Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Вто Ное 27, 2018 8:53 am
 


Регистриран на: Вто Ное 27, 2018 7:37 am
Мнения: 3
Автомобил: Suzuki
Здравейте Колеги ,
Нов съм тук и се регистрирах специално за да задам следния въпрос:
Четох преди време за системата за управление на двигателя на СААБ наричана "Трионик".
Доколкото съм запознат има няколко генерации 5,7и8 ( извинете ме ако греша нещо).
Бях много впечатлен , тъй като това е вероятно най-добрия метод (следене на йонизационния ток в искровата междина на свещите по време на горенето на сместа в горивната камера)за осъществяване на управление по обратна връзка за ДВГ познат до днес .
Подобна система се монтира и на някой двигатели на Дженерал Мотърс като Екотек на Опел
в Европа и Сатурн в САЩ.

Системата Трионик , (доколкото ми е известно)определя по формата на кривите на йонизационния ток и датчика за положение на коляновия вал няколко важни параметъра на двигателя като:
1. Пика на налягане по време на горенето относно ъгъла на завъртане на коляновия вал,
което служи за определяне на ъгъла на изпреварване на запалването.
2. Наличие на детонационно горене(елиминира необходимостта от кнок сензор)
3. Качеството на сместа (не е необходим ламбда сензор)
4. Елиминира необходимостта от датчик за положението на разпределителния вал
5. Може да има още нещо което съм изпуснал ,за което моля да бъда извинен!

Най - накрая към въпроса :) (извинявам се за дългото встъпление)

Интерисува ме как системата Трионик реагира на захранването на двигателя с ПропанБутан ( октаново число около 105-108) или Метан ( октаново число 125-130)?
Във връзка с доста по-високото си октаново число , двете алтернативни горива изискват значително по-ранни ъгли на изпреварване на запалването( тъй като горят с по-ниска скорост ) и по мое мнение би трябвало Трионика да си отрегулира ъгъла на изпреварване автоматично , тъй като ще отчете пик на налягането в цилиндъра на по -късен ъгъл на завъртане на коляновия вал отколкото обикновено е на бензин(преди отрегулирането съответно).
Или с други думи , при поставяне на алтернативна горивна система на СААБ със система Трионик не би трябвало да е необходимо да се използва ТаймингАдвансПроцесор (както при други автомобили с не толкова напредничави запалителни системи)или да се препрограмира картата на запалването в ЕКУто на двигателя.
Прав ли съм или греша нещо ?
Ще се радвам на всяко мнение от колеги с опит по въпроса или дори такива които (като мен само са мислили по въпроса)
Също се извинявам ако въпроса е бил повдиган вече в този форум!

Благодаря предварително !

P.S. Също ме интересува дали двигателите на СААБ оборудвани със система Трионик имат хидравлични повдигачи на клапаните също ( автоматично регулиране на топлинните хлабини) което е също много важно и желателно при конвертиране на ДВГ за работа на газови горива ?


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Вто Ное 27, 2018 11:32 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 2:44 pm
Мнения: 399
Местоположение: София
Автомобил: saab 9000 cse
Червеният банер долу вляво.

_________________
СААБ 9000 CSE


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Вто Ное 27, 2018 12:47 pm
 

Аватар

Регистриран на: Чет Сеп 08, 2011 12:32 pm
Мнения: 449
Автомобил: 93 MY99г 2.2TiD-150hp;9-5 Aero MY01
Има и други теми в раздела.

Примерно малко по-надолу е
Монтаж и настройка на газова уредба - Разделена тема

В най-дългото мнение там едно от изреченията е по твоя въпрос:
Цитат:
Газта се възпламенява по-трудно и гори по-бавно от бензина. Това означава, че е удачно искрата да се подава по-рано, тоест иска по-голямо предварение, за да не доизгаря излизайки от двигателя и да вкопава леглата на клапаните. За някои коли има газови аванс процесори. При Сааб най-лесно се постига с корекция в бензиновия софтуер. Тоест тунинг. Газаджиите не го правят. И за широколентова сонда не са чували.


Там се виждат и активни участници в темата.

Предполагам и в трионик тунинг форума ще има полезна информация.


          Върнете се в началото  
 
Offline
 Заглавие: Re: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Вто Ное 27, 2018 12:58 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Апр 02, 2011 2:44 pm
Мнения: 399
Местоположение: София
Автомобил: saab 9000 cse
В бързината съм объркал долу вдясно.

_________________
СААБ 9000 CSE


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Вто Ное 27, 2018 8:53 pm
 


Регистриран на: Вто Ное 27, 2018 7:37 am
Мнения: 3
Автомобил: Suzuki
Благодаря за насоките колеги !


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Питане по запалителните системи Трионик 5,7,8 +пропан- бутан
МнениеПубликувано на: Сря Ное 28, 2018 6:06 am
 


Регистриран на: Вто Ное 27, 2018 7:37 am
Мнения: 3
Автомобил: Suzuki
Ето това отговаря на въпроса ми положително!
https://www.eeuroparts.com/blog/5436/te ... n-sensing/

Обърнете внимание и на картинката с касетата на Трионик , за който се интересува каква е греста за смазване на лулите и изолаторите на свещите!


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Технически кът

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab