Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Авг 06, 2014 8:10 am
 


Регистриран на: Пон Фев 11, 2013 1:57 pm
Мнения: 3
Автомобил: 9-5 АЕРО
Благодаря ! Колеги най-накрая се отървах от досадното топло в краката си !


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2020 2:44 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 10:26 am
Мнения: 185
Местоположение: Велико Търново, Враца
Автомобил: 9-3 2002 2.2 tid, 9-5 2000 Аеро
Здравейте колеги.
Преди няколко дни сменях масло и филтри на колата. След смяната забелязах че от дясно парното не духа топло. Диагностиката на климатроника показва грешка 21. Възможно ли е при смяната на поленовия филтър майстора да е направил някоя беля без да иска? Колата е 95, 2000г. Аеро


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пон Мар 30, 2020 8:00 pm
 


Регистриран на: Сря Окт 17, 2012 9:55 pm
Мнения: 97
Местоположение: София
Не. Просто няма нищо вечно-"Колата е 95, 2000г. Аеро".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2020 2:03 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 469
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Грешка 21 ако това е на ACC грешката при пускане на диагностиката не е много приятна за решаване - Recirculate motor
http://www.saabservices.com/9-5%20ACC%20codes.htm

Ето гайд как се оправя.
http://www.saabservices.com/SAAB%205334719.html

Щом е дало 21 сигурно е изгорял резистора вътре до моторчето.
Най-вероятно е изгорял, защото се е счупила ръката за отваряне и затваряне на клапата и/или зъбното колело.
Аз гледах на няколко места за упътване, включително тук

http://www.saabservices.com/SAAB%205334719.html

Ако са се счупили зъбно колело и или лоста - трябва да вземеш ремонтен комплект. Единствено в partsforsaabs намерих
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ts_id=4887
9-5 1998 to 2010 all models - Stepper Motor Repair Kit £22.99 (EU €25.80)

Махането не е много приятно - сваляш жабката, навираш се (надолу с главата, че нямах подемник), разкачане на буксата на стъпковото моторче от една шина, на която са закачени няколко. Махане на винтове - като за капака на филтъра ... не са на повърхността, а в каналче в кутията на стъпковото моторче, та трябваше да си търся подходящ инструмент, че ми бяха големи моите или къси.

Бях пробвал да взема втора ръка друго моторче с надеждата да е здраво зъбното колело и с идеята да направя мод на лоста с профилче, винтове и епоксидна смола, но отпадна варианта и от резервното само взех платката с електромотора и здрав резистор. Всъщнос те по-лесно да си смениш резистора ако имаш поялник.

Гледай посоката на поставяне на зъбното колело по гайда, че да не се счупи на първо пускане.

Поставянето на моторчето също не е приятно - трябва едновременно с поставянето да преместиш малко вратата, която се мърда от моторчето, че да пасне правилно на лоста. Това го няма в гайда и отнесе много псувни докато бях надолу с главата и с дебели пръсти.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Мар 31, 2020 10:48 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Авг 22, 2014 10:26 am
Мнения: 185
Местоположение: Велико Търново, Враца
Автомобил: 9-3 2002 2.2 tid, 9-5 2000 Аеро
Благодаря колега deyann за отделеното време. Тия сложни и пипкави работи хич не ги разбирам и не ги умея, ще видя какво ще правя. А ако не го ремонтирам може ли нещата да се задълбочат и да си прецакам климатроника по някакъв начин?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2020 11:58 am
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 469
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Не би следвало.

Ще усещаш гадни изгорели газове дори да си на рециркулация, от дясно ще е по-кофти температурата - лятото няма може да не охлажда хубаво, а зимата да не топли хубаво и може да не е толкова икономично. Освен да амортизира по-бързо компресора не виждам какво може да направи. Или поне така си разсъждавам на база какво видях за 2 години каране с развалено моторче за рециркулация докато се наканя да го оправя, докато успея да намеря време и т.н.

То не е толкова пипкаво да развиеш 2 винта на кутийката с моторчето и да смениш 1 зъбно колело и 1 лостче, резистора също е лесно нещо и все ще има някой да презапои един резистор, но е пипкаво да се сваля от колата и особено да се слага пак там.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Апр 01, 2020 3:19 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3016
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Обикновено се чупи рамото на клапите. Stomko ги ремонтира. Потърси му номера във форума и му обясни какъв е проблема.

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab