Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 10:47 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
Тук ще си пренеса темата от едно друго място, което вече нямам желание да посещавам...има доста неща в нея, които вярвам биха били полезни на вас колеги, за съжаление ще е трудно със снимките, но колкото успея да възстановя - толкова. Добре че все пак си направих бекъп на темата съвсем скоро, защото освен всичко ми е и нещо като сервизна книжка :lol: Хайде, поздрави на всички :turbo


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 10:52 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 04 Юли 2016, 09:28
Пресен случай от петък вечер - решавам, че ще сменям антифриза с G12+, източвам, правя промивка с добавка за почистване, източвам, наливам чиста вода да изплакне добре добавката и изненада - бял пушек и водни пръски от ауспуха, естествено първо предположение гарнитура глава, второ спукана глава. Консултация с няколко майстора - същата диагноза, накрая всички залагат на спукана глава към смукателен порт, защото не надува маркучите, няма капучино в маслото или антифриза. А пие вода като камила на оазис...вече тотално пред отчаяние реших да упорствам, разгледах схемите на охладителната с-ма, и ми светна:
Ето и аз да кажа нещо полезно - проблема беше тъпата г-ра на смукателния колектор или по точно хубавеца дето я свалял последния път и му се досвидяло да смени с нова и мазал силикони и боклуци, има там три водни пасажа между портовете, и като стой та гледай си пийва директно в двг-то като пробие гарнитурата (което е станало доста лесно с помощта на добавката, явно ще да е доста силна, защото направо беше разтворила силикона на някакви бучки, които като стиснеш се мажат като сопол, а като изсъхнат стават на прах) Добре че имах късмет навреме усетих и не направи воден удар, щото пушеше като локомотив. Разглобих всичко, изчистих мърсотиите, смених г-рата, и махнах тази плочата с нагревателите, които според мен нямат никакъв смисъл за нашите климатични особености (ТРЯБВА ДА СЕ СКЪСЯТ БОЛТОВЕТЕ НА КОЛЕКТОРА след като се махне плочата!!!). Изчистих и инжекторите, не мога да позная сега колата, по спокойно работи и осезаемо повече върви. И не иска да пие лилав антифриз .

от jungleraver » 07 Юли 2016, 10:44

Искам и нещо да попитам - заслужава ли си да сложа Viggen интеркулер, или направо да скачам на ибейски 550х180х65мм, дали има много голяма разлика между двата, ако някой има опит моля да сподели?

от freaktattoo » 07 Юли 2016, 11:17
Всички 9-3 стара генерация с Т7 са с такъв кулер, а също и дизелите. Ще го познаеш по това, че входа и изхода на кулера са от двете му страни и са малко по-широки. При този монтиран на Т5 9-3 и 900 маркучите и двата са от едната страна на кулера. Имай предвид, че на някои коли има разлика и във водните маркучи , за да може да има място за тези за кулера. Тоест трябва ти кулер, маркучи за въздух и евентуално един воден от водната помпа до радиатора.На 9-3 ката на жена ми го смених с новия от любопитство, разлика във вървенето не усещам, но температурата на въздуха на живи данни е по-ниска.
________________________________________
от jungleraver » 12 Юли 2016, 11:02
Колеги, мерси за полезното инфо, като цяло се двоумях дали си заслужава направо изцяло алуминиев, или разликата е пренебрежима с Вигенския, но като гледам какво е писал NIK, направо по-добре да сложа 550х180х65мм, въпреки че Вигенския е направо песен за монтаж. Имам голямо желание да го сменя, защото стоковия "crossflow" е доста по-неефективен, а и удължава турбо пътя сигурно с метър, разлика във вървежа и аз не очаквам кой знае каква, просто малко по-облекчен термично мотор, и евентуално малко по-рязко развъртане заради скъсените пътища.
________________________________________
от jungleraver » 12 Юли 2016, 17:45
Мерси колега, ще го направя задължително, аз на старата бегачка бях увил и колектора, и тръбата назад до средното гърне, ама там беше плетен, този чугунения не смея да рискувам да не разцъфне.

Нали тук е и дневник, да си драсна какво съм пипнал за меец и нещо откакто я имам, в момента е на 228000:
Масло полусинтетика 10-40! Това защото последно е карана с такова, още малко ми остава до 2000км и го хвърлям и си наливам 5-40 Мотул 8100, тубата и новия ф-р са вкъщи.
Филтри: купе, въздушен, маслен. Горивния предстои в най-скоро време, имаха само бош в магазина, а аз нещо нямам доверие вече на тази марка.
Свещи NGK BCPR7ES - Корейски - по-хубави са от тези made in france (или поне нямат ментета).
Антифриз Hepu G12Plus 50:50 с дестилирана вода от аптеката, дейонизираната е скапана.
Хидравлична течност Febi 6161 - аналог на саабската оригинална синтетика.
Радиатор воден - втора ръка, новия ми се видя афиф, а оригиналния ми е скъп.
Алтернатор - втора ръка, рециклиран от мен преди монтажа.
Премахната подгревна плоча всмукателен колектор.
Байпас на подгряването на дросела.
Чистене дюзи и МПХ на ултразвук.
Разкаран катализатор, сменена мека връзка.
Сменен среден стоп - втора ръка.

За сега друго належащо няма, наесен след морето ревизия окачване, и евентуално нещо кулерче и други заигравки, щото "старата любов ръжда не хваща"
________________________________________
от jungleraver » 12 Юли 2016, 20:14

Е ти си мастера аз съм келеме, ама ето мойте 5 стинки:
Motul ако е истински е хубаво масло, 5-50 естерна синтетика е ултимативно, но и 5-40 става, алтернативата е yacco и то е читаво, това на база температура и налягане на маслото, мерени са на доста форсиран 1.4т и след ръчка до зачервена турбина държат най-високо налягане на празен ход.
HEPU е антифриз, произведен в Германия и си е доказана марка.
Дюзите... новото е по-добро разбира се, но чистенето с комутиране в добра вана, и после стенд с епруветки е добър вариант, вижда се как разпръскват и дали флоуват еднакво. Много е важно като се свалят да се съхраняват накиснати в бензин, и след чистенето също, защото на сухо може да "залепне" някоя, и тогава наистина се чудиш какво става с колата.

________________________________________
от jungleraver » 14 Юли 2016, 14:54

Няма какво повече да спорим според мен, този мотор B204L е концепция сигурно на 30 години, и всяко едно синтетично масло в момента според мен е много по-добро от минералките от онова време.
Още повече ме шокира ръководството за експлоатация, където пише че може да се ползва от 5-30 до 15-40, което ми е доста трудно да повярвам, почти съм сигурен че с 5-30 ще има проблем с налягането на ПХ, а 15-40 ще съсипе турбиина за отрицателно време.
Интересно ми е ти какво масло препоръчваш за този двг?

И нещо, което съм забравил - какво трябва да купя за скоростите, чета че трябва 10-40 моторно или 75-90 трансмисионно, някакви препоръки?

Поздрави!!!

от jungleraver » 26 Юли 2016, 14:25

Пилоти, при смяна на съединител к-т - притискател, феродов и лагер, какво още да сменя - мисля за семеринга на опашката на скоростите и семеринг на к.вал, правилно ли се ориентирам?
Има ли смисъл да сменям и семерингите на полуоските, ако не текат?
Нещо друго удобно за смяна докато скоростната е долу?
Леееко вече почвам да се поизнервяммммм то ми беше ясно, че всичко ще ми мине през ръцете, ама не очаквах да е буквално едно след друго...
________________________________________
от jungleraver » 26 Юли 2016, 17:41
Да, ясно, освен тези които съм изброил има ли какво друго да сменям?
Колата не съм я взел от западняк, и казвам, че го очаквах, просто не предполагах че всяка седмица ще се чупи нещо ново, не ми е първата кола 2ра ръка та да не знам за какво иде реч.
Нищо, ако продължаваме в тоя дух, до няколко месеца ще карам почти нов Сааболет.
________________________________________
от jungleraver » 27 Юли 2016, 10:55

К'вото такова сега, за спукване - определено не е спукана от каране, още няма 230к, и това е доказуемо, за това я и взех - почти всичко по нея са оригиналните чаркове от завода, дори по окачването и ауспуха, знам и историята на колата доста добре, просто годинките явно си казват думата рано или късно, все пак това и е последна година като тийнейджър. Докато мога, ще правя, ако ми писне - един moose test, и продължаваме нататък

Конкретно да попитам:
Ще сменя притискател (може би Вигенски), лагер, феродов, семеринг к.вал, масло скорости. Искам съвет да сменям ли:
Пилотен лагер в маховика - струва ми се добра идея, моля за парт номер ако някой го знае.
Семеринги полуоски.
Семеринг вх. вал скоростна кутия.
Семеринг избирач на скорости.

Също ще помоля ако изпускам нещо да ме допълните.

Поздрави на всички, и пожелавам повече каране и по-малко правене!
________________________________________


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:05 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 15 Авг 2016, 09:56

Е най-накрая снощи приключих със смяната на съединителя, ден и няколко часа отне поради късното почване към обяд. Много гадно начинамие, честно! Като разглобих, феродото беше на парчета вътре, мазало направо, всичко в конци. Свалях и маховик, нищо общо нямаше с този от снимката, нямаше синьо нито надирания, вупреки това пуснах една шкурка 600. Семеринга отзад на коляновия вал го извадих за 10 секунди като забих в него винт за гипскартон, навих малко и го измъкнах, беше станал по твърд от пластмаса, и беше сцепен на 3 места. Новия сложих с помощта на импровизирана фуния от пластмасово шише (като конус), за да се нахлузи лесно, и да не се повреди вътрешното ръбче. Оставих го малко по-навън, отколкото беше стария. Нямах опашка за съединителя, но стана с дълбок камък за гедоре, за щастие беше точния диаметър. После посъживих и избирателя на скоростите, малко беше разлуфтен, разглобих, изчистих, гресирах, и под зегерките подложих по една медна дихтунга, идеално уплътни, направо стана като нов. Смених и маслото в скоростите, и жилото на съединителя (е това е супер гадна операция от към педала). В края на краищата всичко е наред, въпреки че сложих Вигенски притискател, съединителя е като памук в сравнение с положението преди това. После ще кача някакви оскъдни снимки, и ще дописвам ако се сетя нещо интересно.
________________________________________

Тук се вижда стойката, която си направих да държи мотора отгоре:
Прикачени файлове:
1.jpg
1.jpg [ 77.31 KiB | Прегледано 467 пъти ]

Тук двете стойки и крокодила подпират колата, а с другите 2 крика тъкмо сваляме събфрейма:
Прикачени файлове:
2.jpg
2.jpg [ 77.48 KiB | Прегледано 467 пъти ]

И тук - най-доброто предназначение на BMW - да си оставям частите от Сааб-а отгоре:
Прикачени файлове:
3.jpg
3.jpg [ 96.09 KiB | Прегледано 467 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:11 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 31 Авг 2016, 17:20

ВАЖНО ЗА ТРОПАНЕ В ТАБЛОТО - под клъстъра с уредите, който го има сниман от задната страна по-назад в темата, минават две метални ребра, като той ляга на тях. Сложих им по 5см разцепено по дължина вакуумно маркуче, за да държи нещата под напрежение, и да не дава пластмасата на уредите да се удря в метала, и направо заспа, няма помен от тропкане. За по-лесно махнах само пластмасата над педалите, и един въздуховод, и действах отдолу, защото не ми се разглобяваше цялото табло отново, по този начин ми отне 15 минути. Опитах да снимам, но е много завряно, и не се получи, затова после ще кача снимка от нета, не че и там се вижда кой знае колко, но става ясно къде са планките.
________________________________________
от jungleraver » 19 Ное 2016, 11:53

Дойде време да се прави и окачване че шарнири и накрайници са тръгнали, сега ще изброя какво си поръчах, и искам да питам дали съм изпуснал нещо:
Големите носачи с тампоните
Тампоните на малките носачи
Външни накрайници
Тампони за биалетките (самите те са здрави)
И още едно питане - тресенето в предницата около 80-90 което със сигурност не е от гуми и джанти, сигурен симптом ли е за вътрешно каре на дългата полуоска? Ако да - само трипода ли трябва да си купя?
________________________________________
от jungleraver » 19 Ное 2016, 16:56

Въпросите от предишния пост са все още актуални.


Междувременно от скука реших да се занимая с кутията на въздушния филтър, и по-скоро със засмукващата тръба, която ми се видя доста тясна, ето я:
Прикачени файлове:
4.jpg
4.jpg [ 53.39 KiB | Прегледано 465 пъти ]

Извадих изостанал piping от предишни проекти:
Прикачени файлове:
5.jpg
5.jpg [ 40.46 KiB | Прегледано 465 пъти ]

После гледах колата, и се чудих как да ги напасна точно, заводски идваше ето тук тръбата:
Прикачени файлове:
6.jpg
6.jpg [ 41.57 KiB | Прегледано 465 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:13 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
А аз реших да я попреместя ето тук, защото има много повече мегдан за по-студен въздух, и е по-отделено и отдалечено от радиатора:
Прикачени файлове:
7.jpg
7.jpg [ 78.43 KiB | Прегледано 464 пъти ]

После изтърбуших старата тръба, цялата:
Прикачени файлове:
8.jpg
8.jpg [ 45.95 KiB | Прегледано 463 пъти ]

Изшлаифах вътрешно колкото може входа на кутията, стана около 63мм вътрешно, и с помощта на коляното и една по-голяма фуния сътворих това:
Прикачени файлове:
9.jpg
9.jpg [ 37.92 KiB | Прегледано 463 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:16 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
Това е погледнато през кутията, стана много отворено и гладко:
Прикачени файлове:
10.jpg
10.jpg [ 10.78 KiB | Прегледано 461 пъти ]

И понеже си направих труда да премеря, заспа ето по този начин както го исках:
Прикачени файлове:
11.jpg
11.jpg [ 44.92 KiB | Прегледано 461 пъти ]

Като покарам ще дам отзиви, но теоритично трябва да има някакви плюсове и от по-студения въздух, и от увеличената площ на отвора, заводски най-тясното място беше 47мм - това са 17СМ2, сега е 63мм - 31СМ2, почти двойно увеличение.
________________________________________


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:23 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 25 Ное 2016, 18:51
Открийте разликите - това е коляното на дросела или както му викат "шапката":
Прикачени файлове:
12.jpg
12.jpg [ 37.89 KiB | Прегледано 462 пъти ]

И после:
Прикачени файлове:
13.jpg
13.jpg [ 36.53 KiB | Прегледано 461 пъти ]



от jungleraver » 26 Ное 2016, 19:10
Да, освен че е разширено Ф-то с около 6-7мм, го няма и досадния ръб, който влияе много зле на потока. На снимките изгежда криво, защото драсканото от абразива е под различни ъгли, но всъщност се получи много добре, портвано е чак до завоя, където вече си се разширява по принцип отвора. Доста време отне да се отнеме толкова материал, но съм доволен, а още по-доволен съм че като свалях шапката видях че големия гумен о-пръстен от към дросела се е опекъл, втвърдил и износил, и съм имал доста голяма загуба на налягане от него, не знам дали само заради това че го смених, или и портването на коляното оказа влияние, но сега буста идва доста по-рязко, и колата се усеща по-нервна дори в ниски обороти.
За информация ако някой ще сменя този пръстен (което искрено ви съветвам) - 68мм вътрешно Х 5мм дебелина пасна идеално, трябва да се смаже леко преди монтаж, че иначе не влиза, и да се вкарва равномерно и внимателно, за да не се прищипе.
________________________________________

от jungleraver » 27 Дек 2016, 21:56
Малко да одрусаме темата от пепеляк, вчера цял ден хората ядат и пият, аз пак правих СААБ.
Бях споменал за едно много гадно тресене което започва около 80км/ч и е доста гадно особено при ускорение или при баир. През краткото време което имаше сняг в Сф ми се случи да завъртя по-сериозно гуми един път, и от дясната страна направо се чу блъскане. Всичкото това ме наведе на мисълта дясно вътрешно каре. Запасих се с една нова втора ръка полуоска (ако видите колко струва чашката на вътрешното каре нова, и колко лесно се намира няма да ви се вярва), смених и греста на двете карета и отидох да я монтирам. И тук започна интересното - вдигнах предницата на един висок канал и започнах да проверявам карета и всьо - и О, изненада, дясното вътрешно каре си беше абсолютно читаво, но за сметка на това имаше доста луфт между полу-вала с висящия лагер (който завършва с шлици) и чашката на вътрешното каре която се нанизва на него. Извадих полуоската и установих, че са изядени шлиците на чашката, а тези на пръта са си ОК, като сложих "новата" полуоска луфт нямаше.
За съжаление обаче открих луфт между лявото вътрешно каре, и скоростната кутия, което знам че се получава от износена втулка на диференциала. Тук ще помоля някой ако има опит да сподели подробно как е действал при този ремонт, и от къде е закупил втулката. Предварително благодаря!!!
Иначе за протокола, смяната на дясната полуоска премахна проблема на около 75%, сега вибрира само при ускорение с педала на газта до ламарината, но и така ме дразни, и искам да го премахна възможно най-скоро.

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ
________________________________________
от jungleraver » 09 Яну 2017, 14:07

Виж аз съм от София, а нямам идея какво е Аеро сервиза. А другото какво имаш предвид че би оставил - че не би сменял тази втулка ли? Аз мисля да започна с окачването, защото двата външни накрайника установих че имат луфт и то не малък и предполагам че може и от това да тресе при тази скорост, пък и без това дядо мраз донесе чисто нова предница (само тампоните за стаб. щанга не си купих, защото забравих да премеря колко е дебела), само ще трябва да чакам малко времето да отвърне и да подмладявам. Пък ако не се махне вибрацията, ще сменя и скапаната втулка.
________________________________________
от jungleraver » 28 Фев 2017, 09:40
Значи, смених всичко по предницата без тампоните на макферсоните и вътрешните накрайници (които всъщност са си две пръчки и няма какво да им се повреди) и мога да кажа, че вече няма никакво тресене, въпреки луфта на карето в скоростната (който не е чак толкова голям, но го има все пак).
ИЗВИНЯВАМ се че няма да има снимки, но си работих сам, и то на външна естакада, плюс това имаше доста запекли болтове и като цяло ми се разказа играта, така че хич не ми беше до снимки. Между другото, от всичко сменено, единствените реално дефектирали неща бяха двата външни накрайника, и един тампон на малък носач, одървени тампони на биалетки, и скъсани маншони на шарнирите, и това на оригиналното окачване от завода на 21 години, карано 11 в Бг. Също така мога да кажа, че управлението и стабилността на колата се подобриха, Берковица-София през Петрохан го взех за около 50 минути, което не е лошо постижение за неделя следобяд
Сега мисля следваща мисия да си фабрикувам даунпайп, имам си вече и преходник от турбината към 3", ето го как изглежда на фона на заводския пайп :
Прикачени файлове:
14.jpg
14.jpg [ 44.2 KiB | Прегледано 461 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:28 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 20 Мар 2017, 14:50
За информация това са нужните о-рингове за замяна при чистене на картер:
9138009 - 1бр.
9137993 - 2бр.
А за самия картер е нужен т.н. anaerobic sealant.
________________________________________
от jungleraver » 20 Мар 2017, 22:44

Нещо няма много активност във форума, та ще вкарам малко Радиоактивност, и хем ще се похваля, хем ще се оплача, всъщност ще започна с гадното - платката декодер, която съм ползвал е с отвратително качество на звука, след пробата (естествено не я пробвах в самото начало, пълен тъпанар) поръчах още две различни малко по-различни и по-скъпи, дано с тях да постигна желания резултат, като пристигнат бог знае кога от чайна, ще пиша отзиви, и ако не е добро качеството, и аз минавам в отбора на мултимедиите.
Иначе целта беше добавяне на USB, card reader, AUX и Bluetooth на фабричното радио, ето ви снимки от процеса, отне ми цяла вечер, падна яко рязане, шлайфане, къртене на мивки и плочки и т.н., но поне на вид стана прилично:
Прикачени файлове:
15.jpg
15.jpg [ 62.59 KiB | Прегледано 460 пъти ]

Прикачени файлове:
16.jpg
16.jpg [ 70.59 KiB | Прегледано 460 пъти ]

Прикачени файлове:
17.jpg
17.jpg [ 45.06 KiB | Прегледано 461 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:35 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 09 Апр 2017, 22:45

Прикачени файлове:
18.jpg
18.jpg [ 55.85 KiB | Прегледано 460 пъти ]

Още една стъпка по-близо до истината, ето отдолу и два лога от виртуалното дино, първия е преди 4 дни още със стария кулер, втория е от преди малко с хАлуминиев с пита 55/18/6.5, превени са по три опита (ръна) всеки път, и дават много близки резултати. За информация това е на 2-ра, където има буст лимитер, не претендирам за голяма точност на конете, по-скоро искам да ви покажа разликата, която никак не е малка със стария и новия кулер. Също така вече буста идва по-рязко и е много по-забавно за каране.
Прикачени файлове:
19.jpg
19.jpg [ 88.14 KiB | Прегледано 460 пъти ]

Прикачени файлове:
20.jpg
20.jpg [ 87.48 KiB | Прегледано 461 пъти ]

И един съвет - ако сте решили да слагате такъв кулер, НЕ си взимайте от 55 сантиметровите, а малко по-малък, например 48, в противен случай ако сте лакоми като мен ще пада яко рязане, кривене на ламарина, псуване, рани, кръв и сополи.
________________________________________


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:48 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
от jungleraver » 10 Апр 2017, 21:10

определено повече вАрѝ колата сега. Следват други подобрения по охлаждането, или по-точно казано в борбата със heat soak, до сега едно недомислено нещо съм намерил в СААБ-а и то е точно това - не може кулера да е леден на изхода, а темп. вх. въздух да е 40*С, то е ясно че при буст въздуха преминава с такава скорост че не може да се загрее кой знае колко, и това от датчика не е реална темперарура, но като цяло ми е доста дразнещо, и съвсем наопаки на повечето турбо коли, където при раздаване на газ температурата се качва, а при мен пада...ще мисля решение, и може би ще заменя алуминиевата смукателна тръба, дори може би ще си направя и power gasket на смукателния колектор, наистина има смисъл да се свалят градуси и яко се усети по-студения въздух.


от freaktattoo » 11 Апр 2017, 01:13

Подгрева на дросела махна ли го?
________________________________________

от jungleraver » 11 Апр 2017, 10:14

@freaktattoo - да, това е едно от първите неща, които разкарвам като си купя нова кола. Просто нещо не е ОК с тази алуминиева тръба, тя си действа като хийтър т.е. обратното на кулер, плюс това самия смукателен колектор и коляното на дросела с датчика в него се напичат много яко. Както си говорихме по телефона, напредвам бавно според наличните средства и време, остана да направя даунпайпа, да сменя лагери заедно с масло и чистене на картер, и ще правим заветния ремап.
________________________________________
от jungleraver » 07 Май 2017, 20:07
Подготвих си картерче (чисто ново втора употреба ), лагери (всички), филтри, масло и уплътнения (на цедката, две на маслопровода, о-ринга на маслената помпа и семеринга на коляновия), и живот и здраве другия уикенд ще подновя долнището.
Един важен въпрос - имам много хубава диамантена паста за полиране на метал на Солинген, има ли смисъл и полза да полирам шийките на коляновия вал, или да не се занимавам????
Прикачени файлове:
21.jpg
21.jpg [ 152.96 KiB | Прегледано 458 пъти ]


от jungleraver » 12 Май 2017, 08:56

Ето и малко парт номера ако на някой му се наложи, това са уплътненията, които е добре да се сменят при сваляне на картер и маслена помпа:

9130600 - 1бр.
9138009 - 1бр.
9137993 - 2бр. 9138108 - 1бр. (това и долното са уплътнения на кожуха за щеката за масло, не са от задължителните, но така и така поръчвах от Швеция) 30551929 - 1бр.elring 330.965 - 1бр. (няма го сниман, обикновен семеринг за коляновия вал)

от jungleraver » 21 Май 2017, 14:15
Най-накрая ребилд на пустото долнище..
Започнах с всички необходими неща (има и свещи, но не се виждат на снимката)
Прикачени файлове:
22.jpg
22.jpg [ 248.06 KiB | Прегледано 458 пъти ]

първо сваляне на генерацията, касетата и свещите за лесно въртене на вала, сваляме и предпазната ламарина на маховика. Вижда се и колко близо минава силиконовото коляно (за големия кулер) от турбото до климатичните тръби (най-горе на снимката, ако не сте го изчислили перфектно просто не става):
Прикачени файлове:
23.jpg
23.jpg [ 204.5 KiB | Прегледано 458 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:51 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
после отвиваме предните болтове на магарето, останалите ги отхлабваме, отвиваме стоте т40 болта на картера, и ето го и него. Както очаквах доста чист, въпреки че доста от вас разоравят Мотул било скапано масло. Картера е чупен и заваряван, естествено при монтажа е сложено поне половин кило силикон:
Прикачени файлове:
24.jpg
24.jpg [ 215.79 KiB | Прегледано 459 пъти ]

сваляме маслената магистрала, на о-пръстени от двете страни, естествено изпечени и станали като бакелит:
Прикачени файлове:
25.jpg
25.jpg [ 209.88 KiB | Прегледано 458 пъти ]

започнах от биелни на 3 цилиндър, ето ги всичките от ляво на дясно 3-2-1-4 цилиндри, според мен точно на време ги отворих, даже там дето си правих колата ме питаха как пък толкова точно съм улучил преди да стигнат до медта:
Прикачени файлове:
26.jpg
26.jpg [ 193.48 KiB | Прегледано 458 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:54 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
почнах и основните, тука щяхме да се бием щото момчетата от сервиза викаха да не ги пипам, че имали още толкова живот(може и така да е, ама нали бах отворил вече дейб:
Прикачени файлове:
27.jpg
27.jpg [ 210.06 KiB | Прегледано 458 пъти ]

всички шийки и основни и биелни бяха супер.
НЕЩО, КОЕТО НЕ ГО ПИШЕ ПО ФОРУМИТЕ, лагер номер 5 не може да се извади ако не се изпилят двете уши на болтовете за картера, тук се виждат едното изпилено, другото все още не:
Прикачени файлове:
28.jpg
28.jpg [ 202.32 KiB | Прегледано 459 пъти ]

вече всички лагери сменени + аксиалните на 3 основен, маслената магистрала и до нея новите о пръстени, монтирана маслената магистрала, и "новия" картер подготвен за монтаж:
Прикачени файлове:
29.jpg
29.jpg [ 183.56 KiB | Прегледано 458 пъти ]


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Дневника на едно NG900 Aero
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2018 11:59 am
 


Регистриран на: Вто Авг 02, 2016 1:34 pm
Мнения: 116
Местоположение: София
Автомобил: NG900 Aero
След монтажа на картера отвих ремъчната шайба, препоръчвам сериозен гайковерт, зад нея капака на маслената помпа, за него пък трябват яки зегер клещи (добре че бях в сервиз за камиони) ,махнат капака, ето я и помпата, сменяме семеринга и о-пръстена на капака и сглобяваме в обратен ред. Добре се вижда около маслената помпа каква гмеч става, когато тече масло от семеринга и о-пръстена. Сега всичко съм изчистил, много добре става със чистител за спирачки на Вюрт.
Прикачени файлове:
30.jpg
30.jpg [ 223.99 KiB | Прегледано 458 пъти ]

И общо взето това е, налях масло, въртях на стартер по няколко пъти по 5 секунди с изключена букса на касетата докато изгасна "лампата на Аладин" на таблото, и това беше. Повозих се един час по нощна София, скъсах задника на някакъв с бая голям туристически мотор на 202-ра, и се прибрах спокоен вкъщи.
________________________________________
от jungleraver » 16 Юни 2017, 09:21
От скука реших да си сложа буустметър, пък и е полезно да виждаш колко точно надува турбинката, и ако има някакъв проблем може да се хване от рано. Търсих доста, и накрая си взех Sunpro, ето този модел, защото беше най-подходящия цветово, механичен е, и не е с маркуче, ами с много тънка пластмасова тръбичка (отчита мигновено):
Прикачени файлове:
31.jpg
31.jpg [ 15.49 KiB | Прегледано 458 пъти ]

Свалих пластмасата на таблото, и с дремела изядох захващането на ключа за фаровете, защото това е единственото място, където не се набива на очи, а в същото време се вижда перфектно и си изглежда като част от таблото, ето как стои монтиран:
Прикачени файлове:
32.jpg
32.jpg [ 317.28 KiB | Прегледано 459 пъти ]

И да дам малко ноу-хау - тръбичката може да се прекара през маншон близо до там където минава жилото на съединителя, пада се под черната кутия с релетата, зад казанчето на антифриза. За да стане читаво осветлението се връзва към димера за осветлението, двата крайни пина на долния ред, и така си се регулира заедно с таблото. НЕ препоръчвам уредчета с LED осветление, почти всички светят твърде силно, и нощно време направо избождат очите и пречат, а не се влияят нормално от димера.
По-здрави!
________________________________________


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 900 NG

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab