Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Питане за части
МнениеПубликувано на: Пон Май 29, 2023 10:58 am
 


Регистриран на: Сря Май 30, 2018 6:00 pm
Мнения: 4
Автомобил: SAAB 9-5 Aero
Здравейте,
дойде време да постегна малко самолетчето и имам някои питания за части. Потърсих из форума, ама или аз нещо криво търся или няма нищо писано по темата. Въпросчетата са :
- Някой ползвал ли е запалителна касетка на QUINTON HAZELL и какви са отзивите за нея? В повечето магазини я има или само нея налична, или не пише производителя (но със сходна цена, та предполагам че е същата).
- Накой има ли лични впечатления от силиконовите маркучи на Do88 (по-конкретно тези на охлаждането) и струва ли си да се заменят оригиналните с тях?
- Има ли разлика в размера на задните врати между седана и комбито?

За сега толкова, ако изникнат други въпроси ще ги добавям в процеса на ремонта. Самолета е 9-5 Aero, 2001-ва.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Питане за части
МнениеПубликувано на: Пон Юни 12, 2023 12:03 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Яну 22, 2010 3:58 pm
Мнения: 29
Автомобил: saab 9-5
Здравей,
________________________________
___________________________________
Някой ползвал ли е запалителна касетка на QUINTON HAZELL и какви са отзивите за нея? В повечето магазини я има или само нея налична, или не пише производителя (но със сходна цена, та предполагам че е същата).

Много хора са ползвали алтернативна запалителна касета - от всякакви марки. Не работят коректно още от нови, развалят се до няколко месеца. Моя опит е същия, като на колегата, на който съм копирал мнението най-долу. В него обяснява подробно и коректно обяснява много неща. На кратко системата с ion sensing която ползва запалването на сабите e много сложна, като технолигия, и нито един алтернативен прозиводител не е успял да копира всичко необходимо, та покупка на такава запалителна касета са пари на вятъра и голям риск за колата.

Ако имаш нужда от оригинална, имам налична чисто нова оригинална СААБ. Купена е от Швеция с 11 м. гаранция.
Цена 700 лв.

Имам и други оригинални части, дано не се налага, но ако се налижи съм на линия.
________________________________
____________________________________
- Накой има ли лични впечатления от силиконовите маркучи на Do88 (по-конкретно тези на охлаждането) и струва ли си да се заменят оригиналните с тях?

Добро качество са do88. Ако радиатора е стар, тъй като силиконовия маркуч е по-тежък и корав, виждал съм на колега да му протича след смяна със силиконови. Възможно е и да му е дошъл момента - запресовката и уплътнението между алуминия и пластмасовата част, където са щуцерите за мъркучите и се захабява с времето, а и самите щуцери също прогниват и може да се строшат пак по същите причини. Силиконовите обикновенно се стягат със скоби с натягане( не са статични скоби, като оригиналните), което е също предпоставка за авариране.
За оригинални маркучи мога да ти съдействам.

_______________
__________________

- Има ли разлика в размера на задните врати между седана и комбито?

Според каталога за части EPC има разлика. Аз лично не съм пробвал дали може да се прегодят, но е под голямо съмнение, щом са посочени различни. Прилагам скрииншот
Изображение

Ако имаш въпроси, пиши.

Поздрави.


"
Дори и дърта баба да е и в този случай, пак не си струва 250-300 лв. за китаец. При мен само от смяната с нова ми падна разхода с 1-2 л. пропан-бутан в зависимост от как настъпвам газта. Познавам и други колеги, които са регистрирали същия или по-добър ефект. За това, колко по-добре работи двигателя, няма да коментирам, защото е безценно. Иначе казано тези 400 лв. отгоре ми се компенсираха между 26 666,666 км и 13 333,333 км. в зависимост от как съм настъпвал газта. А работата на мотора е перфектна през цялото време. Saab b204/b234 Trionic 5 и Saab b205/b235 Trionic 7, нямат датчик разпределителен вал, нямат датчик детонации. Датчика за детонации при всички други коли не може да определи кой цилиндър точно има детонации. Не може да каже кой има не запалвания. При сааб може. По този начин процеса на запалването става много прецизен. Тези заместващи функции се изпълняват основано благодарение на запалителната касета, в комбинация със запалителните свещи и компютъра на колата(Trionic 5, Trionic 7). Ionization Sensing e функцията, която те изпълняват, като следят за йонизацията във всеки отделен цилиндър и компютъра коригира момента на запалването дори и с 0,5 градуса, за да настрои нещата възможно най-перфектно. Това се случва много пъти в секунда, почти през цялото време, докато двигателят работи. По този начин, без значение какво качество или октаново гориво се използва, без значение надморската височина, влажност или температура на въздуха, системата винаги ще може да избере точно налягането на турбото, момента на запалването и момента на впръскване на горивото. Единственият път, когато това не го прави, е когато се стартира двигателя. При стартиране на мотора, всички цилиндри имат едновременна искра,, използвайки много по-стар процес, наречен „загубена искра“. Това означава, че при цилиндри, които не горят (изпускателен ход), искрата се „хаби“. По време на тази фаза Saab Trionic "загрява". Скоро след това процесът преминава към последователно запалване и процесът по-горе започва. Най-сложните системи, като системата за впръскване на гориво и турбото също се контролират с тази информация. Когато двигателят се изгаси компютърът изпраща сигнал за мощни запалителни искри през всички свещи за секунда или две - това е в Trionic 5. Така се почистват електродите, за да се подготви за следващия студен старт. Trionic 5 използват сензор MAP сензор, за да премерят приблизителния въздушен поток и за тях трябва ЧЕРВЕНА касета. С Trionic 7 се използва и MAF - сензор за измерване въздушен поток и там запалителните касети за ЧЕРНИ. Затова в Saab WIS пише, че касетите не са взаимнозаменяеми.
Частите на касетите, като намотки, индуктивността, сензорът за детонация, който е калибриран по различен начин, използват напълно различни начини за зареждане и разреждане и са цялостно различни( не само по цвят ).Различни поколения и не бива да ползват едната за другата и обратно. Иначе вероятно у нас, в някое не безизвестно населено място със сигурност има откривател, който е пригодил саабите си с trionic 5 и trionic 7( предполагам притежава поне два сааба!?), да работят без запалителна касета. На мястото на запалителните свещи е навит нажежаем електрод и в следствие на налягането в цилиндрите и температурата на електрода се получава запалване. Нажежаемия електрод се избира със специални характеристики, така че изцяло замества запалителната касета, като прогресира с това, че цената му е незначително малка ( 50 ст. на КГ) и е на практика вечен, защото в цилиндъра е защитен от корозия и цената му е ниска и не се усеща когато се наложи да го смени.
"


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab