Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 3:22 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 5:20 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia
Автомобил: 9-5 2.0t
Пиша така че ако някой потърси да има варианти. Проблема ми беше пълна мистерия:

Както си карам преди вече ~1 година ми светва чек-а и след проверка си казва грешка Р0101 (257) (Mass Air Flow Circuit Performance Problem). Следват МНОГО разходки до СМ които казват че всичко е наред. С Боби се возихме за замерване на всичко в реално време но въпреки перфектните показатели гршката излиза до 1 ден след чистенето и. На колата и нямаше нищо видимо - върви си нормално. Четох четох навсякаде казват нов дебитомер "най-вероятно" което не ми е достатъчно за да дам ~300-400 лева (или там колко беше). В един прекрасен ден... 2-3 месеца след появата на гршката турбото ми започна да оцветява в синьо зад мен и реших да сменя турбината защото на рециклирането не вярвам вече. Четох по въпроса и направо при Деян отидох за да ми сложи другото турбо защото навсякаде пишат в света че гарет-а по малко изкарва от митсубишито. Така и така бях там се възползвах и от неговата оферта "да върви малко повече колата"...
Несъм състезател и това ми е семейната кола но го реших с две идей: 1. Като пистолета - по добре да имаш и да не ти трябва... 2. Ако не сега никога няма да е. Той направи каквото трябва и колата заработи нормално и така и така колата беше там му казах да погледне какво може да напраиме за тая грешка- последващи действия от Деян на когото много благодаря за желанието и времето отделено по този проблем:
1. смени дебитомера като свали от една негова кола за тест - на другия ден дойдох с грешката
2. смени 1 датчик - на другия ден пак дойдох
3. смени някакво вакумно нещо точно на завоя на въздуха (ако се сеща някой че иначе незнам как да го обясня) - същия ден имах грешката пак
4. смени още един дат1ик които е накрая на въздуха - няма промяна
5. филтър сменен , маркучи пре-проверени - грешка има.

Общо взето всичко което се вижда на картинката на софтуера (WIS предполагам) беше сменено с работещо от негова кола за да намериме какво точно да купя за да се оправи. Нищо - отказа се Деян и в СМ ми казаха че нищо неможе да се направи.

Преди вече малко повече от седмица може би имаше един много студен ден и стартера се позамисли преди да запали колата та реших да сменя акумулатора който е на 4-5 години майче с Варта-блу. ОТ ТОГАВА ГРЕШКАТА Я НЯМА!?!?!?!?!

Споделих вече с Деян и за него си остава мистерия тази грешка както и за мен, но аз вярвам че е било заради акумулатора - просто нищо друго несъм правил по колата. Надявам се да помогне на някой ако се сблъска със същото тормозещо нещо.

P.S. незнам дали има общо но като ръчкахме с Деян да гледа в реално време какво става виждаше и грешки за детонации... или поне така чувах да казва Деян на себе си щото на мен т'ва не ми говори много...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 7:44 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6707
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Тази грешка P0101 излиза на един приятел на колата 2-3 пъти за около 3-4 месеца откакто я има.
И той сменя акумулатор наскоро, като малко след това му светна чека пак заради въпросната грешка, та не вярвам това да е оправило проблема. :)

Между другото, като гледах за нея във WIS-a който имам, не я видях там.
В него от P0100 отива на P0102, няма P0101. :roll:
Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 8:49 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 5:20 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia
Автомобил: 9-5 2.0t
HURRICANE написа:
Тази грешка P0101 излиза на един приятел на колата 2-3 пъти за около 3-4 месеца откакто я има.
И той сменя акумулатор наскоро, като малко след това му светна чека пак заради въпросната грешка, та не вярвам това да е оправило проблема. :)

Между другото, като гледах за нея във WIS-a който имам, не я видях там.
В него от P0100 отива на P0102, няма P0101. :roll:
Изображение


Р0101 е стандартна - пиши гоогле или виж да не е в 205Е секцията .. аз нямам ВИС


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 8:56 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6707
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
BOBBYBEST написа:

Р0101 е стандартна - пиши гоогле или виж да не е в 205Е секцията .. аз нямам ВИС


Гледал съм ги, пак я няма, а и колата за която говоря е с B235.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 9:03 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Сеп 29, 2007 5:20 pm
Мнения: 32
Местоположение: Sofia
Автомобил: 9-5 2.0t
HURRICANE написа:
BOBBYBEST написа:

Р0101 е стандартна - пиши гоогле или виж да не е в 205Е секцията .. аз нямам ВИС


Гледал съм ги, пак я няма, а и колата за която говоря е с B235.



Мхм... ми незнам моита е с 205Е ако не се лъжа и не казвам че смяната на акумулатора решава проблема ама при мен няма друго обяснение затова постнах да го има като опция при търсене на проблема все пак.

П.С. Ако Деян се включи ще каже защо не я виждаш, защото при него излизаше.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 9:07 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6707
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
BOBBYBEST написа:

П.С. Ако Деян се включи ще каже защо не я виждаш, защото при него излизаше.

Не се разбрахме май.:)
Като закача на колата "техниката" за четене на грешки (как звучи само :rofl: ) си излиза P0101 и отдолу това, което си написал в първото мнение: Mass Air Flow Circuit Performance Problem.
Въпросът е защо няма такава греша във WIS? :roll:

Друг въпрос е, че това което ползвам за прочитане на грешките е меко казано от аматьорско по-аматьорско.....ама той Дидо си знае какво е, та ако може да ни осветли от къде идва това разминаване. :goodheart:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Чет Ное 24, 2011 10:40 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 2845
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Да не е някоя оттечка или лоша връзка по окабеляването и буксите на дебитомера, мап сензора или датчика за температура на въздуха? Вижте в WIS за твоята кола кое с какво и къде е свързано по ел.схемата и проверете. А Дидо по-скоро е проверявал в реално време с тунинг програмата, а не с WIS :wink:

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Пет Ное 25, 2011 12:04 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3724
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Нали казах че е излишна темата, сега ще има тълкувания......, защо не постна личното ми съобщение до теб и да не се дискутира от мое име.
Грешката излиза и в реално време и на дисплея на колата и с ТЕСН и OPCOM и на всякъде както и в WIS си е 0101.
Има я в WIS-a, но го нямам на този комп за да покажа какво пише за нея.
Все още не съм стигнал до там да се съмнявам в СМ като са казали че са проверявали жиците за скъсване, че са излъгали, освен това доста въпроси и отговори си зададохме с Боби по този случай и дилемата си остана.
Както казах и на пусналия темата, ако една стойност сега спре да се занулява, ще приема че причината е била в акумулатора, ако обаче пак стане както преди, то просто е било полтъргайст ;)

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Пет Ное 25, 2011 7:23 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Авг 23, 2006 5:34 pm
Мнения: 195
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9000 CSE 2.0t MY94
Привет,

Лично съм замервал инсталацията към дебитомера (внимателно и отговорно) и още повече, че тя не е толкова дълга - +, маса и сигнала от Trionic-a до дебитомера, който е по-малко от половин метър. Огъвал съм кабела по цялата дължина и няма нито прекъсване по кабела нито оксидация по контактите. Проблемът не е в инсталацията.
Не вярвам проблемът да се е решил със смяната на акумулатора.

А опитахте ли със смяна на самия електронен блок на Trionic-a? За мен остана съмнението, че за кратък период от прекъсва някой електронен компонент в Trionoc-a.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Пет Ное 25, 2011 7:32 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3724
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Alpha написа:
Привет,

Лично съм замервал инсталацията към дебитомера (внимателно и отговорно) и още повече, че тя не е толкова дълга - +, маса и сигнала от Trionic-a до дебитомера, който е по-малко от половин метър. Огъвал съм кабела по цялата дължина и няма нито прекъсване по кабела нито оксидация по контактите. Проблемът не е в инсталацията.
Не вярвам проблемът да се е решил със смяната на акумулатора.

А опитахте ли със смяна на самия електронен блок на Trionic-a? За мен остана съмнението, че за кратък период от прекъсва някой електронен компонент в Trionoc-a.

Известно време кара с друг модул и ефекта бе същия.
Наистина не остана нещо което WIS да описва като евентуален проблем и да не бе заменено и в момента в който излезеш на околовръстното още до като се появи някаква адаптация грешката излизаше (понякога преди понякога след адаптиране, но в рамките на 2 дни със сигурност)

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Вто Мар 20, 2018 9:17 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 24, 2017 7:28 pm
Мнения: 17
Местоположение: Враца
Автомобил: 93 Aero 2.0T
Здравейте!
Виждам, че темата е доста стара, но дали някой намери решение на проблема?! При мен е същата работа, всичко описано по- горе е сменено- свещи също, бобините, акумулатора, всички възможни филтри и филтърчета, 4 различни дебитомера, датчик колянов вал, върнах си средното и крайното гърнета, защото на тяхно място имаше права тръба и 2 спортни отзад, сигурно пропускам още какво смених и проверих и НЕ!!!! Чистя грешката, карам малко, забива муцуната в един момент, губи мощност, стрелката на турбото стой на средата и не върви, а само ръмжи! Изгасвам колата, паля пак, турбото се оправя, започва да върви колата, но прекъсва, светка чека и грешка- пак и пак тази шибана грешка 101!!!! Колата ми е 2.0 Т Аеро 2004г. с газов инжекцион. Не е от газта, защото го карам само на бензин и проблема се появява отново и отново! Вече не знам какво да правя!

_________________
"Абе не знам разликата между шведската и руската тройка, ама в едното имаше коне!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Вто Мар 20, 2018 10:01 am
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2837
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Налягане на бензиновата помпа мерихте ли колко е и колко трябва да бъде?

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Вто Мар 20, 2018 10:50 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 24, 2017 7:28 pm
Мнения: 17
Местоположение: Враца
Автомобил: 93 Aero 2.0T
Това не съм. Ще го измеря! От Враца ли си, че гледам си с врачански номер?

_________________
"Абе не знам разликата между шведската и руската тройка, ама в едното имаше коне!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Вто Мар 20, 2018 12:52 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2837
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Козлодуй

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Р0101 грешка и ~6 месечната сага завърши
МнениеПубликувано на: Пон Мар 26, 2018 12:15 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3724
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
И накрая ще се наложи смяна на ЕКУ

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab