Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Вече не става така...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 1:18 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 24, 2012 9:00 am
Мнения: 33
Автомобил: Saab 9-5 Sport Combi, 1.9 TiD
Тази статия беше публикувана вчера в SAABSUNITED и предлага гледна точка относно бизнес стратегията за възстановяването на СААБ. Някои коментатори смятат, че Mahindra (за които има слухове, че са евентуалния партньор на NEVS за възстановяването на производствтото) не могат да се справят със задачата да изправят СААБ на крака. Има мнения, че само СААБ АБ, компанията-майка, би могла да отговори на такова предизвикателство и то не без помощта на шведското правителство. За мен статията беше доста инересна, дано и на вас да ви хареса.

Поздрави!

Източник: http://www.saabsunited.com/2015/01/that ... more-57729
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ВЕЧЕ НЕ СТАВА ТАКА...

През последните 30 години беше широко разпространено производителите да сглобяват, вместо да наистина да строят автомобили. По време на GM ерата, думата аутсорсинг беше най-използвана, когато хора говореха за автомобилостроене. Основната причина да се аутсорсва както разработката, така и производството към доставчици беше търсенето на краткосрочни печалби. През 90-те и 00-те голям брой монтажни и развойни дейности в Saab бяха аутсорсвани в такъв мащаб, че дори цяло табло се появяваше напълно сглобено и готово за монтиране в колата. Когато на Saab им потрябва вариант на ксенонови светлини за фейслифта на 9-5 от 2002 г., те помолиха Valeo да им го разработи, тъй като Valeo вече произвеждаха такива светлини за голям брой производители (монтажници).

Едно от основните предимства да имаш няколко доставчика, които могат да предложат сходни продукти е, че можеш да ги разиграваш един срещу друг, като по този начин смъкваш цените. Също така, броят на компонентите произвеждани от един доставчик беше по-голям от този на произвежданите компоненти от всеки отделен производител. Това също поевтиняваше компоненти. Всички ли бяха щастливи? Не...

Когато финансовата криза удари, производството спадна рязко и нещо се случи с отношенията доставчик-производител. Това което се случи е, че фокуса се премести върху нов пазар – китайския. Също така, нещо, което някои производители разбраха беше, че сключването на договори за развойна дейност с китайските доставчици създава проблеми, когато те на свой ред започнат да доставят сходни продукти на конкурентите. Това накара някои производители на премиум марки да изтеглят развойната си дейност от доставчиците и да я правят сами със собствени усилия. Някои премиум производители стигнаха чак до там, че да спрат да ползват голям брой доставчици. Благодарение на относително големите обеми, стана изгодно да си произвеждат по-голямата част от частите сами. Монтажниците отново станаха производители.

Има много хора, които още вярват, че може да си купиш всичко на готово и да създадеш премиум автомобил. Че доставчиците са тези, които разполагат с най-новите технологии необходими за създаването на такава кола. Ами... вече не става така...

Между 6-те водещи премиум производителя и останалите автопроизводители в света зее пропаст. Човек ясно може да види, че марки като Volvo, Audi, BMW и Mercedes се откъсват от останалите със супер-напреднали, високи технологии в колите си, които не могат да се срещнат при никои други марки. Защо е така? Повечето от тези други марки все още разчитат на доставчиците да им предоставят технологии и части, понеже те самите не могат да си ги разработят със собствени сили.

Напредналите видео технологии, OLED и лазерните светлини са някои от най-новите системи представени на Изложението за потребителска електроника (CES) преди няколко седмици. Две марки Audi и BMW навлизат в четвърто поколение осветителни системи с лазерите. 1-то поколение бяха обикновените халогенни светлини, 2-то ксеноновите, 3-то LED, a 4-то лазерните. Повечето от останалите производители още не са напуснали 2-то поколение, а двете гореспоменати марки имат 4-то поколение осветителни системи в колите си още от миналата година.

Новата лазерна технология създава три основни предимства за колите и безопасността. 1) Много по ефективни са от LED и по този начин предоставят много повече светлина при по-малка консумация на гориво, 2) Обсега се увеличава двукратно, понеже нормалната ксенонова светлина дава грубо 200-300 м видимост през нощта (дълги светлини), а лазерната ще предоставя 600-700 м видимост с дневна светлина, 3) Тази е може би най-вълнуваща. Става дума за активно, невидимо следене на околната обстановка в реално време. Накратко казано, колата може активно да сканира окръжаващата я среда, по-бързо от човешкото око, и да знае какво точно се случва около нея. Това е първият критерий за автономно управление, но също така дава на колата нещо като изкуствен интелект (AI) в суров вид, който позволява на колата да се спаси в ситуации, в които водачът не може да го направи. Тази груба форма на AI беше вече разработена за авиацията в края на 80-те години от Airbus и сега се намира в съвременните самолети в много по-напреднал вид. Можем да очакваме лазерните светлини да бъдат монтирани на всички автомобили BMW през 2017 г. 4 от 8-те модели ще ги имат още през 2016 г., а първият сериен автомобил се сдоби с такива през 2013 г. Графикът на Audi изглежда по подобен начин. Разработката на лазерната светлинна технология за автомобили отне почти 10 години.

OLED е още една важна, нова характеристика, особено за задните светлини на колата. Те могат да получат много повече внимание и да предупреждават другите водачи с комбинации от яркост, светлини и цветове за ситуации, за които може би трябва да знаят. Стандартни, задни LED светлини от известно време се предлагат на някои автомобили--дори 9-3 SC ги имаше в някаква форма--но ако отворите задните светлини на повечето от днешните обикновени автомобили, там все още ще намерите обикновена крушка...

Така, ето го и предизвикателството. Ако NEVS и Mahindra искат да правят премиум автомобили, не могат да си мислят, че ще продължават по стария начин да искат от доставчиците технологиите необходими им да се качат на върха при останалите. Развитието на технологиите се движи напред с огромна скорост и, за да наваксат, NEVS/Mahindra трябва по някакъв начин да се сдобият с тези технологии за да са конкурентоспособни. Някои питат, не може ли просто да си ги купуват от другите премиум марки? Отговорът е прост: НЕ... Защо? Ами, никой от тях няма интерес да продава трудно-добитите технологии на другиго, особено на конкурент. Така че, не толкова простото решение е да си ги развият сами. Mahindra нямат никакви ресурси под ръка, така че за да избутат Saab обратно в премиум сегмента, първо ще трябва да наемат много инженери в Saab, които да разработят всички нови технологии намиращи се в днешните премиум автомобили и дори да измислят нови, които все още не са разкрити от другите производители. Това е огромна задача и ще отнеме много време. Всички други производители имат 6-7 години преднина пред Saab, които в общи линии започват от нула.

Големите въпроси: В състояние ли е Saab дори да навакса технологичната преднина на другите големи премиум марки? Колко ще струва и колко време ще отнеме?


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Вече не става така...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 9:25 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Апр 10, 2011 10:53 pm
Мнения: 700
Местоположение: София
Автомобил: Saab 9-5 Aero
Абе тая статия твърде много акцентира на осветление/сигнализация и видео в колата. Един автомобил е преди всичко безопасност, комфорт, поддръжка, икономичност, здравина и макар горе изброените са част и от безопасността и от комфорта не са особенна главна част. Имам чувството че производителите едва остъргват дъното на технологиите които могат да вградят разумно - т.е. трибуквени съкращения много вече - ABS, TPS, ESP ...
Големия скок би било електрически и/или самоуправляеми коли, модулни коли, водородни клетки. Не подобрение на фаровете и осветлението на стоповете и фаселифт всеки 3-4 години.

_________________
Saabfisticated people aren't just smart.....they're fast ;)


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Вече не става така...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 9:41 am
 

Аватар

Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 5:03 pm
Мнения: 180
Местоположение: Sофия
Автомобил: SAAB 9-5 2t 98г, 9-5 vector 05,
Мммм, смея да не се съглася с всичко. Може би просто е предоставено по такъв начин. Понеже от близо виждам много от компонентите и новите технологии, които се произвеждат точно за БМВ и мога да кажа, че те са последни по веригата. Да наистина виждам от време на време върху някой чертеж да пише БМВ но те основно са в поставянето на изискванията като наистина участват в самата новост. Обаче като цяло доставчика на изделието е съвсем друга компания, която се занимава с такъв тип дейност, която компания произвежда за още не знам си колко други марки. Да обаче се подписват едни силни документи, в които пише да не издаваш информация и тн. Доставчиците на технологии и компоненти пак са същите фирми, само че зависи кой колко плаща. Когато марки като БМВ, Мерцедес, Ауди и др. от високия клас не са спирали да се развиват, естествено че те ще са първи в новостите, иначе може да изсипеш един куп пари за технологии и накрая да не може да си продадеш стоката.
И за в бъдеще ще остане същият принцип в автомобилостроенето както и при самолетите, а именно всичко да се доставя от събконтрактори а от самата компания да се извършва дизайна новости заедно с доставчика и най-важното контрол.
Сааб за да догонят премиум марките трябва да изсипят много пари а по лесният начин според мен е да се съюзят с някоя от тези марки за да стане иначе никой няма да си купи по-скъпа кола с по стари технологии само заради че е сааб.

П.С. В заводите в Ботев град се произвеждат сензори 1 бр/6 сек. в 24 часа. - дали са само за един производител на автомобили. Разработени са от фирмата, която ги произвежда.
Новия запалителен модул за БМВ се произвежда от Валео пак 1 бр/7 сек. всеки може да сметне колко коли са това.
С нов сензор за турбина фирмата спечели няколко производители на автомобили, сама го разработи и с новостите спечели клиенти.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Вече не става така...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 1:41 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
Переспективата не изглежда розова - уви, няма какво да се залъгваме...
Ще си останем с историята...
Никой не наваксва 6-7 годишно изоставане.
Volvo с китайците са примера - но там нямаше прекъсване
Jaguar/Range/Land Rover с индийците също разработват и внедряват скъпи и най-модерни технологии, но и те не могат да си позволят дори 1 година изоставане...
P.S. какво пък, ще си взема пак 95-а, когато станат на 20 г. и няма вече данъци и шайзе еко такси... с ретро номера - за доброто старо време... а ако искам модерен, качествен и надежден автомобил на добра цена, един 5 г. Laxus ще свърши работа

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Вече не става така...
МнениеПубликувано на: Пет Яну 23, 2015 3:10 pm
 


Регистриран на: Пет Май 04, 2012 6:15 pm
Мнения: 387
Местоположение: Варна
Автомобил: Saab 9-3 SS
ivied написа:
Переспективата не изглежда розова - уви, няма какво да се залъгваме...
Ще си останем с историята...
Никой не наваксва 6-7 годишно изоставане.
Volvo с китайците са примера - но там нямаше прекъсване
Jaguar/Range/Land Rover с индийците също разработват и внедряват скъпи и най-модерни технологии, но и те не могат да си позволят дори 1 година изоставане...
P.S. какво пък, ще си взема пак 95-а, когато станат на 20 г. и няма вече данъци и шайзе еко такси... с ретро номера - за доброто старо време... а ако искам модерен, качествен и надежден автомобил на добра цена, един 5 г. Laxus ще свърши работа


Аз и за това преминах на отсрещния бряг- именно с Lexus, но за сега 15 годишен, макър и да ми липсва регионалната среща на Сааберите-пилоти във Варна, ако има такава скоро пак съм там.

_________________
Бивш Саабер на дизелова печка, но бъдещ собственик на бензинов самолет - 95!


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab