Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Sasb 95 не пали изненадващо
МнениеПубликувано на: Нед Авг 11, 2019 8:17 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Фев 07, 2008 9:49 pm
Мнения: 136
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95T SW MY'01 B234R
Здравейте, снощи вечерта колата ме изненада и не запали.
Стартера върти, но двигателя не запалва.
Няма характерния звук на дросела. Той е сменен така или иначе.
Имам 2 касети - и на хитачи нова на 2000км и оригинална и с двете един и същ звук и никаква разлика в поведението при запуска на колата.
Бензин има догоре.
Колата се е карала безпроблемно след последното обслужване над 1000 км.
Какво да гледам???
Бензинова помпа не е? Чува се от купето като тръгва..
Датчик колянов вал? Ако е той как мога да я подкарам??? Намирам се в Село Арда в Родопите, където не мога да получа никаква помощ...
Какво друго може да е?
Какво ще ме посъветвате да гледам и опитам?
Благодаря за всички съвети, които ще дадете.

Edit: имам Torque, но по някаква причина никога не съм могъл да се свържа с тази кола, докато с другите сааб-и работеше безпроблемно. Какъв OBD2 протокол ползва Saab95 ??
Тази кола е 2000 година

_________________
The Knowledge is POWER, The Knowledge is NOT a Crime


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Sasb 95 не пали изненадващо
МнениеПубликувано на: Пон Авг 12, 2019 9:48 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Фев 07, 2008 9:49 pm
Мнения: 136
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95T SW MY'01 B234R
Колеги, оказа се че датчикът на коляновия вал е заминал.
Имате ли опит с марка АИЦ ( предполагам на латински е AEC?)
Дали да взимам такъв наличен или да чакам Бош?

_________________
The Knowledge is POWER, The Knowledge is NOT a Crime


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Sasb 95 не пали изненадващо
МнениеПубликувано на: Пон Авг 12, 2019 4:25 pm
 

Аватар

Регистриран на: Нед Авг 17, 2014 3:07 pm
Мнения: 191
Местоположение: Виена +436602630009
Автомобил: SAAB 95 Aero 2005 auto,9000CSE-1998
Според мен си вземи на Бош.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Sasb 95 не пали изненадващо
МнениеПубликувано на: Пон Авг 12, 2019 8:35 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2979
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Преди 2г. си поръчах от Брадърите резервен - ''оригинален''. Made in Romania! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Смяна на датчик колянов вал на Sasb 95
МнениеПубликувано на: Сря Авг 14, 2019 10:04 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Чет Фев 07, 2008 9:49 pm
Мнения: 136
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 95T SW MY'01 B234R
В крайна сметка оказа се, че сензорите на Бош ги правят в Румъния :)
Смяната на сензора е колкото лесна, толкова и трудна. Лесна е, защотл става въпрос буквално за отвиването на един болт и кликването на една щипка. Трудна - защото мястото на сензора е такова, че хем изглежда лесно за смяна отгоре, хем като си мушнеш ръката разбираш, че докато не си под колата няма шанс да развиеш болта. Поне при мен се получи така. Мястото му е зад даунпайпа и според какво сте променяли по колата си може и да не можете да го достъпите отгоре.
В няколко стъпки как протече:
1. Откачане на кабела на сензора от буксата, която се намира пред дросела.
2. Освобождаване на скобата, която държи кабела острани на блока на двигателя.
3. Развиване болта на сензора, сваляне на защитния метален капак (щит).
4. Издърпване на сензора. Тък е важно да отбележим, че старият О-пръстен остана в леглото и трябваше да го изкарам на ръка. Почистване на леглото
5. Смазване на О-пръстена на новия сензор с малко масло и поставяне на сензора в леглото му.
6. Поставяне на металния щит и завиване на болта
7. Свързване на кабела и защипването на скобата към тръбата до блока. Тук е важно да отбележим, че новият сензор се монтира като първо се прекара сензорът с кабела от блока към леглото му надолу, защото чупката, която прави към скоростната кутия е толкова куца, че няма как да го прекарате отдолу нагоре.
8. Стартирате двигателя и продължавате да карате :)

Това е накратко.

За да изпълните обаче горните операции по отвиване и завиване ви е нужен торкс 30, за болта на сензора.

_________________
The Knowledge is POWER, The Knowledge is NOT a Crime


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: SwappeR и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab