Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Май 10, 2011 9:19 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 170
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г
Здравейте,
Относно клапите на парното при 9-5 има доста изписано по форума, но ми се иска да споделя нещо, както и да попитам друго.
Миналата седмица ми писна да слушам джуркането на някакво моторче и реших да запретна ръкави.
След като свалих долния капак от към водача, стигнах до едно от всичките моторчета.
Да от него беше джуркането, след като доста мъчително го свалих забелязах, че е счупена една жълта вложка(и зеления ограничител).
След разглобяването и на моторчето забелязах че се е измъкнало от оста (както бях прочел някъде из форума).
Оправих моторчето и му сложих малко лепило на задния край на оста за да го осигуря от изваждане.
Същата процедура и отдясно на колата, и двете моторчета бяха с извадени оси, оправих ги и сега имам почти работещо парно.
Грешките бяха доста, сега само 1-06 предполагам заради счупената вложка от към водача.
А и при тези операции забелязах че клапата за външен и вътрешен въздух не се отваря докрай, с малко усилия успях да я почистя и раздвижа, сега работи.
Та въпроса ми е дали има начин да се свали тази вложка (от към водача, жълтата) без да се разглобява цялото табло, че тази операция никак не ми харесва.
Иначе предполагам мога да си я възстановя тази част.

Благодарности на всички съфорумци.
Поздрави.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Вто Май 10, 2011 10:53 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3643
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Сигурен ли че имаш топло и студено от към водача или поне дали е еднакво с това на пасажера?
Тази вложка е най-големия кошмар в тази кола. или по скоро смяната И.
Ако искаш можеш да позвъниш в СМ и да попиташ за стойността на процедурата.
Оказа се че едни господа от познатия на всички ни сайт PFS предлагат едни алуминиеви заместители, които обаче в момента и не знайно до кога са "аут оф сток"

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 6:02 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Апр 10, 2011 10:53 pm
Мнения: 750
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-5 Aero, 9000 2.3 noTurbo
А не може ли да се поръча на стругар ако намерим спецификацията на тази вложка ?

_________________
Saabfisticated people aren't just smart.....they're fast ;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 7:27 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6508
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
narlah написа:
А не може ли да се поръча на стругар ако намерим спецификацията на тази вложка ?

Ще може сигурно, то не е кой знае какъв сложен детайл:
www.partsforsaabs.com/product_info.php? ... ts_id=3729
По-трудното ще е да се намерят размерите.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 10:48 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 170
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г
Относно топло-студено не е еднакво, иначе обръща макар и със закъснение но доколкото видях това го правят десните моторчета, а лявото настройва температурата от към водача, нали все пак е двузонов климатроник.
Проблема е във вложката това е ясно, тъй като я видях, завирайки се по гръб под волана и разглобявайки частично около нея.
На мен не ми е ясно как се вади. Доколкото видях неможе да се извади без да се разглоби блока.
Иначе относно производството й, размери и тн. нямам проблем, нали по цял ден с това се занимавам да конструирам и изработвам детайли и всякакви "инжектоплякторчета" :D .
Та проблема остава в самото вадене, щото трябва да се оправя, че идва лято, трябва климатик :( .
И друго да питам каде най-добре ги зареждат нашите коли с фреон, че миналата година на еди келеш му дадох сума пари нищо не направи щото неможа да намери и другото място за зареждане.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 11:12 am
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 848
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
skyman написа:
И друго да питам каде най-добре ги зареждат нашите коли с фреон, че миналата година на еди келеш му дадох сума пари нищо не направи щото неможа да намери и другото място за зареждане.


В Скандинавия-та ще ти турят фреона без проблем.
А ето в този сайт има тия досадни "инджеклами",дето ни тровят- http://thesaabsite.com/95/95cooling.htm .Ако някои може да поръчва от там,би било тъй прекрасно... :goodheart:

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 11:04 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 242
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
skyman написа:
...
Та въпроса ми е дали има начин да се свали тази вложка (от към водача, жълтата) без да се разглобява цялото табло, че тази операция никак не ми харесва....


Аз я правих тая процедура... Сега ще говоря на изуст малко защото беше преди около 2 години.. Жълтата вложка за която говориш представлява част от клапата в нормално (несчупено) състояние. Представлява една шапчица чиято "козирка" не позволява да излезе свободно през дупката от която се подава. Има един друг отвор през който можеш да се опиташ да изкараш въпросния детайл. Доколкото си спомням този отвор е въздуховода към краката. Той е закрепен посредством 3 винтчета. Махаш въздуховода и детайла който те интересува вече е доста по-достъпен.. всичко става чрез напипване и лежане под педалите...... След като извадиш детайла можеш да го правиш каквото си искаш и чрез напипване да достигнеш до решението което е показано на линка по-горе. Аз лично го направих с малко подръчни средства.
1. изрязваш "козирката" на шапчицата за да може детайла да влезе през неговия си отвор.
2. стругар ти прави тръбичка от месинг или друг по-твърд материал с процеп. Процепа е с цел в него да влезе една пластинка, част от клапата - с напипване ще усетиш какво представлява. от другите размери най-трудно се определя дължината на тръбичката. вътрешния и външния диаметър се определят от "вложката" която си извадил
3. набиваш (и евентуално залепваш) в тръбичката детайла с изрязаната козирка.
4. слагаш пластмасовия ограничител който най-вероятно е счупен и евентуално го залепваш.
5. много тънък момент е нагласяването на точното положение на стъпковото моторче преди да го сглобиш отново
6 сглобяваш

Има и други варианти - отнякъде си намираш детайла който HURRICANE показа и спестяваш точки 1 - 4. Аз лично не знаех за съществуването на тоя детайл и импровизирах.. след няколко седмици го видях в нета и останах много доволен че сам съм стигнал до абсолютно същото решение.. и то само чрез напипване.

Друг вариант - идваш при мен с малко бира, разглобяваме моето (вече съм станал майстор в разглобяването му), разглобяваме твоето - изваждаме детайла. ти сваляш размерите на моето и отиваш да си търсиш стругар.

Аз исках само едно изречение да напиша ама какво стана........

Сега ми втекна - може да направим един workshop - който се интересува да заповяда, да пипне, да види.. да снима. За сетен път съжалявам че не снимам нищо.

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 11:22 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6508
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Pangev написа:

Друг вариант - идваш при мен с малко бира, разглобяваме моето (вече съм станал майстор в разглобяването му), разглобяваме твоето - изваждаме детайла. ти сваляш размерите на моето и отиваш да си търсиш стругар.

Аз исках само едно изречение да напиша ама какво стана........

Сега ми втекна - може да направим един workshop - който се интересува да заповяда, да пипне, да види.. да снима. За сетен път съжалявам че не снимам нищо.

Вкарайте ги в производство тези джаджи, ще има мераклии. :mrgreen:

Нещо по въпроса :
http://www.saabservices.com/9-5%20ac.htm
Можеш да видиш как изглежда счупената част.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 11:46 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 242
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
Намерих малко снимки на въпросния счупен детайл, които явно съм бил направил с цел да попитам във форума какво е това и какво да го правя...
На снимките се вижда и шапчицата която би трябвало да се изреже


Прикачени файлове:
Коментар на файл: Заедно със стъпковото моторче
S1050331.jpg
S1050331.jpg [ 128.13 KiB | Прегледано 4466 пъти ]
Коментар на файл: Изглед от страната на клапата - счупеното
S1050326.jpg
S1050326.jpg [ 245.62 KiB | Прегледано 4467 пъти ]
Коментар на файл: Изглед от страната на стъпковото моторче
S1050322.jpg
S1050322.jpg [ 125.84 KiB | Прегледано 4475 пъти ]

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


Последна промяна Pangev на Сря Май 11, 2011 11:57 pm, променена общо 1 път
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2011 11:57 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6508
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Pangev написа:
Намерих малко снимки на въпросния счупен детайл, които явно съм бил направил с цел да попитам във форума какво е това и какво да го правя...

Тук ли пробваш да ги качиш ?
http://www.saab-club.com/gallery/catego ... cat_id=272

еdit: А, появиха се. :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2011 8:25 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 170
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г
Колега Pangev, благодаря за съветите.
Относно разглобяването, бях разглобил почти всичко, махнал бях въздуховода и го напипах това счупено нещо, но тъй като нямах достатъчно време тогава не успях да го извадя.
По думите и снимките ти разбирам, че посоката на изваждане всъщност е навътре така, че да изпадне през иначе махнатия вздуховод за към краката, а после след махането на стъпалото се нахлузва заедно с тръбичката която ще си направя понеже работя на струг.
Аз ще опитам да го сваля, този път с повече време и воля, но все пак може да го направим и заедно яко си свободен някоя събота или неделя и да почерпя по някоя бира, нека има поводи.
А нещо спомена за синхронизацията, какво точно имаш предвид, как се прави.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2011 10:59 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 242
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
skyman написа:
...По думите и снимките ти разбирам, че посоката на изваждане всъщност е навътре така, че да изпадне през иначе махнатия вздуховод за към краката, а после след махането на стъпалото се нахлузва заедно с тръбичката която ще си направя...


Точно така!

skyman написа:
...Аз ще опитам да го сваля, този път с повече време и воля, но все пак може да го направим и заедно яко си свободен някоя събота или неделя и да почерпя по някоя бира, нека има поводи.
А нещо спомена за синхронизацията, какво точно имаш предвид, как се прави.

Тънкия момент се състои в това:
Когато се сглобява стъпковото моторче + вложката + ограничителя + тръбичката, трябва положението на ограничителя да се съобрази с положението на процепа на тръбичката. За да не откриваш колелото е най-добре да свалим моя детайл че иначе става едно проба-грешка, мерене на око (на напипване)... и доста изгубено време.
След като се сглобят трябва чрез пускане и спиране на стъпковото моторче да се намери правилното положение на ограничителя при което ще може всичко да се монтира. За целта ще трябва един човек да пуска диагностиката на климатроника за да се завърти моторчето и още един който да лежи под волана и да следи когато положението на ограничителя съвпадне с желаното от нас положение да извади буксата на моторчето.
Ще ти пратя номера си на ЛС ако искаш тази събота или неделя да се занимаем с тия работи.

ПС Не е лошо да направим и чертеж с размерите на детайла с цел бъдеща НЕКОМЕРСИАЛНА помощ на колегите от форума

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2011 9:47 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3643
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
HURRICANE написа:
narlah написа:
А не може ли да се поръча на стругар ако намерим спецификацията на тази вложка ?

Ще може сигурно, то не е кой знае какъв сложен детайл:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3729
По-трудното ще е да се намерят размерите.

Ето какво отговориха обаче другарите Ингилизи:
"Hi Dian,
We do normally stock the LH side as well, but at present they are on backorder with the supplier so they are removed from sale.
Once we receive more stock we will re activate them online, as sometimes the dates we are given are not accurate.
Best Regards
Jamie
PFS Parts Ltd
."
И на следващия въпрос, да чакам или да си го поръчам от щатско:
"Hi again, as there is no suppliers date for the other side at all, you may need to source it from elsewhere on this occasion.
Best Regards
Jamie
PFS Parts Ltd
."
И аз ги послушах ;)
По-добре 200лв, отколкото 15 часа труд, без значение в кой сервиз ще го плащаш, а и ако не е от наистина квалифициран такъв, скърцането често води силна омраза към автомобила

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Май 13, 2011 10:06 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Мар 24, 2009 10:59 pm
Мнения: 242
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0 LPT
Дияне, аз също бях на път да си го поръчам след дълго борене но последното ми решение се оказа доста сполучливо и го оставих така. Не вярвам да имам друг път проблем с това.
Иначе не ти ли остава горчилката в устата че тая пишка все пак не струва 200лв....
Ако имаш нужда от помощ (което не го вярвам де) може да ме викнеш когато го ремонтираш.. пък и по биричка ще пием.

_________________
Don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Клапите на парното
МнениеПубликувано на: Пет Май 13, 2011 11:09 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Апр 10, 2011 10:53 pm
Мнения: 750
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-5 Aero, 9000 2.3 noTurbo
Абе и 200 може да струва ако алтернативата е 16 часа работа и смяна.

Но не е ли по добре да му намерим спецификациите или дори да поръчаме едно и да си изработим N такива.
Пример - събираме по 20лв 10 човека с тоя проблем , поръчваме, от там насетне даваме по 5лв на стругар за всеки детайл (изглежда малко) и саабите в бг се радват на хладно.

Ако се разтърсим може и да му намерим спецификациите някъде ...

_________________
Saabfisticated people aren't just smart.....they're fast ;)


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gibonass, vassil, yasmania и 4 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab