен допир с нея. Едно не ми липсваше обаче през цялото време - ЖЕЛАНИЕ да си видя МОЕТО Аеро (акцентирам на "МОЕТО", защото в коментари покрай процеса на няколко пъти чух "Е не е ли по- лесно да продадеш твоята и да вземеш такава каквато искаш?") с визията на последната серия Аеро преди голямата промяна 2006+, и успях да го направя с дребни изключения които също поставям в близко време да заменя.

Общо взето като прегледам снимките се оказва, че тези са последните които имам, на които колата изглежда в оригиналният си вид на Аеро 2000година (изключая допълнително монтираните от мен елементи, визирам общата визия на брони, фарове и стопове).

Изображение
Изображение


А тази снимка е пример за това, как изглеждат някои от "перипетиите" които се наложи да преминавам, без колата да се спира за да се работи праволинейно:

Изображение

Като си подредя галериите ще опиша нещата които се сещам и ще споделя с Вас.
:turbo :arrow:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Варненско 9-5 Аero
МнениеПубликувано на: Чет Май 17, 2018 5:26 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 06, 2014 11:02 pm
Мнения: 293
Местоположение: Варничка
Автомобил: 9-5 b235R
Здравейте,
предупреждавам - няма да бъда кратък.
Ще го разкажа все едно съм на маса с приятели, без да спестя нито една дума или подробност. Който никога не се е замислял по въпроси с преминаване към фесйлифтов модел, или не го човърка отвътре да поразглоби и опознае по- добре автомобила си- спокойно може да пропусне този пост.

Малко предистория,макар и видна от досегашните ми снимки - моят 9-5 Аеро е от първите произведени 2000година (продаден е по документи още през 1999г, още преди да бъде произведено първото Аеро на на база MY97). и са на лице всички отличаващи го визуални детайли - предна броня с лип, прагове в цвета на купето и задна дълбока броня. Като цяло автомобила имаше една непреходна индивидуалност и винаги ми е харесвал дизайна и загадъчната му визия която почти не издава "характер" на мотора с който е оборудван. Въпреки, че си харесвах колата във вида в който беше, имах слабост към начина по който изглежда 9-5 Аеро 2004- 2005година - последните преди големия фейслифт. За мен това е най- добре изглеждащия 9-5, който дизайнерите са успели да лансират до серийно производство.
И така, в мен престояваше идеята да намеря въпросните брони (задната е в пъти по- малко забележима от предната, сравнени с броните на фейслифтов 9-5 след 2002-ра година, но въпреки това- различна!) и когато шанса ми се усмихна не се поколебах да закупя броните от автомобил в Италия, който предстоеше да бъде рециклиран. Беше описано, че предната броня не е в добро състояние но няма големи липси, но въпреки това поради слабото (НИКАКВО към момента дори) предлагане на такива брони в БГ и с цената на Италианеца плюс няколко полезни контакта и транспорт до БГ се сдобих с въпросните предна и задна брони. Нагласата ми беше да сменя каквото е нужно за да кача въпросните брони, без да пипам цялостта на моят си автомобил. Толкова ми бяха знанията към момента, оказа се че имам доста да уча.
В рамките на няколко месеца разучавах какви са разликите между моята кола и такава от фейслифта, къде са различни начините на закрепване и какви допълнителни неща трябва да си намеря, за да успея да осъщества идеята си. Дори си инсталирах WIS и EPC за да мога да проследя още по- задълбочено нещата, също обикалях по автоморги където имаха подобни модели, за да видя и анализирам разглобени преди да съм започнал.
Е, оказа се, че мелеза който искам да направя няма никак да ми хареса като краен вариант и се наложи да избирам - или да продам броните и забравя за идеята, или да сменя моята с фейслифтова и тогава да действам само със смяна на брони, или да намеря всичко нужно и да се сблъскам с нещата, които са нужни за въпросното преминаване към фейслифт.
Избрах последния вариант и започнах малко по малко да набирам частите, без които бях сигурен че няма да стане.

Като най- лесно, първо свалих за да пробвам какво ме очаква, задната броня.
Моята се състои от цяла броня и 2 буферни елемемента под стоповете. Стиропорените буфери (централния и двата странични) на двете брони също се оказаха различни.

Изображение

На първо четене - нямаше какво да държи бронята под стоповете (трябваше да си намеря съответните окачвачи, които стоят в дупките на старите буферни панели), зейна огромна фуга между ръба на бронята и самите стопове което неминуемо потвърди нуждата от закупуване на стопове след фейслифта, макар и много да си харесвах задницата с панела между тях. И трето, накрайника на гърнето опираше ръба на бронята настрани поради факта, че не излиза в посоката на оставената за накрайник елипса на задната броня.

Изображение

После се насочих към разликите в предницата, които бяха далеч по- сериозни.
На първо четене забелязах, че ще ми е нужна тази гредичка. Тя е най- видния елемент който моята нямаше, понеже преди фейслифта бронята и маската са отделни елементи и маската се държи към челната греда и очиларката.

Изображение

Намерих си и купе в рециклираща компания, което беше хвърлено след оглозгване от автоморга. От него успях да сваля дреболии- букси, релета, непродадени копчета и различни щипки.
От него си взех добавката между стоповете която щеше да ми е нужна когато стигна до самите тях . . .

Изображение

. . . а гредичката се оказа, че ми трябва с планките към очиларката и за да знам после къде точно е стояла и да я сложа на същото място на моята. За демонтажа се намеси големия флекс.

Изображение

Тук вече придобивките пътуват ...

Изображение

На друга кола за продажба в морга, срещу кило пържоли и 2 бири ме оставиха да си пробвам на спокойствие дали моята броня пасва и какви захвати и промени ще са ми нужни. Колата която продаваха дори беше същия цвят като тази, от която дойдоха моите брони. Не, че има значение де ...

Изображение

Със сигурност щяха да ми бъдат нужни и фарове от кола след фейслифта и докато събирах информация с рефлектор или ксенон да бъдат те, реших поне на първия етап експеримента да го водя с рефлекторните поради по- малкото разлики, които трябва в послествие да се откоригират в инсталацията.

Изображение

Благодарение на колегата от който ги купих те дойдоха с ксенон и слим баласти макар в последствие да се оказа, че това е първото нещо което върнах по старо му след като светнаха. Дори на предишната ми кола 1992-ра година, ксенона светеше през насочващи лупи и смятам, че така е редно да бъде!

Изображение

Още тук видях, че и буксите към фаровете са различни, с което ми призля още повече в това което ме очакваше като започна.

Изображение

След почти 3 години събиране на необходимите части, ползвах момента след като по Коледа ме осуркаха в едно задръстване, да започна. Като мина НГ 2018, започнах със задницата.
- монтаж на водачите на бронята, под стоповете
- смяна на външните и вътрешни стопове
- отваряне на дупки за декоративния панел между стоповете
- преправяне на инсталацията към новите стопове - буксите са различни

Изображение
Изображение
Изображение

Тук виждаме как фабрично е прекъснат един мост на платката на единия вътрешен стоп.

Изображение
Изображение

Това е заради изискването в някои страни, халогенна задна светлина за мъгла да бъде само от едната страна.
Възстановявайки въпросния мост веднага светва съответната крушка. На предишни коли или нямаше крушка и окабеляване до платката, или имаше окабеляване но лиспваше захват ... а тук има всичко, дори и крушка стоеше в леглото, и само със замостване грейна.

Вече работата по задницата е свършена, остана само проблема с накрайника на крайното гърне.

Изображение

Междувременно посъбрах някои липсващи или счупени елементи по допълнителното оборудване на предната броня и се погрижих да се окомплектоват:

Изображение
Изображение

Последва подготовка за предната броня.
Това е последната снимка в цялост на предницата ми, само маската я няма

Изображение

Бях приятно изненадан от начина, по който стандартно е укрепена предната броня преди фейслифта. Вкопава се в челната греда и има толкова много точки на закрепяне, това е и причината няколко пъти да съм виждал как ми уфрят колата при маневра назад а бронята не трепва. Нулев е шанса и да отвори някъде луфт или разминаване както под фаровете така и към калниците. Уникално осмислено, проектирано и реализирано от инженерите в тези години!

Изображение
Изображение

Отстрани също, бронята се води по метални държачи и е хваната с пластини.

Изображение
Изображение

Имаше и някои неща, които трябваше да се премахнат за да освободят място на новите детайли.

Изображение

Както и да е- простих се с всичко яко, стабилно и добре измислено и казах "здравей" на всичката пластмаса, спестяване на материали и намаляне на крепежни точки в логиката на фейслифтовата конструкция.

Изображение

Челната греда е доста различна на модела преди и след фейслифта, като новата е в пъти по- слаба. Предпочетох да преправя каквото е нужно на моята за да запазя поне малка част от солидността в предницата. Заради различията обаче, се появиха и други несъответствия които трябваше да се осмислят на по- късен етап.

Тук съм монтирал новият водач за бронята:

Изображение

Фаровете са сложени и бронята е качена за пръв път, колкото да се види какво още предстои по напасването и:

Изображение
Изображение

В процес на събиране на елементите се бях оборудвал и с една стандартна фейслифт броня. Нейната цел беше няколко захвата които липсват на моята да и бъдат присадени , а и да имам с какво да карам временно докато Аеро бронята е на ремонт, подготовка и боя.

Тук се вижда, че фаровете все още на са под правилният си ъгъл.

Изображение

Последва преправяне на инсталациите за фарове, машинките за реглаж и халогените.
За леко успокоение - въпреки различните букси на фаровете, самите пинове бяха еднакви като големина което позволи да бъдат изкарани от моите букси и наредени в новите. На старите (стъклените) фарове машинките за реглаж са на отделна букса от тази на фаровете, а на новите (пластмасовите) всичко влиза в една букса. Е, преднаредихме ги и всичко светна както трябва, само реглажа в момента работи на 2 до 3 стъпки и подозирам че ще се оправи, ако сложа бутон от кола с такива фарове.
За съжаление, буксите на халогените нямаха нищо общо и се наложи да бъдат преправени.
Реално, по осветителната уредба ЕДИНСТВЕНОТО което не се преправи и просто се премести от старите към новите .... бяха буксите на мигачите.

Изображение
Изображение

Тук са готови инсталациите, след което качих бронята и отидох да разтоваря всичко при бояджията.

Изображение
Изображение

Успях да си намея и така желаният спойлер за багажника- Abbott racing

Изображение

Междувременно настъпиха и някои промени по отношение на джантите. Бях си намерил 18ки с идеята на турбинна перка, каквито отдавна търсех. Е, не е пословичната оригинална СААБ- ска джанта като на колегата Андрей, но кой знае- някой ден ... От друга страна визията към която вървя не възприемам с досегашните си 17ки, които са с осъвременен дизайн на класическите "томахавки". Затова и пуснах обяви за продажба само във форумите, и те бързо намериха колега с който лесно се разбрахме и дори станахме приятели.

Това е последната снимка на джантите която имам и е показателна за нещо друго - оказа се, че всички 18 цола джанти които съм имал досега (3 със сегашните), са били по- леки от въпросните 17-ки.

Изображение

Докато намеря точните 17ки, с които излиза от завода Аеро с тези брони 2004-2005та година, взех джантите на един приятел понеже са в перфектно състояние, и се слагат само на един пословичен (за една друга марка) модел Opel Astra Bertone Turbo.

Така стояха на неговата кола, а на моята се оказа че стоят като умалени на съответния модел, с 2- 3 цола :)

Изображение

За това пък, имат повече от 1,4кг разлика за всяка ос спрямо досегашните ми.

Изображение

А "летните" 18-ки които обикнах, са изключителни сами по себе си като дизайн и излъчване. Тъмен графит с лъскава петолъчка ... целите, оригинално боядисани и обработени така от завода. И въпреки, че никога не съм харесвал тъмни джанти си позвлих да наруша принципите си и да си наложа да ми харесат. Дори ги оборудвах с 2 нови гуми отпред преди да ги сложа, за да съм сигурен че ще изкарам поне лятото с тях преди да решавам каквото и да е за външността им. Джантите са от Alfa Romeo Giulietta Sport 2010, oт Червена кола (за няколко цветови комбинации на купето цветовите комбинации на джантите са били различни).

Изображение

Изображение

Изображение

Въпреки, че колата не беше завършена като визия - беше качена "резервната" предна броня докато другата беше за боя, и въпреки собствената ми нагласа - "красивата" италианска джанта и моята кола се оказаха две отблъскващи се неща. Или поне в моите очи беше така.

Изображение

Изображение

Понеже е с нови гуми, а старите (предстои трети сезон) минаха отзад- последва реглаж на който се оказа, че колата е в нормите и нямаше нужда от настройка.
На снимката, колата вече е с накрайник в правилната за бронята позиция.

Изображение

Така и не свиквах с излъчването на колата с тези джанти, но в същото време бях решил да изчакам да приключа с визията на купето като цяло и тогава да реша.
За да ми е гадно, обрах едни скандални кратери и ръб на отворена шахта, след които едната нова гума вече никога няма да бъде същата.

Изображение

Така или иначе трябваше разоборудване и проверка на джантите, бях решил ако повече от 1 е крива това да е знак да се освобождавам от тях. Проверката показа зверски удър между спиците на предна лява, като от удъра се обръща ръба на джантата и с острите си върхове пука защитния борд на гумата от долната му страна. Въпреки деформацията и за голяма моя изненада, тази и другите джанти не показаха отклонение на машината.
Та това е и причината винаги да съм избирал и карал с оригинални джанти, излезли с кола на производител - ако такъв удър срещне купешка джанта, често има снимки на сгънати / пръснати / пукнати и др.
Ползвах момента и отново събухме гумите от джантите, които занесох за обработка и боядисване като исках първо да ги видя обработени и светли за да реша какъв тон на сивото да бъдат.

По време на лудницата в горния разказ, колата продължаваше да не се спира и за миг .. понеже тъкмо в този момент, освен за кола и за джанти, текущо вървеше и ремонт с обзавеждане на спалнята :bang:

Изображение

Тук вече и задните са "събути" и остават при майстора.

Изображение

Седмици след това, в един ден ми се стопли много душата и сърцето .... взех си колата след боя и монтаж на бронята и спойлера на задния капак, боядисване на цялата дясна страница (4 детайла) и цялостно полиране на автомобила и фаровете, понеже бяха доста матирали.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тук вече - прибрана в гаража, да почива ....

Изображение

След дни ми се обадиха да отивам да умувам за джантите, и междинният резултат ми хареса.

Изображение
Изображение
Изображение

Определихме сивият цвят с който ще бъдат боядисани (сравнен с на останалите марки, сребристия металик на СААБ-а леко синее .. за това предпочетох джантите да НЕ са със същия номер и тон, а идея по- сиви и леко по- тъмни. Много леко.

Изображение
Изображение
Изображение

След като взех колата от бояджията, сложих джантите и тъкмо реших, че трябва да се кротна .... се сетих, че има няколко допълнителни неща които оставих за накрая, които си зависят само от мен.
Още един различен детайл - кората под предната броня, която взех от фейслифт автомобил, се оказа различна с тази на бронята която сложих. Последва леко преправяне за да може да се захване на нея, допълнително укрепвайки и без това слабата конструкция в най- ниската за бронята точка

Изображение

Леко освежаване на маската

Изображение

Заради тоталните разлики между гредите както бях описал, въпреки наличните планки и крепежи на бронята пак имаше леко провисване под фаровете. Това наложи отново тяхното сваляне и от един от буферните стиропори които ми останаха излишни, направих като клинове и подпъхнах между гредата и ръба на бронята. Лежи доста голяма повърхност от нея, а ушите на гредата успяват да законтрят съответния буфер така че нито той нито бронята да мърдат.

Изображение
Изображение

Резултата много ми хареса

Изображение

Понеже както знаем, след като фаровете са овехтели под лъчите на слънццето и въпреки полирането им, има известни месеци живот да са бистри след което отново започват да потъмняват. Колкото повече се повтаря процедурата по възстановяването им толков по- бързо те се връщат към началното състояние.
За целта ги фолирах с прозрачно, кристално 3М UV фолио което съчетава защита от вредните лъчи от които старее пластмасата с няколко допълнителни екстри на защита - предава през себе си по- добре топлината (важно за охлаждането на фара) и т.н.т. Имаше поне 5 вида фолио при доставчика, годно за тази дейност но препоръчките на всички колеги беше към това. Доволен съм как се получи, леко мътнее фара спрямо преди да го сложа и има лек оттенък, който подлъгва че фара не е кристално чист. Успокоението ми е, че се очаква това да не се промени към по- тъмно достатъчно дълго време за да си е заслужавало.

Изображение
Изображение

Персонализирах и капачките за централния отвор на джантите ... отново за "донор" използвах капачки от другата марка.

Изображение

Всички слагат снимки на турбинирани SAAB--и с големи или още по- големи охлюви, аз пък ще сложа нещо различно :)

Изображение

И за финал, на всички места където е минавало свредло независимо дали е отваряна нова дупка или е имало нужда да бъдат разширявани стари, намазах с ръждопреобразувател на Wurth след което запечатах с лак за нокти в близък до колата цвят - по ръбовете и от двете страни, където е възможно.

Изображение
Изображение

Подредих си багажника и купето, защото в тези 4 месеца се разнасям със всякакви налични части, инструменти или аксесоари които да подпомагат пряко или косвено работата .... и толкова беше.

Предстои да я измия както си трябва вън и вътре и да и направя нови снимки, които да показват в цялост как излгежда колата в момента.

Така че, хубави снимки тепърва предстоят - тези които ползвах горе са само за да разкажа чрез тях и да покажа моментите и етапите на работа.

Ето накратко списък с необходими за показаното части, аксесоари и дейности:

1. Предница - необходими части

- Броня предна
- оборудване към бронята - халогени; решетки за халогените; инсталация за халогените; решетки на маската; решетка долу; буфер между гредата и бронята;
- греда за бронята към очиларката, задължително с планките към очиларката;
- държачи пластмасови на предните калници;
- фарове от фейслифт + букси + инсталация;
- мигачи от фейслифта;
- кора под бронята

1.1 Предница - необходими промени

- премахване на стойките за чистачки на фаровете;
- премахване пети за старите фарове;
- демонтаж на металните държачи на калниците + пластините им;
- монтаж на пластмасовите държачи на калниците - една дупка съвпада, отварят се по 2 нови на страна;
- заварка на малката греда за бронята към очиларката (понеже очиларката е кух профил и не е препоръчително да се дупчи и стяга към нея);
- пренареждане на пиновете на буксите за инсталация фаровете и машинките за реглаж;
- преправяне на буксите за халогените

2. Задница - необходими части

- задна броня;
- оборудване към задната броня - декоративния елемент "дифузер"; буфер между гредата и бронята; странични ниски буфери;
- стопове големи + букси;
- стопове малки + букси;
- добавка за багажника между стоповете;
- пластмасови държачи / окачвачи за задната броня (под стоповете);

2.2 Задница - необходими промени:

- преправяне на инсталацията на всички стопове към новите букси;
- монтиране на пластмасовите държачи за бронята - страничните отвори се уголемяват в елипса, за да пасне бронята по- близо до всички ръбове;
- рязане накрайника на гърнето и заварка в правилната извивка;
- премахване на механизма и ключалката за отключване/отваряне на багажника;
- пробиване на 4 дупки в багажника, за захващане на добавката между стоповете;
- уголемяване на елипсовидни отвори на стоповете, за пасване на добавката между стоповете.

Това е, надявам се да не съм пропсунал нещо. Въпреки това знаете, че съм отворен за коментари или въпроси на които ще се опитам да отговоря.

Който до сега се е замислял да прави същото, сега е момента да реши дали ще мине по тези или подобни стъпки, или ще се откаже.
Не се ли откаже, поне ще знае как и с цената на какви части ще се получи!

Изказвам благодарност на всички, които съм занимавам пряко или косвено със себе си, с които съм коментирал намерения или конкретни моменти. Няколко личности от форумите които са ми дали конкретни насоки от личен опит, както и няколко Руски публикации на които частично се визуализират необходими промени.
А също и този клип от който поне знаех, че ще пренареждам пинове на фаровете, и няколко други специфики.
https://www.youtube.com/watch?v=M7L1UpJ5axc


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab