Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 1:13 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Здравейте, имам проблем с ключалката за запалване на централната конзола.

На цилиндъра за ключа за запалване на 9-5цата не се връща пластината , която пази от прах и мръсотия. По тази причина не мога да използвам дистанционните за отключване и отключване на колата - все едно не съм извадил ключа.

Има ли начин да се спира с тех-2 ограничението за ползване на дистанционните при вкаран ключ или да потърся друга ключалка донор, от където да взема пластината и да се надявам, че ако разглобя всичко после пак ще го сглобя.

Вече вадих патрона и го пръсках, изтекоха боклуци доста, но пластината не се връща на изваден ключ и си остава дупка.

Чули ли сте някой да го оправя този проблем.

Поздрави,
Деян


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 2:02 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 22, 2019 11:10 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9-5 Vector 2.0T SW 2002г.
Здравей, адаш! На мен ми се получи същото в горещините. Радиото не се изключи и дистанционното не сработи. Вкарах ключа отново, завъртях малко и пак го извадих и се оправи. След няколко дни пак го направи. Напръсках патрона със спрей-масло, няколко проби с ключа...и до сега не ми се е случвало вече месец...да чукна...
Мисля, че е от замърсяване това. Мястото на ключа е такова, че позволява попадане там на всякакви мръсотийки. :lol:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 2:18 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Мерси за идеята, и преди се е случвало при мене моментно и се е оправяло, но сега точно вече не се оправя и подозирам, че пластината я няма и се е счупила - след доста ръчкане, разклащане и чистене още си стои отворена дупката.

Иначе днес много хубаво почистих патрона като го извадих и го пръсках и много хубаво връща нагоре с пружината, но само капачето го няма. Много мръсотия изтече .

Четох и упътвания за разглобяване и сглобяване на целия патрон и механизмите за заключване, но не ми се рискува ако има някой по-нормален вариант или опитен човек, който да го направи. Започнаха да се обаждат повечко такива малки неща последно време май, но обикновено успявам дребните сам да ги оправя .
Добре че периодично проверявам, че патрона на врата работи - иначе нямаше да мога да затварям и отварям колата сега .


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 2:30 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 22, 2019 11:10 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9-5 Vector 2.0T SW 2002г.
Забелязал ли си, че, когато ключът излиза, патрона нормално се повдига една идея нагоре, чува се щракване и тогава радиото се изключва. Така е, когато всичко е наред. Когато се получи обаче този номер, ключът излиза, но патронът не се повдига. От което следват другите шитни. Явно това повдигане е важното, не пластината. Тя е просто предпазна, да не се пълни с прах вътре. Така мисля...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 2:59 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
distefano написа:
Забелязал ли си, че, когато ключът излиза, патрона нормално се повдига една идея нагоре, чува се щракване и тогава радиото се изключва. Така е, когато всичко е наред. Когато се получи обаче този номер, ключът излиза, но патронът не се повдига. От което следват другите шитни. Явно това повдигане е важното, не пластината. Тя е просто предпазна, да не се пълни с прах вътре. Така мисля...

Моят се повдига много добре след почистването, радиото спира като вадя ключа - освен по друга причина да не работи както трябва дистанционното . Ще разгледам бушоните утре и ще пробвам резервното. Тъкмо е с нова батерия от преди 2 месеца.

Но много мистериозно точно това стана - до вчера всичко точно, днес вече като не се връща пластината и не работи дистанционното.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Съб Окт 03, 2020 3:13 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 22, 2019 11:10 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9-5 Vector 2.0T SW 2002г.
Пиши ако е от дистанционното! Че да знам какво да очаквам и аз :o


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Нед Окт 04, 2020 9:18 am
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
distefano написа:
Пиши ако е от дистанционното! Че да знам какво да очаквам и аз :o

Да,.от дистанционното е - с другото работи ок. Явно ще си стои дупката.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Нед Окт 04, 2020 12:54 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
deyannn написа:
distefano написа:
Пиши ако е от дистанционното! Че да знам какво да очаквам и аз :o

Да,.от дистанционното е - с другото работи ок. Явно ще си стои дупката.

И сега вече и двете дистанционни проработиха - без смяна на батерии и подобни работи. Мистерия.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Нед Окт 04, 2020 8:19 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 22, 2019 11:10 pm
Мнения: 13
Автомобил: Saab 9-5 Vector 2.0T SW 2002г.
:goodheart:
Супер си! Ако си откачал акумулатора е възможно отначало да не ти тръгне дистанционното.
Както и да е, почерпи някой да не се бъгне пак нещо!! :angel: :rofl:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Пон Окт 05, 2020 10:05 am
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 191
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Ако не беше тази тема, нямаше да знам, че и на мен ми липсва, капачето на патрона за запалване. Иначе и на мен ми се е случвало, много пъти, след като извадя ключа, после дистанционното да не иска да заключва колата. Когато радиото е било включено ми е правило впечатление, че не се изключва, но не винаги е така, често карам без музика. Ще трябва май и аз да почистя.
Някаква особеност има ли изваждането на патрона?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Пон Окт 05, 2020 11:37 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 3016
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Причината е в износване на предната част на патрона. Сменя се с друг, като се пренареждат пластините за да си ползваш твоя ключ. Мисля че патроните бяха два вида през годините. За да извадиш патрона махаш антенката с леко завъртане обратно на часовника, слагаш ключа във патрона, завърташ на OFF позиция. После отстани на конзолата на патрона в едно малко отворче пъхаш леко изкривена тънка отвертка или шило за да освободиш зъбчето държащо патрона и теглиш нагоре с ключа. Може да се получи за секунди, може и да псуваш два часа...... Някой се беше похвалил, че си е решил проблема с подлагане на шайби някъде на патрона...

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Вто Окт 06, 2020 9:14 am
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Мда видях из saabcentral Из разни упътвания ( http://saabworld.net/showthread.php?t=26395 ) и го махнах - както казваш, но първо вече малко бях изкъртил капака с надписите on off lock.
После леко завъртане по часовниковата стрелка, извадих намотката и платка или каквото се падат.
Ключа на Off, отдолу натиснах с малго Г-образно шестограмче. Извадих го много лесно.
Пръсках го обилно с WD40 за отмиване на мръсотията (принципно е грешка, че ще доведе до бързо зацапване, но отделно друг ден ще го извадя пак да го напръскам с някакво подходящо за ключалки масло ) и лека полека падна много мръсотия и се задвижи гладко.
Отдолу се махат един пластмасов капак, пружинка и шайба при самия патрон. До колкото виждам с времето пружинката започва леко да надира пластмасовия капак. Ако се натегне малко повече с допълнителна щайба би трябвало по-лесно да се вдига - ще е по-натегната пружината.

Мистерия е защо беше спряло да работи дистанционното както и защо пак проработи - бях пробвал 5-те цъкания на отключване за синхронизация като след смяна на батерия, но нямаше ефект.
Мислех си, че е от капака за прах, но е явно, че той само пази от прах и няма друга роля.

Явно има и някакъв човек, който си е махнал пластините от патрона, рекодирал е ключ да се разпознава от двата му сааба и с един ключ кара две коли - ентусиасти всякакви!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Пон Окт 12, 2020 1:50 pm
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 191
Местоположение: Русе
Автомобил: SAAB 9⁵ Arc MY04 B235E AT
Тази неделя и аз свърших тази работа. Извадих патрона, разглобих го, почистих го, смазах го с тефлонов спрей за вериги и го набутах обратно. Не виждам някаква особена разлика, освен, че ключа вече по-твърдо хваща отключената позиция на пластините. Обяснявам си го с това, че замених гъстата грес с много течна, проникваща смазка, но нямах друго подходящо под ръка, а доколкото знам, смазката за вериги има разтворител, който след нанасяне и проникване на смазката се изпарява и така не задържа излично прахоляк. Това, което ми направи впечатление обаче, беше липсата на какъвто и да било механизъм за покриване на отвора за ключа, какъвто има на ключалката на шофьорската врата и какъвто по мое впечатление има колата на deyannn. Предполагам, че е поставян повече от един модел патрон на тези автомобили. Жалко, че моят не е от тези. Сега ми се върти тъпата идея, да купя от някоя морга такъв патрон и да му прехвърля пластините от моя.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Не се затваря капачето на патрона за запалването
МнениеПубликувано на: Вто Окт 13, 2020 8:47 am
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 479
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
lastcyrol написа:
Тази неделя и аз свърших тази работа. Извадих патрона, разглобих го, почистих го, смазах го с тефлонов спрей за вериги и го набутах обратно. Не виждам някаква особена разлика, освен, че ключа вече по-твърдо хваща отключената позиция на пластините. Обяснявам си го с това, че замених гъстата грес с много течна, проникваща смазка, но нямах друго подходящо под ръка, а доколкото знам, смазката за вериги има разтворител, който след нанасяне и проникване на смазката се изпарява и така не задържа излично прахоляк. Това, което ми направи впечатление обаче, беше липсата на какъвто и да било механизъм за покриване на отвора за ключа, какъвто има на ключалката на шофьорската врата и какъвто по мое впечатление има колата на deyannn. Предполагам, че е поставян повече от един модел патрон на тези автомобили. Жалко, че моят не е от тези. Сега ми се върти тъпата идея, да купя от някоя морга такъв патрон и да му прехвърля пластините от моя.


Точно за този механизъм за покриване на отвора се бях объркал и мислех, че е проблем - не е.
Просто по-бързо ще се зацапва и трябва по-често да се почиства.
Не е ли много пипкава работата с прехвърлянето на пластините? Аз не бих си имал доверие да ги прехвърля и само за капачето за прах не бих си правил и труда.

Аз като четох за смазките и панти гледам често се препоръчва конкретно за ключалки графитни смазки или тефлон и подобни. И преди години или Илчо или някой друг ми беше препоръчвал графит. Включително имам спомен взимане на графит от молив чрез драскане на лист докато стане слой графитен прах и после нанасяне на ключ и ключалка.

Иначе гледам хората слагат и литиева грес, WD-40 - особено ако трябва да почистят, но после събира мръсотия, Силиконово масло ако има пластмасови части (на патрона видях само една пласмасова част - един капак, придържащ пружината, която вдига цилиндъра като вадите ключа).
Като гледах на моя патрон, но не снимах - греста приличаше визуално на бяла литиева, ама кой ти казва.

Предвид че си ползвал тефлонов спрей би трябвало да е ок.
Мисля да си добавя напомняне веднъж годишно да чистя ключалката сега като е без капак.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-5

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab