Портал » Начало форум » Saab кафе » Безделие

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пет Авг 07, 2015 5:17 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Следващата седмица за тима на Aguri на Donington Park ще тестват мексиканеца Salvador Durán
Изображение
и Tom Dillmann (German F3 Champion / GP2 Race Winner - https://instagram.com/tomdillmann/)
Изображение

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пет Авг 07, 2015 6:28 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Нед Авг 09, 2015 6:21 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение
Бившият световен шампион F1 Жак Вилньов заменя Ник Хайдфелд в екипа на Venturi за втори сезон Formula E.
Новината бе съобщена на 7.8.2015 в Монако, къдет ое базиран екипа. Venturi е не само конструктор във втория сезон, но е също така предлага задвижването си и на екипа на Dragon Racing.
Villeneuve ще е съотборник на Стефан Саразен. Няма информация защо Хайдфелд няма да се състезава за в отбора на Venturi.

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2015 7:29 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение
Donington Park - Pre-season testing

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Сря Авг 12, 2015 8:21 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
2015 PRESEASON TESTING DAY ONE
1. Sebastien Buemi 1:32.095 (36 laps)
2. Lucas di Grassi 1:32.158 (24)
3. Nicolas Prost 1:32.286 (32)
4. Sam Bird 1:32.523 (30)
5. Salvador Duran 1:32.549 (39)
6. Bruno Senna 1:35.653 (28)
7. Nick Heidfeld 1:35.700 (37)
8. Jerome d’Ambrosio 1:36.324 (27)
9. Tom Dillmann/Salvador Duran 1:36.329 (24)
10. Stephane Sarrazin 1:36.361 (31)
11. Jean-Eric Vergne 1:36.704 (36)
12. Loic Duval 1:36.841 (11)
13. Oliver Turvey/Nelson Piquet 1:38.052 (10)
14. Jacques Villeneuve 1:38.176 (19)
15. Nelson Piquet (3)
16. Jarno Trulli (0)
17. Simona de Silvestro (0)

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Чет Авг 13, 2015 4:41 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
phpBB [video]

THE NEW SOUNDS OF FORMULA E
Следващият сезон ще имаме различен звук на болидите. Това се дължи на различните решения при трансмисиите. Някой ще има 4, други 2 степенни предавателни кутии....... шампионата е отворен за иновации.

Всеки може да си преведе този материал.

thoughts from test one

Sebastien Buemi and the Renault team stole the headlines after the first pre-season test at Donington Park, but what did we actually learn about the upcoming season? Buemi was fastest, but Daniel Abt held the fastest first and second sectors, before traffic at the final corners slowed him down. With only a limited amount of qualifying sim laps available, the German couldn’t have another attempt at topping the timesheets. But out and out lap time is not what these pre-season tests – or in fact the new technical changes – are about.
For season two, teams can manufacture their own powertrain. The powertrain is essentially the components that take energy from the battery and make it turn the wheels. Fundamentally this comprises the inverter, electric motor and gearbox. Because each team is still using the same battery, don’t expect too much difference in pure one-lap pace. The key is efficiency.
The most noticeable differences between the various manufacturers is the number of gears. Although electric motors have instant torque, gears can still prove advantageous when it comes to maximising this power. Last year’s car had five forward gears, so for Team Aguri – which is still using last year’s powertrain – that will remain the same. Despite using an upgraded McLaren motor, Mahindra has dropped to using four gears, as has Venturi. At the other end of the spectrum, you have NEXTEV TCR and DS Virgin, who have both decided to use a direct drive system, effectively one gear.
In Argentina last season there were 23 gear changes per lap. A gear change takes roughly 0.05 seconds, so over the course of one lap the car spends 1.15 seconds out of gear, with no power being delivered to the wheels under acceleration, and no regen braking when slowing the car down. Eliminate the need for gear changes, and you could save yourself a valuable amount of time. The fact that so many different solutions have been implemented is one of the most fascinating changes for the new season. Renault for example, is using two gears, while Abt is employing three. These might be small differences, but as we saw in London at the end of last season, winning titles depends on such things.
These different executions of the new rules also create different sounds. The DS Virgin car is quiet and smooth, while the Abt machine has a high-pitched whistle in addition to the regular electric motor sound. This really helps in demonstrating that Formula E has moved away from being a one make series, and development is key.
NEXTEV had a difficult pre-season test at Donington. Having run a pretty successful test period until the public sessions, it all unravelled on the Monday at Donington. Defending champion Nelson Piquet Jr stopped on track twice, forcing the team to send the motors away to figure out the problem, ruling them out of Tuesday’s running.
Its problems, though, paled into insignificance compared to Andretti and Trulli. After no running on Monday, Andretti made it to the track on Tuesday. Simona de Silvestro was at the wheel, as the car left the pits. The car made it to the Old Hairpin before grinding to a halt. The red flag was thrown, and team personnel hopped in a course car to go and assist. They got the car moving again for another two corners before its next failure. The process was repeated and another two corners were completed, then with one final restart the Andretti car returned to the pits, after around 15 minutes on track. The car and team are clearly behind the development curve at the moment, but there’s no doubt they have the skills to turn it around.
The Trulli team meanwhile failed to get on track at all. Jarno got behind the wheel on Monday, and the car moved under its own power into the pitlane, before coming to a stop just outside the garage. The team have now decided to postpone the shakedown until the second set of test dates.
As ever with pre-season testing, it’s much easier to see who’s struggling than who is running well. Without knowing the battery energy percentages it’s impossible to have any grasp on which manufacturer has created the most efficient solution. Simply on the basis of the two Donington tests so far, you’d have to conclude that Renault e.dams, Abt and DS Virgin are looking strongest, but there’s still a lot of mileage to come before the season starts in Beijing.

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пет Авг 14, 2015 10:08 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
phpBB [video]

Inside track: Donington test 1

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2015 2:46 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение
Изображение
Изображение

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2015 2:48 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение
Изображение
Изображение
Simona de Silvestro signs for Andretti

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2015 5:24 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
phpBB [video]

A lap of Donington with Nicolas Prost

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Вто Авг 18, 2015 7:59 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Pre-Season Testing Results (Day 3):
1. Daniel Abt (ABT Schaeffler Audi Sport)1:30.250s
2. Nicolas Prost (Renault e.dams) +0.771s
3. Sam Bird (DS Virgin Racing) +0.773s
4. Loic Duval (Dragon Racing) +0.894s
5. Jacques Villeneuve (Venturi) +0.943s
6. Stephane Sarrazin (Venturi) +1.430s
7. Bruno Senna (Mahindra Racing) +1.446s
8. Nick Heidfeld (Mahindra Racing) +1.555s
9. Nicolas Lapierre (Team Aguri) +2.444s
10. Sebastien Buemi (Renault e.dams) +5.068s
11. Oliver Turvey (NEXTEV TCR) +6.523s
12. Nelson Piquet Jr (NEXTEV TCR) +7.210s
13. Simona de Silvestro (Amlin Andretti) no time set
14. Jarno Trulli (Trulli Formula E) no time set

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Вто Авг 18, 2015 8:42 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Изображение
FIA Formula E Championship – Donington Park – Pre-season testing (Day 4) – Results:
1. Lucas di Grassi, ABT Schaeffler Audi Sport, 1:29.920s
2. Sebastien Buemi, Renault e.dams, +0.462s
3. Bruno Senna, Mahindra Racing, +0.750s
4. Nick Heidfeld, Mahindra Racing, +0.754s
5. Nicolas Prost, Renault e.dams, +0.757s
6. Jean-Eric Vergne, DS Virgin Racing, +1.005s
7. Jerome D’Ambrosio, DRAGON RACING, +1.224s
8. Nathanael Berthon, Team Aguri, +1.265s
9. Stephane Sarrazin, Venturi, +1.321s
10. Jacques Villeneuve, Venturi, +1.569s
11. Nelson Piquet Jr, NEXTEV TCR, +4.213s
12. Oliver Turvey, NEXTEV TCR, +5.850s
13. Jarno Trulli, Trulli, no time set
14. Simona de Silvestro, Andretti, no time set

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 6:46 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
phpBB [video]

Inside track: second Donington pre-season test
Изображение

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 9:20 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Нед Мар 09, 2008 6:18 pm
Мнения: 370
Местоположение: Sofia
Автомобил: SAAB 9000 AERO Deviltune custom Stage
Извън темата:
Очаквам в най-скоро време,да започнеш да си задаваш въпроси,и да си отговаряш сам :)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Формула Е
МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 9:22 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3482
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
globe написа:
Извън темата:
Очаквам в най-скоро време,да започнеш да си задаваш въпроси,и да си отговаряш сам :)

Ще се получи комуникация само м/у умни хора........... :D :D :D

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Безделие

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab