Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Полезни съвети за ремонт и експлоатация на 900 NG
МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2006 7:20 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Отскоро ми се върти в главата да пусна такава тема, в която да споделяме своя опит в ремонтите на 900 NG, като добавяме мнения за техническото и експлоатационното обслужване. Също така важни съвети за експлоатацията и съвети как да не "прецакаме" нещо.

Например: общ изминат пробег на северната машина, първи признаци за проблем, самия проблем, демонтаж, причина за проблема, части за подмяна, цени, монтаж, настройки или регулировки, разлика в параметрите преди и след ремонта, препоръки.

Желанието ми е изчерпателно да се описват ремонтите, за да се учим един от друг по възможно най-правилния начин. Нека заедно да опознаем своя Сааб.
Тази тема ще бъде нещо като самодопълващ се наръчник за малки ремонти на 900 NG и 9-3. Мечтата ми е след като сме изчерпали дадена техническа дискусия за даден проблем при 900 NG или 9-3 в някоя друга тема, някой от нас да обобщи дадения случай и после да го вмъкне тук.

Предлагам първия ремонт да опише колегата HURRICANE (УРАГАН), защото той има същата идея за такава тема.


Последна промяна sluchaen_fen на Съб Сеп 16, 2006 8:07 pm, променена общо 3 пъти

          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2006 9:57 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6790
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Малко от моя скромен опит в ремонтите и повредите на 900 NG и на какво да обьрне внимание новия собственик на този модел(извьн смяната на задьлжителните консумативи):
Пьрвото с което се сбльсках беше задната скорост, ако ви изключва от време на време да знаете, че не е нормално и следва ремонт за около 600 лв. общо(части+труд 150лв. при мен) Причината е тази

Друго на което трябва да обьрнете внимание са паразитните ролки на ремька който вьрти водната помпа,климатика и тн.( те са 3 на брой).Ако не са сменени навреме се получава блокиране на някоя от тях(както в моя случай), при което пласмасовата част на блокиралата ролка се изтрива от ремька и той пада. При работещ двигател на отворен капак се заслушайте дали не се чува "скрибуцане" на лагер от кьм тях( сега зимата при студа се проявяват най-вече )

Следващ момент: водното сьединение ,като се застане пред колата в дясно (до акумулатора), от радиатора до двигателя . Опипайте го особенно на кривката, точно кьдето е закрепено за двигателя ако усещате някаква...как да го нарека... "нeравномерност" в гумата (на места по мека на не) значи е понацепено от вьтрешната страна и рано или кьсно ще се порне, като при мен около 10 см.

При покупката на колата идете да проверите сьстоянието на климатика: има ли нужда от фреон, има ли достатьчно масло в компресора (на моя доляха две огромни спринцовки масло), за да не се налага тьрсенето на такьв по морги :wink:

За сега това се сещам :wink:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Фев 05, 2006 10:51 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пет Окт 29, 2004 3:06 pm
Мнения: 39
На мен също ми се е късал същия маркуч и то точно на мястото където колегата HURRYCANE описва, така че добре е да се проверяват от време на време, ако това е възможно. Също така ми се е късал и маркуча който излиза от темостата.

Поздрави.

П.С. Много хубава тема, Браво!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Спукване на двете водни съединения на 9-тата година
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 11:22 am
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
При мен също се спукаха горе цитираните две водни съединения (първото съединение от горната част на радиатора покрай акумулатора към главата и второто съединение между главата и парното). Северната машина беше на 9 год. и предишния собственик ми каза, че както си шофира чува предупредителния звук и вижда червения триъгълник да свети заради внезапно покачила се температура. Явно тези две водни съединения трябва да се сменят на 8-мата година. Антифриза се източва от щуцера, който е една педя по-надолу спрямо десния ръб на предния регистрационен номер, погледнат отпред (стр. 107 от руското ръководство за експлоатация).

Изображение

Саабски файлове за теглене от data.bg


Последна промяна sluchaen_fen на Сря Юли 01, 2009 1:57 pm, променена общо 4 пъти

          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Кратки сведения за обслужване
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 4:14 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Пръчката за нивото на двигателното масло е закрепена за капачката за наливане на маслото в двигателя. Капачката се сваля, като първо се натисне леко надолу, после се завърта наляво, докато капачката сама подскочи нагоре.

Скоростната кутия се зарежда с двигателно масло 10W30 или популярното у нас 10W40. Двигателят и скоростната кутия имат отделни картери за масло. Пробката за наливане и проверка на нивото на маслото е от лявата страна на корпуса на кутията (вижда се при свалена предна лява гума). Маслото е много рядко за топла страна, като нашата (сравнена с ледения север) и при по-старите модели започва да сълзи от семерингите на полуоските. Затова препоръчвам веднъж в годината да се проверява нивото на маслото в скоростната кутия.

Зареждането на климатроника с фреон става, като се свали декоративната решетка пред радиаторите и там се завие единия щуцер на агрегата за зареждане. Другия щуцер се завива между акумулатора и предната горна напречна рамка.

Двигателят има ангренажна верига и затова не търсете ангренажен ремък по магазините. :D


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Кратки сведения за обслужване
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 4:17 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Запалителните свещи при турбо-версията са под червения капак "DIRECT IGNITION" (в превод - Директно възпламеняване). В разговорния език се среща съкращението "касета DI" или "запалителна касета". Погледни тук Касетата влиза плътно около свещите, т.е. няма високо-волтови проводници. В капака влизат обикновени ниско-волтови проводници (нарочно съм оголил част от изолацията на този сноп с проводници, за да се вижда по-добре на снимката). Капака изпълнява функцията на делко-разпределител, високоволтова индукционна бобина и високоволтови проводници. Така загубите са сведени до минимум. Няма високоволтови детайли, които са изложени на външни атмосферни условия. Няма смущения. Касетата на моята северна машина е сменена около 2002-ра год. (най-вероятно около 170 000 км пробег).
При атмосферната версия свещите са на същото място.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Кратки сведения за обслужване
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 4:19 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Лампите на фаровете за мъгла се сменят, като за по-удобно се развият няколко винта от долната кора под предната броня, за да се отвори по-широка дупка за ръката. Лампите са с цокъл тип Н3 и имат мощност 55 вата (стр. 115 от ръководството за експлоатация).

Поленовият филтър (филтрира постъпващият в салона въздух за дишане) се сменя 1-2 пъти в годината и се намира под тънката пластмасова кора, която е между челното стъкло и капака на двигателния отсек. За целта първо се сваля рамото на дясната чистачка и после се изважда дясната и средната част на кората. Поленовият филтър се намира точно в средата под кората. Схема за местоположението на поленовия филтър има тук като филтъра е под № 10 на схемата. Този филтър се сменя с нов всяка пролет, независимо от пробега.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Сваляне и поставяне на пластмасовата кора над двигателя
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 4:23 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Пластмасовата кора над двигателя се сваля, като горния край се повдигне 5-6 см нагоре и после горния край се издърпа 6-7 см в посока към централното огледало. Поставянето е в обратна последователност, като трябва да се внимава малко повече при натиска надолу. Под горния край на кората има чатал, който при натиск надолу трябва да се захване за късата хоризонтална полуос (облицована с гума), стърчаща от дясната страна (от лявата страна на фотографа) на всмукателната тръба над дроселовата клапа. По невнимание може лесно да се счупи пластмасовия тройник (отдушника на капака на главата от страната на стъпковия мотор). Чупи се тънката тръбичка на тройника, чийто шланг отива под дроселовата клапа. Не е фатално - двигателят ще продължи да работи без проблеми, ако с кръстата отверка се запуши шланга на счупената тръбичка. В "Скандинавия Мотърс" този тройник струва 3 лева, а гуменият уплътнител около него - 5 лева. Не е препоръчително да си подпирате ръката на пластмасовата кора.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Ремонт на бензиновия турбоагрегат GARRETT TB2525
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 6:24 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Турбо версиите са по-капризни към двигателните масла, отколкото атмосферните версии. При правилна експлоатация и редовна смяна на използваните качествени масла, ресурса на турбото е не повече от 150 000 - 180 000 км, след което трябва да се извърши профилактика, за да не се стига до по-скъп ремонт.
При този Сааб фабричното турбо издържа 197 000 км, след което започна да пуши ауспуха. Частичният ремонт струва 290 лева (нов ремонтен комплект - втулки и сегменти). Пълният ремонт струва 870 лева (две нови перки, нова ос, нов ремонтен комплект, остава само стария корпус с двата "охлюва"). Нов агрегат струва 1 380 лева. Труда по демонтажа и монтажа на турбо агрегата не е включен в цената. Отвора за маслоподаване на турбото се запълва с масло преди монтаж. След това се стартира двигателя и първите 30 минути работи на празен ход.

Купих северната машина, заредена с минерално масло (преди това колата беше открадната и бандитите бяха сложили това неподходящо за турбото масло). При смяна на маслото с полу-синтетично веднага започна да пуши ауспуха. Свалих турбото и като го разглобиха в сервиз “Турбомеханика” констатираха, че има счупен сегмент, довел до надраскване на оста и избиване на масло. След това луфта на оста нарушава баланса и турбинните перки си счупват върховете в стените на охлювите. След пълен ремонт на турбото пак имаше пушек от ауспуха. Интеркулера беше пълен с масло, изхвърлено от старото турбо. Ауспуха пушеше при спускане на колата под наклон, тъй като останалото масло в интеркулера се завихряше и после отиваше към дроселовата клапа. Чак след 1-2 месеца се изчисти интеркулера и вече при спускане под наклон няма пушеци.
Махнах катализатора, въпреки, че не беше запушен. Заместих го с тръба (33 лв) заради желанието за по-голяма мощност. Смених стъпковия мотор BOSCH (200 лв), за да съм сигурен, че нищо няма да попречи на сгъстения въздух от турбото до цилиндрите. Тази смяна беше напълно безсмислена, защото нямаше разлика между двата стъпкови мотора. Смених масления датчик (18 лв), за да знам, че по мазилната уредба всичко е тип-топ.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Възрастова профилактика за удължаване на ресурса
МнениеПубликувано на: Пон Фев 06, 2006 7:11 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
При пробег 193 000 км и възраст 11 години извърших следната профилактика с цел удължаване на ресурса:
Два предни спирачни диска – 210 лв общо.
Два тампона “McPherson” в предните ботуши – 288 лв общо. Тези тампони са едно от слабите места на 900 NG.
Многоканален ремък (78 лв) за задвижване на алтернатора, водната помпа, хидравликата на волана и компресора на климатроника.
Две притискателни ролки на многоканалния ремък - 77 и 85 лв.
Маншон външно каре лява полуоска - 26 лв.
Две капачки за бутоните на клаксона - 32 лв. Дясната капачка имаше луфт и предишния собственик я беше залепил за еърбега. Беше ме шубе ако гръмне еърбега да не изхвърчи същата капачка и да се забие в някой пътник в салона на колата. Капачките еднократно се поставят и при махане се чупят техните захващащи зъбчета. Затова не ги вадете без повод.
Феродов диск на съединителя – 180 лв.
Лагер SKF на съединителя – 35 лв.
Жило съединител – 105 лв.
Семеринг около избирател скоростна кутия – 22 лв.
Пластмасови втулки на лостовата система между скоростния лост и скоростната кутия. Причина: извади се лостова щанга, която указва мястото на скоростния лост между първа и втора предавка. Така вместо първа, кутията зацепва трета скорост. Аналогично вместо втора, кутията зацепва четвърта скорост. С други думи – нямаше първа и втора скорост, останалите скорости си бяха наред. Тези пластмасови втулки са другото слабо място на 900 NG.
Ръчната спирачка хваща слабо, но не съм разглобявал задните главини, за да видя състоянието на нейните накладки. Също така не съм правил опити за натягане на ръчната спирачка, защото рядко я ползвам. Крачната спирачка има отделни задни накладки, които се виждат около задните спирачни дискове.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Смазване на датчик за вътрешната температура
МнениеПубликувано на: Вто Фев 07, 2006 2:54 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Датчика за измерване на температурата вътре в салона се намира върху панела точно над запалката (датчик № 2 от стр. 31 на руското ръководство за експлоатация). В процеса на експлоатация този датчик се запрашва и неговото миниатюрно вентилаторче започва да шуми. Шумът е много дразнещ и напомня на зъболекарски кабинет. Вентилаторчето работи 1-2 минути след изключване на двигателя и точно тогава се усеща най-добре дали шуми или не шуми. При мен този шум се появи на 10-тата година. Нов датчик - около 120 лева. Затова предпочетох сам да се справя с неговия шум:
Датчика се изважда лесно - просто се издърпва навън. После съвсем лесно се разглобява вентилаторчето, напръсква се с WD-40 и се смазва с нещо подходящо (например грес за каре на полуоска). Течните смазки бързо събират прах и затова не ги препоръчвам. Може вентилаторчето да се напръска само с WD-40, но без допълнителна смазка ефекта ще трае дни и после вентилаторчето пак ще започне да шуми. Вече 11 месеца нямам шум от този датчик.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Масларите може да спукат резбата за пробката на картера.
МнениеПубликувано на: Вто Фев 07, 2006 3:41 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Картера за маслото на двигателя е изработен от алуминиеви сплави. Затова трябва съвсем внимателно да се завива и развива пробката за източване на маслото. В противен случай се пука резбата за пробката на картера. Масларите да не се циганят и всеки път да сменят уплътнителя на пробката. При мен всеки път с оксижена откаляват новия уплътнител за пробката. Така уплътнителя става по-мек. Развиването на “заоблена” пробка с тръбен ключ води до почти сигурно спукване резбата за пробката на картера. Последното инфо е от саабски механик.
Проверявайте дали е запекъл масления термостат за охлаждане на маслото (не съм сигурен дали има такова охлаждане при атмосферната версия на 900 NG).


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Почистване на гумения шланг за дъждовната вода
МнениеПубликувано на: Чет Фев 23, 2006 5:52 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Всяка година трябва да се почиства гумения шланг за отвеждане на дъждовната вода. Вътре в шланга се затлачват листа и кал, които бързо го запушват. Намира се над кормилната рейка. Гуменият шланг има около 4 см страничен процеп в посока към дясната част на северната машина. Погледни тук, тук и тук


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 10:30 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Съгласен съм, че е по-добре да се отиде в сервиз, отколкото да се правят опити за ремонт от начинаещи мераклии.
Почти всичко, което съм написал, е извършено в сервиз. Акцентирал съм върху цени за ремонт и експлоатационния живот на турбото, съединителя и т.н.
Някои неща съм извършил сам. Например смазване на датчик за вътрешната температура, почистване на гумения шланг за отвеждане на дъждовната вода, смяна на поленовия филтър на климатроника, смяна на свещите, смяна на стъпковия мотор, смяна на пластмасовия тройник-отдушник на капака за клапаните, смяна на капачките на бутоните на клаксона, смяна на всички вакуум маркучета, смяна на изгоряла лампа за осветяване на инфо дисплея и др.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Секретни болтове за джанти
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 2:04 pm
 

Аватар
Да опознаем Saab!

Регистриран на: Чет Ное 24, 2005 12:53 pm
Мнения: 1676
Местоположение: София
Секретни болтове се предлагат при всеки гумаджия.
Най-евтините секретни болтове струват 12-18 лева (за Опел Вектра - каросерия "В"). Не ги препоръчвам, защото са ментета и хулиганите имат всичките комбинации от секретните вложки.
Оригиналните секретни болтове струват над 150 лева. Имат много комбинации. Бързо се повреждат от завиването и развиването им с пневматичен пистолет. Масова практика у нас е гумаджийте да използват такива пистолети с по-високо налягане на въздуха и така след първите 5-6 сваляния на джантата се заоблят "секретните" профили. Затова препоръчвам секретните болтове да се развиват/завиват "на ръка". Когато забележите деформиран профил на такъв секретен болт, по-добре да не го използвате повече, защото може после да не се развие и да стане огромен проблем.
По принцип болта за алуминиевата (лята) джанта е малко по-дълъг от болта за желязната (обикновена) джанта. Лятата джанта е по-дебела от желязната джанта. Секретните болтове са винаги от по-дългия размер (за лята джанта) и когато се слагат на желязна (обикновена) джанта трябва накрая "на ръка" да се завърти джантата, за да сме сигурни, че по-дългите болтове не опират някъде. След това се спуска крика.
Секретните болтове - ментета не са ефективни при железните джанти. С тръбен ключ се захващат здраво и така тяхната външна въртяща се гривна се сплесква и по този начин захваща и развива същинския болт. При лятата джанта цялата глава на секретния болт влиза вътре в джантата и няма възможност да се направи захват с тръбен ключ.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab