Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Фев 09, 2011 10:32 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
За начало на темата една статия от последната седмица:
BMW Group и PSA Peugeot Citroеn създават смесено дружество

BMW Group и PSA Peugeot Citroеn създават смесено дружество за сътрудничество в областта на разработването и производството на хибридни технологии. Това е нов етап в съвместната дейност на двете компании, които през октомври 2010 г. сключиха меморандум за разбирателство за активно сътрудничество в тази област.

Групите създадоха джойнтвенчър с равно участие на двете страни, наречен BMW Peugeot Citroеn Electrification. Споразумението бе подписано на 1 февруари от Норберт Райтхофер, председател на Борда на директорите на BMW AG, и Филип Варен, председател на Борда на директорите на PSA Peugeot Citroеn.

BMW Peugeot Citroеn Electrification ще насочи усилията си към проектиране и производство на компоненти за хибридни автомобили (батерии, електродвигатели, генератори, силова електроника, зарядни устройства), както и софтуер за хибридните системи. Партньорите ще разработват, произвеждат и/или закупуват тези компоненти общо, което ще доведе до значителни икономии на средства за двете групи.

Съвместното предприятие има за цел, на първо място, да произвежда стандартни хибридни елементи за електрификация на автомобилите на BMW и PSA. Освен това трябва да се създаде европейска платформа, която ще подготви структурирането на европейски филиал за хибридни технологии. Джойнтвенчърът може да предостави за подизпълнение някои разработки и да продава хибридните си компоненти на други производители.

Началото на дейността е предвидено за второто тримесечие на 2011, след одобрение от страна на органите за регулиране на конкуренцията. Новите хибридни компоненти, създадени в резултат на сътрудничество между BMW и PSA, ще оборудват автомобилите на двете групи от 2014 година.

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Фев 09, 2011 12:42 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
И други разни. е, не е Тесла...
Eлектромобилът Mitsubishi i-MiEV за първи път в България
i-MiEV по улиците на София
http://www.cars.bg/autonews/market/827

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Нед Фев 13, 2011 12:03 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
За да започна темата тук, имах предвид не "другите марки" и/или само колите.
Би ми се искало да разширим мненията, разговора, дискусията и до:
"Алтернативна техника, свободна енергия" и т.н.
Всички сме чували и пoназнайваме нещо за Тесла например (да и онзи "супер електромобил" Тесла?! :laughing )
Няколко интересни цитата:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=112949

1. "За Тесла има много в нета,но ето кратко резюме за него:
Никола тесла е роден в средата на ХІХ век в малко сръбско селце, в обикновено семейство, но целият му живот на гений-отшелник поразява и най-закостялото въображение.
Тесла учудващо лесно прави огромна крачка напред, като провокира най-важната в развитието на човечеството ( и най-кървавата ) техническа революция. Той изобретява индукционния мотор, луминисцентните и живачни лампи лампи, безжичната връзка, дистанционнота управление, апарати с вертикарно излитане (антигравитационен индукционен генератор), генерира лазерен лъч. Бил е толкова могъщ учен,че дори и събитията в Тунгуска се свързват с него. Той е бил убеден,че рентгеновите лъчи имат приложение не само в медицината,а и в космоса. Доказал е възможността да се разрушават цели планети с помощта на резонансни честоти.
Преди още лекарите да констатират смъртта му, ФБР вече е запечатало и изнася всички документи,чертежи, всевъзможни машини,които е конструирал и не е ясно до какво още са се докопали. Оттогава се твърди,че всичко е изгубено или частично унищожено, но задължително е секретно.
Никой не може да предположи,какъв щеше да е сега светът ни, ако бяха реализирани поне половината от разработките на Тесла.
Колко последващи открития и разработки са потулени по целия свят... "

"Тесла не успява да довърши генератора за безпроводно пренасяне на енергия, защото спонсорът му (магнатът Маркони-производител на кабели) разбира късно идеята на Тесла и моменталически се оттегля. Той до последно си е мислел, че се разработва мощен радиопредавател. Тесла методично е доказвал принципите и изработвал машининте,които е проектирал, но не е разполагал със собствени средства, затова не успява да реализира доста неща. "

2. "През 1915 - 1917 г. португалецът Джон Андрюс от Макийспорт, Пенсилвания - САЩ, демонстрира няколко пъти на различни места запалване на мотор с вода. След 14 години експерименти Гуидо Франч най-после успява да открие химическата формула на нов вид гориво на базата на водата. През 1953 г. той създава гориво, което е даже по-добро от бензина. Д-р инж. Стефан Найденов прави демонстрации пред около 300 учени от цял свят как водата може да се използва като гориво и в резултат получава пълно признание и предложения за работа в чужбина."

3. "Слънцето не е само светлина, снабдява ни постоянно с кви ли не лъчения, гъделичка магнитното поле на Земята, заради него располагаме и с неограничено количество статично електричество... "

4. E, има и много ЗА и ПРОТИВ :hahaha
"Ако се разровите ще видите колко много "учени" и "изобретатели" са "палили" водата. Щом толкова много хора са успели да "открият" формулата за запалване на водата, значи не е нищо особено. Как тогава сериозните химици са я пропуснали?.."

"И друго-ако приемем, че все пак има такава вълшебна капка с която се пали водата, то това вещество за един резервоар от 50 литра ще струва нещо като 100 лева. А производителите на "капките" ще са новите петролни шейхове."

"....и един мармот завиваше шоколада със станиол....."

"...ако горенето на водата е толкова лесно и просто смяташ ли , че и най-голямата конспирация би могла да запази тайната , аз лично не мисля , че горенето на водата е просто нещо и дори не вярвам , че е възможно , но понякога човек трябва да помечтае как ще си напълни резервоара от чешмата поне това е безплатно."

5. "Необясним е неговият източник на знания за неизвестни, още неизследвани явления. Думите "гениална интуиция", "озарение" нищо не обясняват. Откъде Тесла е почерпил идеите си? Моят мозък е само приемник. В космоса съществува някакво ядро, откъдето черпим знания, сили, вдъхновение. Не съм проникнал в тайните му, но знам, че ядрото съществува. Много хора вярват в Бог. За едни това е Исус Христос. Или друго, подобно на това. А за други това е някакъв информационен свят, който знае всичко, всичко разбира и помага на тези, които... ами стараят се да живеят справедливо. Помага им в живота, разни ситуации, в науката... Творческият метод на Тесла ни кара да мислим, че съществува глобална банка данни, която сега наричат енергийно - информационно поле на вселената. И Тесла можел да се включва към него, черпейки необходимата информация. Той мечтаел всеки човек да има достъп там. Тесла наистина мечтае да създаде устройство, позволяващо и други да проникнат в невидимия свят. Още в края на 19 век той в някаква степен успява да погледне с прибори в невидимия свят. Облъчвайки с особени полета живи организми, той прави видима невидимата им част - аурата. Още ни предстои да разгадаем великите тайни на нашето битие. Дори смъртта може да не е краят. Тесла знае какво говори."

6. Дали знае... или "....и един мармот завиваше шоколада със станиол....."


Прикачени файлове:
tesla-roadster.jpg
tesla-roadster.jpg [ 63.44 KiB | Прегледано 3254 пъти ]
tesla_2.jpeg
tesla_2.jpeg [ 4.68 KiB | Прегледано 3256 пъти ]
tesla_design.jpeg
tesla_design.jpeg [ 10.46 KiB | Прегледано 3257 пъти ]

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Пет Фев 18, 2011 1:19 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
Босът на английската фирма Zero Carbon 2020 Джейми Робъртсън обяви, че е взето решение за построяването на завод в Стара Загора за електрически автомобили. Инвестицията е за 9 милиона евро, като първоначално ще се произвеждат два модела - градски и спортен.

Идеята е заводът да достигне капацитет от 15 хиляди бройки годишно при единична цена от приблизително 20 000 лева.

Президентът Робъртсън уточни, че първите коли ще бъдат сглобени през второто или третото тримесечие на тази година.

Проектът беше анонсиран още през февруари миналата година при посещението на премиера Бойко Борисов в Лондон.

Английската фирма Zero Carbon вече е произвела 230 електромобила в Австрия. Те са бутиково изпълнение и струват около 10 000 паунда.

Засега името на модела им е само работно - наричат ги ZCV, което се чете като превозно средство с нулеви въглеродни емисии. Автомобилите ще бъдат в поне две разновидности: спортна и втори фамилен автомобил с 3 места.

Електромобилът е подходящ най-вече за шофиране в градски условия, защото е маневрен и лесно се паркира. Удобен е и за пътуване извън града, защото с едно зареждане колата изминава приблизително 300 километра.

ГЕОРГИ ЛУКАНОВ
Има и български изобретения

Четири преработени от български специалисти автомобила на ток са едни от главните атракции на международната конференция "Електромобилите - предизвикателства на новата мобилност".

Пред хотел "Хилтън" в центъра на София редом до европейските "електрически асове", са представени и български проекти - конвертирано ново Renault Kangoo от екип на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков" със слънчев панел на покрива, както и първият конвертиран автомобил втора употреба в България - Fiat Punto, проект на "Костов Мотърс" и батерии на "Монбат". До тях са паркирани и лекотаварен "Пони", оригинална разработка на "Ди Фен", Лом. Електромобилът е подходящ за градско комунално стопанство и е готов за производство. На паркинга има и електрическо камионче на BGCAR.BG. Размерите на превозното средство на ток са такива, че позволяват паркиране в стандартен гараж. Полезният товар е 450 кг. Пробегът с едно зареждане е до 80 км. (24часа)


Прикачени файлове:
Elektromobili-300x227.jpg
Elektromobili-300x227.jpg [ 35.7 KiB | Прегледано 3180 пъти ]

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".
          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Съб Фев 19, 2011 11:39 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
Българският коз в електромобилния бранш

До 2015 в Европа ще се предлагат 75 модела електромобили. Това открива нови перспективи в бранша за много страни, включително България. За нея завръщането на електрокарите в модерната им версия е истински златен шанс.

"България има квалифицирани специалисти в областта на електрониката и софтуера за електрически автомобили. Запазената марка на българските електрокари е козът й в световната надпревара за електрически коли", смята Бари Шраейр, основател на британския лидер в производството на задвижващи системи за електромобили Liberty E Cars. Компанията обмисля да започне производство в България. Британският мениджър не знае много за стария „Балканкар”, но е чувал, че през 1960-те години на миналия век България е изнасяла електрически машини за Китай.

Убиец на автомобили?

Възходите и крушенията на електромобила не са български патент. "Кой уби електрическата кола" е заглавието на документален филм, който излезе през 2006 година. Сюжетът е свързан с фиаското на поредната електромобилна ера. След оживление от 1995 до 2003 г. автомобилният бранш отписва електрическия автомобил, защото се оказва скъп и непечеливш. Тогава Дженеръл Мотърс пресова голяма част от електромобилите си EV1.

Тази пролет се очаква продължението за електромобилите. Новото заглавие е “Revenge of the Electric Car”. Официалният трейлър за „Отмъщението на електическата кола” вече е в YouTube .

Сега е моментът за „отмъщението” и на българските електрокари, убеден е Камен Нешев. Той е завършил е електроинженерство в Русе, а днес живее и работи в Балтимор - технически директор e на водещия световен производител на батерии Saft Groupе SA. "Изпуснахме след промяната възможността като Словакия и Румъния да намерим ниша в автомобилното производство. Сега не бива да повтаряме грешката си", казва Камен Нешев. Фенът на зелените автомобили е добре запознат с историята на марката „Балканкар”.

Българската запазена марка

През 1960-те години България става известна с марката „Балканкар”. Първият български завод за електрокари е изграден с помощта на Рено. В 39-те завода на Балканкар, 8 от които в чужбина, се произвеждат и автобуси, леки коли, велосипеди. Върхът е през 1987 година – към 90 000 произведени електро- и мотокари. По това време в цяла Европа се произвеждат общо около 18 000 годишно. Тогава обаче настъпва и началото на края за българските кари.

Ето и един парадокс от историята им. Твърди се, че в началото на 1980-те години на миналия век китайци откраднали схемите за производство им и започнали да ги сглобяват. Тогава България вече е световен лидер в производството на кари и дори го изнася в чужбина. "Балканкар" отваря свой завод в Иран, кооперирано производство има с Югославия, Турция, Алжир, Куба, КНДР, Нигерия. Един от проектите е бил с Китай, но се проваля.

Как го правят другите?

Днес мобилните джаджи – смартфони, айпеди, ноутбуци са гореща тема. Електромобилът също е на път да се превърне в моден аксесоар. Затова и в доста европейски страни държавата го е взела на буксир. С данъчни облекчения, паркиране без заплащане в синя зона, освобождаване от такси - така водещите държави стимулират днес потреблението на зелените коли.

5000 паунда подарък за купувача - това е държавният буксир за електромобилите във Великобритания. Държавните стимули са формулата на успеха и за Германия, Португалия, Холандия и Дания. По прогнози в Берлин към 2020 ще има над един милион електромобила. Но още сега общината е възложила на RWE, съвместно с Даймлер, проект за зарядни точки.

И София - точка на зареждане

Разпространението на електромобилите ще започне от няколко точки по света. Това ще са градове, където хората имат „зелено“ съзнание и ентусиазъм да използват новите технологии, където бизнесът вижда интереса си да осигури инфраструктура за електромобилите, а държавата предвижда стимули за закупуването на новите коли, казва Тим Армитидж oт консултантската британска фирма ARUP .

Ще бъде ли и София една от световните „точки на зареждане”? Ще се превърне ли България в реалност „завръщането” на електрическите кари? Какво ще последва - пазарен пробив или тотална катастрофа за електромобила? Правилните отговори зависят от това дали държавата ще извади българския коз.

Автор: А. Ненкова/Редактор: А. Андреев

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2011 8:24 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
BMW представи нов суб-бранд

Днес в Мюнхен бе обявено създаването на нов суб-бранд на BMW. BMWi е под-марка, под която компанията ще предлага продукти и услуги за устойчива индивидуална мобилност. Първите автомобили BMWi ще бъдат въведени на пазара през 2013 г.

Това са BMW i3 – изцяло електрически автомобил за движение в градски условия и BMW i8 – суперспортен и ефективен автомобил, разработен върху концепцията BMW Vision EfficientDynmaics

Учредява се и холдингова компания BMW iVentures, която има за цел да осигури стратегически партньорства и достъп до иновативни услуги.

Марката BMW i включва автомобили и услуги, разработвани от 2007 г. насам в рамките на project „i“, на BMW Group за технологични идеи, търсеща решения за устойчива мобилност. Така BMW Group отговаря на променящите се потребности на клиентите, включително все по-голямото търсене на алтернативни начини на задвижване – например електрически и хибридни задвижващи системи.

Източник: АboutCars.bg

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Пон Ное 18, 2013 9:30 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3489
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Вируси помагат при създаването на по-ефективни батерии
Изображение
Изследователите от MIT (Масачузетския технологичен институт) съобщиха, че открили начин да повишат производителността на литиево-въздушните батерии, използвайки модифицирани вируси.
Литиево-въздушните батерии са много перспективни по отношение създаването на автомобили, които ще преодоляват далеч по-големи разстояния с едно зареждане, отколкото съществуващите в момента. Само че, за създаването им трябва да бъдат решени някои технически проблеми, най-големите от които са изработването на по-здрави материали за електрода на батериите и нарастване на броя циклите.
Учените от MIT са открили, че производството на нанопроводници с помощта на генетично модифицирани вируси и използването на тези проводници в качеството на електроди би могло да стане опорна точка за създаването на батерии с качествено различни характеристики. Създадени са бил масиви от нанопроводници с дебелина около 80 нанометра, всеки от които използващ генетично модифицираният вирус М13, който може да „хваща“ молекулите на металите от водата и да ги свързва в определни структури. Фактически, вместо традиционно използваният манганов оксид за изработване на катодите на литиево-въздушните батерии, тук се използват въпросните вируси. За разлика от традиционните катоди, нанопроводниците, изградени от тях имат груба, „бодлива“ повърхност, което значително увеличава площта на повърхността им.
Заявено е, че иновацията ще позволи да се произвеждат батерии с 2-3 пъти по-голям капацитет на енергията, в сравнение с най-добрите литиево-йонни батерии в момента.

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Дек 04, 2013 3:55 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
И BMW ще електрифицира всичките си модели...
Това е единственият начин компанията да отговори на изискванията на новите еко норми...

http://www.cars.bg/news/news/view/10919 ... -si-modeli

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Мар 12, 2014 12:40 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
Шведската компания Rinspeed разработи нови автономни технологии за електромобили, които представи в концепта си XchangE. Пропотипът е базиран на Tesla Model S и може да се движи без абсолютната намеса на водача. В купето е заложена и мултимедийна платформа, съвместима с новите HTML5 стандарти, която превръща автомобила в подвижен киносалон.(!!! това вече не е ли прекалено, тия явно не знаят какви филми гледаме ние по пътищата- курсивът мой) Системата приема команди не само през сензорния си екран, но и чрез жестове, уловени с камерите в интериора.

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Сря Мар 12, 2014 12:42 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1022
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
ivied написа:
Пропотипът е базиран на Tesla Model S и може да се движи без абсолютната намеса на водача.

За някои хора трябва да се произвеждат коли само без опция за намеса на водача....

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Чет Мар 13, 2014 1:58 pm
 

Аватар

Регистриран на: Съб Ное 24, 2012 9:00 am
Мнения: 30
Автомобил: Saab 9-5 Sport Combi, 1.9 TiD
ivied написа:
Шведската компания Rinspeed...


Шведската или съветската... :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Rinspeed


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2014 12:58 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1022
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
Нито едно от двете :rofl:

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Пон Мар 05, 2018 8:02 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пон Юни 09, 2008 8:52 am
Мнения: 935
Автомобил: hybrid
След дълго отсъствие и изневяра на марката :mrgreen: то и нямаше как да не се случи...

Защо ме кефи хибрида в 10 т. – RAV 4 h, 2.5, 4x4 197 к.с.?

1. Акумулиране на енергията при забавяне, спиране, спускане.
2. Вече се кефя на задръстванията и тръгни/спри – изключва се двигателя при спиране, което прави и автомобил със „старт-стоп” система, но хибрида има възможност да се предвижва на батерия премествайки се в задръстване или до следващия светофар.
3. За разлика от други хибриди – предостатъчно мощност, изключителен мотор
4. Няма празен ход – или се изключва или зарежда батерията
5. Вариаторната скоростна кутия – дава възможност ДВГ да се експлоатира в относително неширок диапазон от режими без резки и значими изменения в оборотите –за разлика от обикновените скоростни кутии и автоматичните. Което (естествено) намалява/увеличава разхода.
6. Мотора му дава независимост от ел. зареждането
7. Перфектни настройки – почти не усещаш кога, какво прави и всичко функионира безупречно
8. Екологично и финансово практичен
9. Предостатъчно екстри
10. Надеждноста и гаранцията

_________________
Hit the road Jack! "Или вдигаш прах, или гълташ прах".


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Вто Мар 06, 2018 3:24 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6789
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0 MY'97
Извън темата:
Който има желание, ще прочете това пуснато и в една тема. Няма нужда да се копира и поства по няколко пъти.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Бъдещето, хибридите, кооперация между марките
МнениеПубликувано на: Вто Апр 24, 2018 4:47 pm
 

Аватар
Remove before flight
Remove before flight

Регистриран на: Вто Юни 07, 2005 6:14 pm
Мнения: 2897
Местоположение: Козлодуй - на топло в реакторите
Автомобил: ex 9000, 9-5 2.3 aut. Devil Performance
Къде, къде, реших тук да го сложа - https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... ab-6081631 - и кво прайм ся?! :goodheart:

_________________
Много харесвам СААБ, но ще си купя Мерцедес, да не ме помислят за беден.


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Saab кафе » Връзки, статии и новини.

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab