Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2017 3:51 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3643
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Тату, тва да го бе постнал в газаджийски форум. Че 90% от тях повечето неща не са ги и чували. След като вече издаде тайните, мога да спирам с монтажи на ГИ. :lol:
Споделих веднъж, че скъпото в газовите инсталаци, не е системата (най-евтината и най-скъпата се различават с 200лв) скъпото са точно компонентите и монтажа. Лошото е обаче, че и за най-калпавия монтаж, с най-евтини компоненти пак ще ти вземат 400лв.

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2017 5:51 pm
 

Аватар

Регистриран на: Сря Фев 24, 2010 8:59 am
Мнения: 109
Автомобил: SAAB 9000 - B202S
А къде се слага ? Ако е на мястото на оригиналната, ще губи нейните показания. Ако е след катализатора - стойостите на няма да са действителни.
Нова дупка по изпускателната система ли се прави?

Извън темата:
globe написа:
Елементарно,монтира се втора(широколентова).
Така написан намирам отговора за излишен :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2017 6:09 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2750
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Ако колата е с две сонди и катализатора е махнат, може на мястото на втората. Може след като е настроен клозед лупа, да я сложите на мястото на фабричната (разкачете я и електрически) и да настроите и в натоварване. Може да се завари допълнителна гайка за широколентовата.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Нед Апр 16, 2017 10:08 pm
 

Аватар

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2621
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Извън темата:
Дори и след всичкото написано тук пак не бих се навил сам да си слагам газова, като гледам колко разправия е. :goodheart:

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2017 8:29 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3643
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Iztrebitel написа:
Дори и след всичкото написано тук пак не бих се навил сам да си слагам газова, като гледам колко разправия е. :goodheart:

Правилно, за всеки който може да си го позволи, не препоръчвам, макар да съм монтирал над 50, почти без оплаквания ;)

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Вто Апр 18, 2017 2:11 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Апр 02, 2012 9:10 am
Мнения: 291
Местоположение: София/Пловдив
Автомобил: Saab 9-5 ARC 2.0t (MY 2002)
Много добра информация за всички, особено за обикновенните ползватели.

Не съм изненадан, че харесваш КМЕ :)

_________________
There is no black or white, only shades of grey.

Saab 9-3, 2.0t, 1998 --> Saab 9-5, 2.0t ARC, 2002


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пет Апр 21, 2017 6:40 am
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 6:44 am
Мнения: 509
Местоположение: Добрич
Автомобил: 9-3 2.8V6 Aero
freaktattoo написа:
Казвам ти цени тук за най-евтините.... По-новите Фобоси стават. И не мисля, че на който и да е газов софтуер има какво да му се изучава повече от 10-15 мин по менютата. Ще ти пратя линкове и модели на лични. Моето наблюдение е, че от всички 4 цилиндрови Сааби дето не са ЛПТ и са с газови монтирани от газаджия, само един беше настроен ок. Дори подбор на правилните компоненти или добър технически монтаж ( не за снимка ) рядко може да видиш. Я само ми кажи максимално бензиново време което си виждал на колите настройвани от теб :goodheart: Относно впръскването на бензин заедно с газта, това се прави с цел охлаждане, а не защото не може само на газ, и е добре да го има. Не харчи повече :roll:


Сега видях темата чак :)
Максималното време бенз което съм виждал е 20мс .
Впръскването паралелно на бенз за охлаждане е ясно, въпросът е че някой хора твърдят, че се минава изцяло на бенз над някакви обороти (за сигурност) , което за мен е излишен ход , но пък наистина е сигурно на 100% .
тва с 10-15минути за опознаването на софта малко се поизхвърляш и ще ти кажа защо.
Аз примерно не харесвах АЕБ системите понеже са супер постни откъм настройка (мое мнение) , но след като съм разгледал ейтака без закачена кола, няколко от тях ми стават ясни като преинцип на действие и менюта и тн.. Просто всяка система си има специфики и за добре изпипана настройка трябва да ги познаваш добре, а не да успееш да "Уживиш" системата и да я настроиш долу горе.
КМЕ реално само съм разглеждал Софта и не съм имал възможност да монтирам и/или настроя. Личното ми впечатление е ,че има доста опции за настройка и е съобразен да става за голям "асортимент" автомобили. Това което не ми хареса малко е прекалената шарения в него и начина по който има разни "стрелкички" с падащи опцийки за настройка (пак лично мнение) .
Ако си разгледал нашият (имам предвид български) Фобос ще видиш също колко е богат откъм настройка и как са подредени менютата му. При него кофтито за газаджиите е ,че доста коли му работи Неадекватно самоадаптивната функция по ОБД данните и им е трудно да я пуснат и реално да не настройват колата :) ,а повечето от тях дори не знаят за какво са част от настройките в отделните менюта.
Аз лично за по-чепати коли за настройка съм изтествал STAG 300 като система и смея да кажа (без да съм Гуру) ,че е една повече от прекрасна система.
На КМЕ Редукторите са чудесни наистина и затова не Напразно турците копират GOLD серията в облика на АТИКЕР SR06.
Аз лично ползвам Баракуда инжектори просто защото са по-компактни малко от Хана и съм си ги тествал че работат чудесно на 2-2.2 мс газови времена и хранят по около 70 коня на инжектор без проблем .

Все се чудя ако дойде кола 400-450 коня на 4цилиндър и собственика иска да кара в целия диапазон на газ- как е удачно да се направи и дали да се прави изобщо

Поздрави за добре синтезирана и подробна информация по горе.

_________________
Колкото повече "гърла" под капака, толкова по-голяма усмивка на устата :)
EX Alfa 155 2.5V6 '97y + LPG
EX Mazda 6 2.0i 2004y + LPG
NOW Saab 9-3ss 2006yAero 2.8V6- Самолет на LPG+obd2 Made by Me


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пет Апр 21, 2017 3:08 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2750
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
При четирицилиндровите турбо Сааби има времена от порядъка на 32 милисекунди..... ЗА колите над 400 к.с. и там си има варианти сигурно-две сонди, два изпарителя.... Има една серия инжектори на Хана, за камиони :rofl: дават по 200 коня на цилиндър на 24 волта. Основните опции за конфигурация на хардуера във всеки газов софтуер са еднакви. По менютата за он-оф опции има разлики в различните системи, но ако си разгледал 10 газови софтуера на различни марки, на 11-тия едва ли ще има големи изненади. Най-много някоя опция дето не си виждал преди. За това казвам 10-15 мин. Относно адаптации в газовия софтуер, винаги ги изключвам. Просто си мисля, че ще стане пълна каша, ако и на бензиновия и на газовия комп им е разрешено да се адаптират.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Нед Апр 23, 2017 5:40 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 6:44 am
Мнения: 509
Местоположение: Добрич
Автомобил: 9-3 2.8V6 Aero
Да не засегна някого, но тия 32мс ми се виждат прекалено много и това за мен е признак на две неща малки инжектори и/или малка бензинова помпа (откъм дебит и поддържане на налягане)
Моята кола прави до 20мс при фул тротъл и фул буст (който е смешен 0.6бара) но вдига налягането на горивото до 5 бара.
Казвам че за мен са много ти 32мс понеже има една теория за оборотите и времето на впръскване и съответно времето на отворените клапани и смесването на гориво въздушната смес.

_________________
Колкото повече "гърла" под капака, толкова по-голяма усмивка на устата :)
EX Alfa 155 2.5V6 '97y + LPG
EX Mazda 6 2.0i 2004y + LPG
NOW Saab 9-3ss 2006yAero 2.8V6- Самолет на LPG+obd2 Made by Me


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пон Апр 24, 2017 9:46 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2750
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Няма много, няма малко.... Толкова са при WOT и фул буст. Затова от самото начало ти казах, че имат специфики. Щом на коли с по 1.4 буст с 3 бара горивен регулатор си докарват смесите на бензин без да има аномалии, със заводските таблици, значи са ОК. Стандартните горивни карти на Сааб са доста прецизно направени като смеси особено в натоварване. Инженери от Сааб са го мислили. А твоята кола въобще не е в тая категория, има 6 цилиндъра и налягане на турбото поне на половина по-малко. Тоест мощност на цилиндър 40 к.с. и налягане далееееч под един бар, което значи, че твоя най-натоварен режим е еквивалентен на някакво леко или междинно натоварване при четирицилиндров турбо двигател. Те до 0,45 буст са си в клозед луп понякога. Малки са инжекторите сложени при теб, затова имаш горивен регулатор с променливо налягане.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пон Апр 24, 2017 11:08 am
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 23, 2014 6:44 am
Мнения: 509
Местоположение: Добрич
Автомобил: 9-3 2.8V6 Aero
Или не ме разбра какво имах предвид или се направи че не ме разбра. Моя мотор е коренно различен и това е факт , затова и много по лесно се постигат коне при него, понеже само с ъпгрейд на турбината , кулер и едни 550-600цц инжектори след ремап се вадят по 400коня Без да се Отваря мотора , а максималните времена не стигат 30-40мс .
И пак стигам до това че има значение до колко оборота се върти и кви времена има там и зависимостта от това за сюесването на сместта.
Стига съм спамел тука че ще ме обвините че преча на някой неща.

_________________
Колкото повече "гърла" под капака, толкова по-голяма усмивка на устата :)
EX Alfa 155 2.5V6 '97y + LPG
EX Mazda 6 2.0i 2004y + LPG
NOW Saab 9-3ss 2006yAero 2.8V6- Самолет на LPG+obd2 Made by Me


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пон Апр 24, 2017 1:21 pm
 

Аватар
модератор

Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 2:55 pm
Мнения: 1355
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: SAAB 9-5 Aero MY'05
don_pepone написа:
...Стига съм спамел тука че ще ме обвините че преча на някой неща.


Пиши, темата е за това. Да се обменя опит!

_________________
Поздрави от Югозапада...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пон Апр 24, 2017 7:58 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 6:18 pm
Мнения: 341
Местоположение: Sofia
Автомобил: SAAB 9000 AERO Deviltune custom Stage
Тату а на коли който правим и 2 bar бууст какво правим :goodheart:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Пон Апр 24, 2017 11:06 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 848
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
globe написа:
Тату а на коли който правим и 2 bar бууст какво правим :goodheart:

:mrgreen:

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема
МнениеПубликувано на: Вто Апр 25, 2017 12:40 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2750
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
don_pepone написа:
Или не ме разбра какво имах предвид или се направи че не ме разбра. Моя мотор е коренно различен и това е факт , затова и много по лесно се постигат коне при него, понеже само с ъпгрейд на турбината , кулер и едни 550-600цц инжектори след ремап се вадят по 400коня Без да се Отваря мотора , а максималните времена не стигат 30-40мс .
И пак стигам до това че има значение до колко оборота се върти и кви времена има там и зависимостта от това за сюесването на сместта.
Стига съм спамел тука че ще ме обвините че преча на някой неща.


Стойности от порядъка на 28-32 мс можеш да видиш на всяко стандартно 9-5 Аеро без тунинг. И дори не във високи обороти, а по-скоро в пика на налягане на турбината около 3000 оборота. Да не обръщаме темата на тунинг такава, не един Саабски мотор държи над 400 кс със стандартни бутала, просто при 9-5 и някои 9-3 не вграждат такива. Коментирам конкретно нещо свързано с времената на инжекторите, което съм наблюдавал при поне няколко десетки такива коли и не смятам, че е някаква аномалия. Дадох ти пример единствено за да ти покажа с какво се различават условията на работа в един от цилиндрите на твоята кола и на такава четирицилиндрова с аналогична мощност и защо последната е по-трудно да бъде настроена. Много добре разбирам, че при високи обороти е нужен дебит на инжектора, за да може да осигури достатъчно гориво за кратко време, вместо да стои отворен постоянно. Но в крайна сметка от Сааб са сметнали, че за целия останал хардуер по колата, тези инжектори са напълно достатъчни и не са сбъркали. Относително еквивалентни условия на работа за твоята кола би имало при мощност от над 360 к.с и налягане около 1,2-1,3 бара над атмосферното.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab