Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Пет Окт 28, 2011 3:33 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 11, 2011 3:03 am
Мнения: 7
Автомобил: SAAB 9-3 Coupe 2000
Здравейте, колеги! :)
Имам нужда от малко помощ (хм, до тук нищо ново, като за този сайт) ... "Самолетът" е SAAB 93 SE (1998-2000)

Преди няколко дни се появи проблем с обдухването на купето и при режим на затопляне, и при изстудяване. Не се въртят нито външния вентилатор (под филтъра), нито този за циркулиране на вътрешния въздух. Клапите цъкат нормално, при подаване на команда. Ето какво съм тествал до момента:
1) При тест на начален тест на системата всичко минава, без да изкара грешка на SID-a. Изписва температурата, но не подухва нито топло, нито студено.
2) Оказа се, че външният вентилатор за купето не се върти нито при автоматичен, нито при ръчен режим(не е блокирал), но при него няма пад на напрежението (знаете ли дали не се управлява по ток?)
3) Проверени са бушони F3,F5 или 6 и F21 от шофьорската страна. Наред са и до тях има над 12 волта напрежение, при запален двигател.
Релето за ACC/AC също работи.
Знаете ли къде влиза червеният дебел кабел от външния вентилатор , към кои бушони отива? Имате ли някаква електрическа схема

4) малкото вентилаторче, което е за температурния датчик на купето се върти също, нормално..
4) Искрено се надявам да не е изгоряла електрониката на управлението.

Може ли да препоръчате как да продължа с "разследването"?

_________________
Move your mind!


Последна промяна HURRICANE на Пет Окт 28, 2011 11:39 pm, променена общо 3 пъти
Разделена тема. Предната, в която беше пуснато мнението е за 9-3 Sport Sedan.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника
МнениеПубликувано на: Пет Окт 28, 2011 6:30 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3055
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
А подава ли директно на вентилатора 12V да видиш дали не е изгорял?

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Съб Окт 29, 2011 12:35 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3734
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Ами точно електронния блок за управлението е причината или по скоро един MOSFET транзистор в него.
Намира се под самия блок за отопление в краката на пасажера най-отдолу.
Enjoy!

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Съб Ное 05, 2011 5:37 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юли 11, 2011 3:03 am
Мнения: 7
Автомобил: SAAB 9-3 Coupe 2000
Здравейте отново :)
Проблемът е решен и вече работи без проблем от около седмица. Специални благодарности на Red_Devil за препоръката на къде да продължа с разследването.

Оказа се, че този MOSFET транзистор IRFP054 беше се поизпекъл, поради липса на необходимата силиконова паста.

Тук може да намерите техническата му спецификация: http://www.irf.com/product-info/datashe ... fp054n.pdf

А ето от тези два магазина, може да си го намерите на цена около 6-7 лв:

1) http://bg.farnell.com/international-rec ... /dp/740792 8649227
2) http://nnelectronic.com/product.php?ProductID=5966

Поздрави ;)

_________________
Move your mind!


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Съб Ное 05, 2011 6:22 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 3055
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
http://www.saab-club.com/gallery/detail ... e_id=14595

Този е за 9000.

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Вто Дек 01, 2020 10:01 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 12:51 pm
Мнения: 285
Местоположение: Габрово
Автомобил: 9-3 tid '99
Да посъживя темата:
Вентилатора спря... Всички свързани с АСС бушони са изправни. ТЕХ-2 - няма грешки. При калибриране на АСС - няма грешки. Първия въпрос е, защо никъде няма грешки? Втория въпрос е, къде точно се намира този контролен модул със силовите транзистори които изгаряли като им изсъхне термопастата/във WIS дават само един куплунг 220 в краката на пасажера - ляво/. По ток или по напрежение става управлението /на живи данни с ТЕХ, при промяна на степените на вентилатора се променя едно напрежение от 0 до към 6V/? Изобщо всяка идея/насока е добре дошла.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Вто Дек 01, 2020 4:36 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 12:51 pm
Мнения: 285
Местоположение: Габрово
Автомобил: 9-3 tid '99
Модула е локализиран, заподозрени са MOSFET транзистора и четките на вентилатора (дано да е транзистора :? ), ще има снимки.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Сря Дек 02, 2020 8:07 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 12:51 pm
Мнения: 285
Местоположение: Габрово
Автомобил: 9-3 tid '99
В крайна сметка, нито едното, нито другото. Оказа се тотално ръждясал куплунг на вентилатора. Бях готов да разглобя цялата кола...


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Вто Авг 09, 2022 1:38 pm
 


Регистриран на: Пон Авг 08, 2022 3:47 pm
Мнения: 26
Автомобил: saab 9-3
подава ли директно на вентилатора 12V


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Проблеми с климатроника (9-3 1998-2000г.)
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 04, 2022 7:18 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Сеп 03, 2009 12:51 pm
Мнения: 285
Местоположение: Габрово
Автомобил: 9-3 tid '99
Ами то преди две години е било това, вероятно съм подавал. Сега имам нов проблем - грешка В2355. Ама датчика е сменен с нов, фреон има, налягането според теха е 6,5 атм. Сигурно пак някой ръждясал куплунг или нещо подобно...


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab