Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Пон Яну 11, 2021 10:27 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Фев 23, 2010 7:01 pm
Мнения: 139
Местоположение: Пловдив
Автомобил: saab 9-5 1998г 2.0 turbo
Ползвам донор 3.0 дизел да преправя моя 9-5 1998г до фейслифт. Въпроса ми е може ли да се извади лупата(мисля да ги дам за препокриване) през задния капак без да се разлепя фара. Лупата се държи на 4 винта, развих ги но сякаш още нещо не и позволява да излезе. И още дали може да очаквам някакви драми при поставяне на фара с ксенон на кола 1998г.

Прикачени файлове:
IMG_20210110_165426 (Mobile).jpg
IMG_20210110_165426 (Mobile).jpg [ 48.87 KiB | Прегледано 960 пъти ]


Прикачени файлове:
IMG_20210110_165630 (Mobile).jpg
IMG_20210110_165630 (Mobile).jpg [ 48.27 KiB | Прегледано 962 пъти ]


За този фар става въпрос.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Пон Яну 11, 2021 3:53 pm
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 202
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Аз преди време, много се мъчих, но не успях да изкарам нищо освен крушката през отвора отзад. Разлепях стъклото за да слагам светодиодни пръстени, ама след първия фар ентусиазмът ми рязко намаля.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Чет Яну 28, 2021 6:36 pm
 


Регистриран на: Пон Фев 05, 2018 4:26 pm
Мнения: 16
Автомобил: Astra F
Трябва да добавиш и нивоматите. Без тях ксеноновите фарове забиват в долно положение и няма как да ги регулираш правилно.

Аз преправих инсталацията във фара и ползвах машинките за регулиране от халогенните фарове. Така копчето за регулиране в купето работи, но моята е фейслифт.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Вто Фев 02, 2021 8:35 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Фев 23, 2010 7:01 pm
Мнения: 139
Местоположение: Пловдив
Автомобил: saab 9-5 1998г 2.0 turbo
SDobrev написа:
Трябва да добавиш и нивоматите. Без тях ксеноновите фарове забиват в долно положение и няма как да ги регулираш правилно.

Аз преправих инсталацията във фара и ползвах машинките за регулиране от халогенните фарове. Така копчето за регулиране в купето работи, но моята е фейслифт.


Явно съм се захванал с нещо без да знам за какво става въпрос. В какво се състои преправянето на инсталацията във фара? Имам машинки за регулиране от халогенни фарове. Може ли малко разяснение за тези нивомати, във фара ли са или някъде другаде. Ще съм благодарен на всякаква информация. Благодаря...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Нед Фев 07, 2021 12:18 pm
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 202
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Предполагам, че вече си се оправил, но все пак ще споделя в случай, че е от полза за някой друг.
Регулирането на нивото на осветяване при халогенните фарове се прави от мотори вътре във фара, които насочват крушката и рефлектора (за него не съм много сигурен, ако някой има желание, да ме поправи) до няколко определени позиции, в зависимост от състоянието на ключа вътре в купето, който се управлява директно от водача. При фаровете с газорязрядни лампи (XENON), си има система за автоматично регулиране на нивото (на жаргон може да се нарече нивомат, но предполагам, че когато колегата SDobrev употреби въпросния термин е имал предвид сензорите), която реагира много бързо и променя нивото според обстоятелствата. Цялото поведение на фара се управлява от контролен модул, който се намира от долната страна на фара, под алуминиев капак. Този модул се съобразява със сигнала от двата сензора, закрепени съответно за предния и задния леви носачи. Сигналът от тези два сензора отива на pin 6 (да сигналът от двата сензора отива на едно и също място) и в двата контролни модула. Според WIS форматът на сигнала е ШИМ с честота 200 Hz, който не знам как модулира задното състояние спрямо предното, иначе бих предположил, че става дума за комуникация по OneWire или някакъв подобен протокол. Когато липсва сигнал от някой от сензорите, контролните модули „навеждат“ светлинния поток максимално, като превантивна мярка срещу заслепяването на другите водачи. Самите сензори, не са никак евтини. Моите ги купих от алиекспрес и и работят, но ми се струва, че нямат добър хистерезис и карат фаровете да потрепват дори, когато автомобилът стои на едно място, но нямам база за сравнение, защото още като купих автомобила, двата сензора си бяха отишли.

Повече информация (на английски) може да се добие от WIS:
https://saabwisonline.com/c6/wis/9-5/20 ... operation/
https://saabwisonline.com/c6/wis/9-5/20 ... headlamps/
и схемата:
https://saabwisonline.com/images/9600/i ... l01c-1.jpg


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2021 9:33 am
 

Аватар

Регистриран на: Вто Фев 23, 2010 7:01 pm
Мнения: 139
Местоположение: Пловдив
Автомобил: saab 9-5 1998г 2.0 turbo
Много благодаря за разяснението. Ще огледам колата донор за тези сензори. Мисля, че механично ще успея да ги поставя. Ако окабеляването е захранване и сигнал до пин 6 ще ги взема.

Прикачени файлове:
Window.jpg
Window.jpg [ 39.23 KiB | Прегледано 548 пъти ]


Ограденото в червено ли е моторчето регулиращо лупата? Прилича на електромагнитна намотка :?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2021 11:34 am
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 202
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Трудно е да го различа на снимката, но ми се струва, че не е това. Това там е соленоида, който движи клапата закриваща половината светлинен поток, когато си на къси. Честно казано, нямам спомени някой елемент във фара да ми е направил впечатление да играе въпросната функция (да изправя и навежда снопа), може по някакъв начин да е интегрирано с опорите за ръчно регулиране. Говоря за трите опорни штифта на които е захваната конструкцията на лупата (т.е. цялото осветително тяло) вътре в корпуса на фара. Едната опора е постоянна, а другите две имат винт за регулиране. Може на някоя от тях да е захванат механизма за автоматична корекция. Сега като се замисля, малко ме хваща яд, че не направих снимки, докато фара беше отворен. Ако скоро се хвана да отворя и другия, ще трябва да нащракам.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Пет Фев 12, 2021 2:52 pm
 


Регистриран на: Пон Фев 05, 2018 4:26 pm
Мнения: 16
Автомобил: Astra F
В долния край на фара е моторчето, което мести рефлектора нагоре и надолу. Управлява се от алуминиевия модул за ксенона в самия фар.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Разглобяване на фар от фейслифт
МнениеПубликувано на: Чет Май 06, 2021 9:31 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 22, 2019 11:10 pm
Мнения: 24
Автомобил: Saab 9-5 Vector 2.0T SW 2002г.
Здравейте!
Ще ползвам темата, за да не отварям нова.
Колата е Сааб 9 5 2002г. Първа регистрация в скандинавска държава, със сервизна книжка, водена до последно и един куп фактури за ремонти и на всичко, което е сменяно до момента. Никога не е удряна отпред, не са сменяни фаровете.
Проблемът е, че светят с ляво отсичане на светлината/като англичанка/. Бяха доста замътени и пожълтели и след полирането го забелязах това.
Има ли някаква настройка вътре, там, където се поставя крушката? Рефлекторни са, не лупи.
Възможно ли е да има корекция?


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab