Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Странен шум
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2019 11:29 am
 


Регистриран на: Пон Ное 18, 2013 9:03 pm
Мнения: 10
Местоположение: Златица, Област Софийска
Автомобил: Saab 900 s 2.0i 131k.s 1995
Привет колеги, имам един проблем с моя сааб 900 който доста ме плаши. Така, преди година смених съединител защото виеше лагера и не влизаха добре скоростите. В сервиза ми намериха един за 300 лв смениха го и ми показаха стария който не изглеждаше много изхабен, в този момент разбрах че съм се прецакал, тъй като лагера продължава да вие. Както и да е. След няколко месеца започна един шум като стържене на метал, като карам на скорост примерно на 5та на надолнище и отнема газта, като подам газ изчезва. Та въпроса ми е има ли нещо общо със съединителя или е от скоростната кутия. Подозирам и че може да е изпуснал някой тампон на двигателя или на скоростната кутия и като подам газ да изчезват вибрациите и да затихва. Възможно ли е да няма масло в скоростната кутия? Ще чакам да чуя и вашите мнения и ако може да ми дадете адрес на сервиз в София който разбира от сааб да я погледнат и да ми кажат каква сума да си приготвя. Благодаря, хубав ден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Странен шум
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2019 1:27 pm
 


Регистриран на: Вто Окт 23, 2007 4:18 pm
Мнения: 160
Местоположение: Русе
Автомобил: Saab 9⁵ ARC MY04 Auto
Моля мнението ми да не се счита за меродавно, докато не се изкаже и някой друг!
Преди няколко години имахме подобен проблем на Нисан Алмера N16. Казвам подобен, защото там първият симптом беше, че скоростомерът спираше да показва скоростта и стрелката падаше на нула при описаните условия: движение без усилие от страна на двигателя или двигателно спиране, т.е. движение на скорост по нанадолнище. При изключена предавка симптомът не се наблюдава. Това продължи година две, докато при едно дълго пътуване не се появи плашещ хъхрещ звук, който след като двигателя и кутията поизстинаха, докато се чудим какво да го правим изчезна. Появи се за постоянно няколко месеца след това.
Диагнозата от сервиза беше износен извън допустимото лагер на диференциала. Моето обяснение за симптома е, че при движение породено от двигателя, оста на диференциала е към сензора за скорост (Hall-effect сензор), а при движение, породено от колелата оста се изхвърля на другата страна, далеч от сензора и сигнала за скоростта изчезва. При SAAB 900 обаче май сигнал за скоростта се вземаше от ABS-сензора на задно колело.
По препоръка заменихме скоростната кутия с друга употребявана вместо да я ремонтираме. С труда излезе около 550лв. 350 за кутията, останалото труд, масло и дребни консумативи. Механикът ни предупреди, когато купуваме употребяваната кутия, да бъркаме в отвора за полуоста и да проверим дали леглото има „луфт“. Действително първата кутия, която пазарихме имаше „луфт“, колкото нашата и я отказах.
Все пак проблемът при теб може и да е другаде.
П.П. „Луфт“ е немската дума за въздух. Българският термин в случая е жаргонен, вместо по-правилното „хлабина“. При скоростната кутия на Нисана въпросната хлабина е пълна с масло, а не с въздух, но все пак реших да ползвам жаргонния термин за да е по-разбираемо.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab