Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 9:58 am
 

Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 7:47 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Saab 9-3 coupe 2.2 TiD SE
Здравйте,
Пиша нова тема, понеже доста се рових и четох във форума, но не открих проблем подобен на моя.
Първо колата ми е 93ка, дизелова 125 к.с. и произведена 2002 г.
Проблемът ми с климатроника е следният:
1. Климатроника се в включва и работи нормално, като съм в движение. Но когато колата е в спряло положение, компресора се изключва преди да е достигната зададената температура.
2. И сега от скоро се появи и друг симптом. По принцип климатроника е настроен да се включва на 22 градуса при стартиране. И сега след няколко запалвания на колата (в топлото време, килматика се включва на максимум) и изгаря бушона на климатроника. Сменям го и след няколко старта отново изгаря.

Моля за помощ, дайте ми насоки какво да проверя или при кой да отида. Защото ще полудея в тези жеги без климатик :goodheart:

Благодаря ви предварително за помощта.

Поздарви и turbo power forever :turbo


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 2:03 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 58
Автомобил: NG900 Aero
Виж дали ти работи първа степен на перката на радиатора (кондензатора), такива симптоми съм срещал когато не работи.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Чет Юли 06, 2017 9:07 am
 

Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 7:47 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Saab 9-3 coupe 2.2 TiD SE
Как мога го проверя тази степен на перката? Има ли място където мога да измеря?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Чет Юли 06, 2017 1:28 pm
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 58
Автомобил: NG900 Aero
Ами под капака черната кутия с релетата до лявото бомбе, отвътре на капака пише кое за какво е, имаш за първа и втора степен отделни релета, проверката става като извадиш релето, и замостиш контакти 30 и 87, трябва да се включва перката, дори на загасен двигател.
Всъщност, като пуснеш клима, върти ли се перката постоя нно или не?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Чет Юли 06, 2017 8:00 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 7:47 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Saab 9-3 coupe 2.2 TiD SE
Проверих както си писал с късо на 30 и 87 на релето за ниската скорост на перката и не се включва.
Но пробвах и друго - на празен ход подадох газ на 2000 об. и климатроника се включи. След това оставих колата да поработи малко и си вървеше климата, и перката се въртеше постоянно.

Сега ще видя кога ще изгори пак бушона.

Ако имаш други съвети как, да продължа с диагностицирането, давай ще пробвам.

Поздрави,
ИБ


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Пет Юли 07, 2017 9:49 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 58
Автомобил: NG900 Aero
На перката на радиатора има резистор, прилича на медна тръбичка. Трябва да се премери и ако е заминал да се смени, той отговаря за първата степен. Също трябва да се провери и пресостата на изсушителя, ама как точно не мога да ти кажа.
Сетих се и друго - на запалена кола и включен клим, натисни едновременно AUTO + OFF бутоните и чакай, ако има записани грешки ще ги изкара като цифри от 1 до 23, НУЛА значи че няма грешки, ето ти лист със кодовете:

Codes:

01 – B1605 – ACC Module – Internal control module failure

02 - B1350 - Cabin Temp Sensor - Open circuit or short to battery or short to ground

03 - B1340 - Solar Sensor - Open circuit or short to battery or short to ground

04 - B1347 - Mixed-Air Temp Sensor - Open circuit or short to battery or short to ground

06 - B2492 - Mixed-Air Damper Stepping Motor - Open circuit or short to battery or short to ground

07 - B2496 - Mixed-Air Damper Stepping Motor - Jammed Damper

08 - B2495 - Mixed-Air Damper Stepping Motor - Loose Damper

12 - B2400 - Air Distribution Stepping Motor - Open circuit or short to ground

13 - B2406 - Air Distribution Stepping Motor - Jammed Damper

14 - B2405 - Air Distribution Stepping Motor - Loose Damper

20 - B2425 - Blower Motor Control Voltage - Open circuit or short to battery or short to ground

21 - B2410 - Recirculation Damper Motor - Open circuit or short to battery or short to ground

23 - B2945 - Sensor Ground - Open circuit or short to battery


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: проблем - климатроник
МнениеПубликувано на: Пон Юли 10, 2017 12:27 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 7:47 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Автомобил: Saab 9-3 coupe 2.2 TiD SE
Мерси за информацията.
Мисля, че открих защо гори бушона - има проблем в модула за управление, който е на таблото или в модула, който управлява силата на вентилатора. Защото от петък го тествам. И като е на Ауто си работи, но като започна да натискам копчетата за силата на вентилатора и изгаря бушона.
И също забелязах, че подсветката на модула не е ОК и може от лош контакт/студена спойка или някъде да става закъсяване.
Тези дни ще го отворя и ще проверя какъв е проблема и ще пиша.

Мерси за информацията за грешките на климатика, ще го погледна това.


Поздрави,
ИБ


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9-3

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab