Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9000

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: купе
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2007 12:28 am
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3003
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Врати. Обикновено проблема се явява при задвижващия механизъм на стъклото - трудно се вдига,неравномерно,ту на една страна,ту на друга,понякога блокира. Това е така,защото от триенето многожилния кабел може да се накъса.
Изображение
Изхода е нов механизъм. Не знам колко струва,но не е малко,а и досега само това не съм разглобявал,за да видя дали може да се възстанови.
Друг проблем който имах и при двете коли,беше контактният ключ. Даваш на контакт и на дисплея се изписват 7-8V, а не 12V. При запалване зареждането стои на 8.7-10V, а не 13.7-14.2V. /да не се бърка - след като запалите дисплея показва минута-2 напрежението от акумулатора(8.7-9.3), преди да започне да зарежда динамото/
Оказа се нагар по клемите и пластините на ключа.
Изображение
Имах случаи и при подаване на контакт да не свети нито един дисплей - няма ток. След размърдване на ключа с патрона, се появяваше.
Почиства се с шкурка или ситна пиличка. След това нямах никакви проблеми с токовете.
Получи се и друг проблем - при подаване на контакт,цялото табло свети като коледна елха. Запалвам и ключа не се връща - стои на стартер - трябва на ръка да върна 1-2 градуса ключа. След свалянето се установи счупен палец, с който пружинката връща ключа след подаване на контакт.
Изображение
Свалянето на ключа не е лесно,защото се намира навътре под волана и трябва да стоите един час с главата надолу,докато го свалите,да имате и здрав кръст,и още толкова време да го сложите. Трябва да се внимава да не загубите пружинката,която връща ключа,при палене.
Разбрах и как един майстор е почистил клемите без да сваля ключа - побългарява се. Изрязал част от пластмасовото капаче и така бръкнал вътре, само не знам после как го е затворил!?!?!
Осветление- често се случва някой бутон или копче да не светят.
Изображение
Лесно се свалят - вътре има лампичка със зелен силикон/като от детско балонче/. Подменя се- струва стотинки.
Седалки. Всички предни седалки вече имат подгрев. Реотана е тънък многожилен кабел,който често се прекъсва. Ако до 3-4 мин. не се загрее,значи има прекъснат кабел. Най-често се къса отстрани на седалката,където минава под телена пръчка,която държи кожата.
Изображение
При мен се къса 3 пъти на това място. Друго място е под левия крак. Тапицерията се сваля като се откачи пръчката под етикета на колана/зелената стрелка/ и скобите които я държат за кожата.
Огледала. Като къпих втората кола,огледалото се движеше само хоризонтално,но не и вертикално. Сваля се лесно. Отдолу има отвор - с отверка или нещо подобно се завърта пластмасовия пръстен вътре./червената стрелка/
Изображение
Стъклото се сваля и се вижда бялата пластмасова обвивка на двете моторчета,които задвижват огледалото хорз./вертикално. Беше счупена и затова се движеше само в две посоки. Ако е здрава,значи едно от двете моторчета е изгоряло.
Моторчета и централно зключване. Проблема който имах,беше, че ми гореше бушона за централното заключване. Сменя го - пак изгори,и така един път за 15мин. 3 бушона. След консултация трябваше да проверя връзките за окъсяване по вратите,даване накъсо и последващо горене на бушона. Във връзка с това се сетих,че преди 3 дни скочих в една доста голяма шахта по средата на пътя. И докато се наканя да сваля корите на вратите,след един селски път и отново дупки се оправи. Не съм свалял нищо, докато не излезе пак. Дали е изгорял бушона на централното се познава и по това,че не свети лампата в купето на тавана,или когато се опитате да заключите,само приписка алармата,без да заключи - трябва всяка една врата поотделно да заключвате. Цената на неоргинално е около 15-20лв.
Изображение
Цитат:
моторчета

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2007 9:21 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3003
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Всичко описано по-горе е резултат на 5-годишна експлоатация на Сааб 9000 /2бр./ и неговата подръжка.
80% от това е отстранявано в сервиз първия път/а някои и повторно/,много малко неща съм ги правил сам като за начало. Съвета ми е: не си мислете,че като го прочете и ще можете сами да се справите - първия път се ходи в сервиз,за да нямате после главоболия. Ако Ви се удава 'ръчкането' по колата - питайте хората там - няма да ви откажат съвет - дори и ще ви обяснят защо и как. Занаят не се учи - краде се!!! Ако не обичате да си мажете ръцете с масло и грес,не се напъвайте да спестите накой лев. Макар,че знам как става, не ми се работеше/мажеше и отидох последния път в сервиза да ми сменят външен маншон на каре,защото 2 дена ми беше писнало да седя в канала под Москвича. Давате 20-на лева и нямате ядове.
Това,че на мен се е случило,не означава,че и при Вас ще стане. И никога не очаквайте да стане нещо с колата ви,защото по закона на Мърфи: Когато много чакаш нещо да се случи,то накрая се случва.
Успех с покупката и експлоатацията на Вашия автомобил. 8)

р.с. цените са ориентировъчни от последните години и зависят от това,къде пазарувате. Не се учдвайте,ако откриете някоя част много евтино или много скъпо в сравнение с написаните дотук.
Инфо за пазаруване от чужбина - http://elkparts.com | http://partsforsaabs.com

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: парното на SAAB 9000
МнениеПубликувано на: Сря Окт 22, 2008 8:22 pm
 


Регистриран на: Нед Сеп 28, 2008 10:17 am
Мнения: 6
Местоположение: Varna
Ясно ми е защо е станало така, но как се вади това говедо!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 22, 2008 10:33 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3003
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Ако питаш за маншона - сваля се карето. :) Ако не си свалял - пиши на ЛС. :wink:
Между другото - за съвети е желателно да се пише в Технически кът, за да не оспамваме подобни теми като тази.

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Закупуване на SAAB 9000
МнениеПубликувано на: Нед Юни 16, 2013 7:41 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3003
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Вентилатора за купето не работи или работи на максимално без да се регулира.
Платката с 'въпросният' транзистор и големият радиатор, през които минава охладеният въздух отново е причина. По-точно буксата и. На 4-те пластини излизащи от нея са хванати 4 'мъжки' букси. С времето се получава недобър контакт и започва голямото греене. 2-та черни кабела се нагряват до такава степен, че се разтопява пластмасовата отливка от платката и самият куплунг, и самата изолация на кабелите! Първият опит беше да залея въпросните букси със смола като предварително ги стегна. Резултата беше отново греене и страшен мирис на мишовина/стопената смола/ в купето. Свалих го повторно, изчистих смолата и направо с поялника залепих буксите. След тест кабелите отново запушиха и взеха да греят. Пак сваляне и пак изненада - самото занитване на 'мъжките' към пластините на платката не беше добре, въртяха се. В работа влезе пак поялника. В крайна сметка вентилатора работи, регулира се, и кабелите не греят! Стана малко българско, но по-здраво от оригиналното.
Ако някой прави подобно нещо да внимава да не обърне 2-та черни кабела - не горят бушони, но силата на вентилатора не може да се регулира/макар че като и двата са черни и без никакви надписи не би трябвало да има значение дали ще ги разменя?!?/.

Изображение
местата със стрелка и ограденото беше почти стопено от лошата връзка, беше станало като пръстен.

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Моделите » Saab 9000

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab