Портал » Начало форум » Гараж » Performance & Tuning

 

Напиши нова тема Отговори на тема
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 3:36 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Сеп 05, 2006 1:12 pm
Мнения: 1020
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 900NG; Opel Zafira 1,9cdti
Питам от любопитство...да речем, че имам мерак да си докарам колата при вас. Как ще ми гарантираш написаното като резултати след като не си го правил? Има ли измерване на стенд след намесата?

_________________
СААБ някога може и да не е бил поп-фолк....


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 4:01 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 2:03 pm
Мнения: 24
Автомобил: Alfa Romeo
Разбира се. Имаме един от най-добрите европейски дино стендове. Посетете сайта ни. Там пише всичко.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 4:25 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 3:22 am
Мнения: 3033
Местоположение: София
Автомобил: MY98 9000 Aero
Колега, понеже репликата относно заяждането е след цитат на мой пост, подразбирам, че аз съм заялият се. Ако мнението ми е довело до подобно впечатление, извинявам се, не съм имал подобна цел. Относно въпросния двигател 2.2 дизел, стотици знайни и незнайни тунери предлагат ъпгрейд, но на практика в 99 процента от случаите просто фигурира в каталозите им, та затова исках пояснение, най-вече за да внесе яснота за тези, които биха имали интерес към подобна услуга. Което донякъде е и във ваш интерес и няма общо с каквото и да било заяждане. А относно B207E, B207L и B207R, точно последната буква индексира мощността на този мотор B207, който си е един и същ. Единствено R версията е с други инжектори, турбо и разпределителни валове. Е и L са абсолютно идентични хардуерно, разликата в мощността е само от софтуера и на практика B207 се предлага точно в три мощности. Във всякакви листи на тунинг компании, каталози за авточасти, функции на диагностична техника и други подобни технически документи е пълно с неточности относно двигателите на Сааб. Обикновено във всеки един модел на марката са наблъскали всички двигатели и мощности от всички модели произвеждани някога от Сааб, че даже и несъществуващи. Виждал съм дори дизел вмъкнат при 9000 и 900..... Затова, когато тези листи ги погледне някой запознат с марката, нещата му изглеждат като пародия и не би потърсил услуга там, а някъде, където се занимават конкретно и само с тази марка и са наясно с нея. Виждал съм файлове на универсални тунери, работещи със всички марки, където всички таблици се вдигат процентно без ясно съзнание какво се върши. Виждал съм и файлове, за които са плащани по 900 лв, а е премахнато само ограничението на торк лимитърите, тоест една единица е променена на нула в целия софтуер за тези пари, а на практика промяна в мощността няма. Говоря за бензинови Сааби. Не съм запознат с това как работите и не ви подценявам, особено за 2.2 дизел, и не влагам лоши намерения към вас, просто споделям факти, както и в предишния си пост. Поздрави от мен с най-добри намерения.

_________________
Изображение+Изображение=Изображение


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 9:12 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 2:03 pm
Мнения: 24
Автомобил: Alfa Romeo
Ние черпим информация за автомобилите директно от каталозите на BOSCH. Често има автомобили произведени за определени страни с определена мощност. Доста често и много хора не знаят че съществуват. Ние вярваме на каталозите. Не можем да сме фенове на всички марки и да знаем всичко за тях. Това обаче не ни пречи да правим добър софтуер и да смятаме нещата както трябва. Не работим с проценти и всичко пресмятаме както сме учили за това. Всичко правим собственоръчно. Никога не ползваме чужди неща. Ако нещо не можем да го направим го казваме.

Относно 2.2 мотора ние сме качили дори и дино графика от него. Нещо което в България надали има друга такава кола направена и измерена на дино. Не искам да звучи все едно е някаква гордост. Просто ние било интересно както и всички неща които са трудни за нас са предизвикателство. И мисля, че точно това е достатъчно за да изглеждаме сериозно. Нека оставим каталога. При всички тунинг сервизи в каталозите има грешки и това е нормално, и не трябва да буди чак толкова съмнения.


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 9:40 pm
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 929
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Нека и моето изказване да не се приеме като някакво заяждане,но мисля,че ако сте релили да се занимавате с туниране точно на тази марка автомобили (SAAB) трябва да изчетете един голям куп с информация,а и трябва да разберете от къде да я почерпите в грамотен и верен вид! Ако разчитате на информацията от BOSCH не мога и да си помисля как точно ще тунирате един B205 например. Аз също съм виждал с очите си (макар и да не се занимавам точно с това) уж туниран софтуер,за който са платени един бюлюк пари,а всъщност е по-зле и от оригинала...
SAAB е наистина различна марка,с не малко особености! И ако искате да стоите стабилно в това,с което се занимавате трябва да обърнете подобаващото внимание на вска една марка,особено когато е "различна" от останалите! В крайна сметка това касае само вашият просперитет :wink:
Успех!

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Чет Юни 04, 2015 10:59 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 218
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Темата е за чип на дизел - колегата се е включил на правилното място , това че на сайта им има недоразумения е сигурно за друга нова тема :).
95-цата ми е чипната ( така си дойде нов внос) - върви осезаемо по-добре от 93-ката , която я чипвах тук ( не при тях) и мерена на дино показа 140 магарета. И в двете няма "кутийки" , емулатори и тем подобни. Двигателите знаете са същите 2.2 , но за помпите не съм сигурен :).
И понеже този двигател не е особено "долюбван" в саабските среди , който каквото прави си го прави самостоятелно и не оставя следа ... което е жалко.
@ oemotorsport - моля прати ми на лично ценоразпис ( не намерих на сайта) . Конкретно ме интересува 2.2 125 ( 9-3 след 2002 г.) .


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 3:21 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Пет Авг 27, 2004 7:39 pm
Мнения: 6986
Местоположение: Русе
Автомобил: 9-3SS MY'05 DevilTune /900NG 2.0
oemotorsport написа:
Ние черпим информация за автомобилите директно от каталозите на BOSCH.....

Не знам от къде черпите информация, но гледайки новите неща на сайта Ви, относно вече коментирания модел 93 SS, неточностите са си все още там.... :yes:

oemotorsport написа:
....Всичко което правим е наше дело. Ако на някой не му харесва знаете пътя към чуждестранните фирми. Цените също......

Това звучи малко като "ако не дойдете при нас, останаха само лошите скъпи чужди фирми". :D

А колкото до това, че темата била за дизел, точно за дизел са ми и първите две питания в предходното ми мнение.
Извън темата:
Изкушавам се да попитам колко коли с Т8 сте правили, ама темата е за дизел, та ще го запазя като евентуален бъдещ въпрос. :goodheart:


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 8:39 am
 

Аватар
багериста
багериста

Регистриран на: Съб Яну 24, 2004 7:35 pm
Мнения: 929
Местоположение: село София
Автомобил: SAAB 9-5 2.0Turbo-Deviltune custom stage
Woolyrhino написа:
Темата е за чип на дизел - колегата се е включил на правилното място , това че на сайта им има недоразумения е сигурно за друга нова тема :).
95-цата ми е чипната ( така си дойде нов внос) - върви осезаемо по-добре от 93-ката , която я чипвах тук ( не при тях) и мерена на дино показа 140 магарета. И в двете няма "кутийки" , емулатори и тем подобни. Двигателите знаете са същите 2.2 , но за помпите не съм сигурен :).
И понеже този двигател не е особено "долюбван" в саабските среди , който каквото прави си го прави самостоятелно и не оставя следа ... което е жалко.
@ oemotorsport - моля прати ми на лично ценоразпис ( не намерих на сайта) . Конкретно ме интересува 2.2 125 ( 9-3 след 2002 г.) .

Да разбираме,че двигателите и на двата автомобила са 2.2...?

_________________
"По-добре късно,отколкото после!"


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 8:41 am
 

Аватар

Регистриран на: Съб Дек 25, 2010 11:24 am
Мнения: 3503
Местоположение: София
Автомобил: SAAB 9-5 2,0t - Deviltune
Май ДА Ясене, нали се разбра, че ставало въпрос за дизел, а това от сайта им:
Изображение
Местоположение: гр. Горна Оряховица, ул. Антон Страшимиров 48

_________________
SAAB 9-5 2,0t - Deviltune


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 10:14 am
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Вто Май 26, 2009 2:12 pm
Мнения: 2248
Местоположение: София
Автомобил: 9-5 AERO'03 10x to the Devil
Браво за постижението, звучи добре. Как е в движение да каже щастливият собственик.
НО искам да попитам за 2 неща - защо изчислената загуба на мощност колела/двигател е цели 24% за кола с ръчни скорости и предно предаване. Както и защо максималната мощност е постигната при едва 3500 об., след като тоя двигател има полезен обхват от обороти докъм 4000-4200 и дори фабричният пик е при 4300, ако не ме лъже паметта?
За това, че пикът на въртящия момент е изместен с 1000 об. нагоре спрямо фабричния няма да питам, щото сигурно ще се приеме като заяждане.

_________________
Обичаният SAAB заслужава едно Дяволско докосване! :turbo
ViOlatOR


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 6:35 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3734
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Извън темата:
Слави пита като пръв лаик ;) Защото турбото, нагоре просто го няма, както е при повечето турбини серийно монтирани.

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 8:17 pm
 

Аватар

Регистриран на: Пон Юни 09, 2014 2:03 pm
Мнения: 24
Автомобил: Alfa Romeo
slavi написа:
Браво за постижението, звучи добре. Как е в движение да каже щастливият собственик.
НО искам да попитам за 2 неща - защо изчислената загуба на мощност колела/двигател е цели 24% за кола с ръчни скорости и предно предаване. Както и защо максималната мощност е постигната при едва 3500 об., след като тоя двигател има полезен обхват от обороти докъм 4000-4200 и дори фабричният пик е при 4300, ако не ме лъже паметта?
За това, че пикът на въртящия момент е изместен с 1000 об. нагоре спрямо фабричния няма да питам, щото сигурно ще се приеме като заяждане.


Винаги загубите са толкова. Просто никое друго дино в БГ не ги мери или ако ги мери не ги показва и всеки си измисля загуби каквито му харесват :) Загубите е дълга и широка тема по принцип. Мога да говоря много ако Ви е интересно. Много неща зависят там. От теглото на джантите до твърдоста, широчината, температурата и налягането на гумите...

Относно това защо не може да си развие колата потенциала във всички обороти не мога да кажа. Конкретния автомобил се е движил дълго време с запецнал ЕГР. Не е ясно смукателя колко е задръстен със сажди. Въртящия момент пада много след 4000 защото и дебита на въздуха пада. При константно налягане на турбото спрямо оборотите на макс. въртящ момент и след 4000 об. количеството въздух пада доста от там и горивото. Без да отворим смукателя или да проверим някои неща по мотора не можем да кажем повече.

Изместването на въртящия момент е защото съм натиснал педала докрай по-късно. Колата имаше крива джанта и подскачаше доста на диното точно в 2100 об. на 4-та, а и първото измерване беше на почти изстинал мотор


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Пет Юни 05, 2015 10:54 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 218
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Yassen-TE написа:
Woolyrhino написа:
Темата е за чип на дизел - колегата се е включил на правилното място , това че на сайта им има недоразумения е сигурно за друга нова тема :).
95-цата ми е чипната ( така си дойде нов внос) - върви осезаемо по-добре от 93-ката , която я чипвах тук ( не при тях) и мерена на дино показа 140 магарета. И в двете няма "кутийки" , емулатори и тем подобни. Двигателите знаете са същите 2.2 , но за помпите не съм сигурен :).
И понеже този двигател не е особено "долюбван" в саабските среди , който каквото прави си го прави самостоятелно и не оставя следа ... което е жалко.
@ oemotorsport - моля прати ми на лично ценоразпис ( не намерих на сайта) . Конкретно ме интересува 2.2 125 ( 9-3 след 2002 г.) .

Да разбираме,че двигателите и на двата автомобила са 2.2...?


Да двигателите са 2.2 ТИД. Моделите и годините са различни само. Предполага се , че и помпите :).


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Съб Юни 06, 2015 8:59 pm
 

Аватар
saab-club.com member
saab-club.com member

Регистриран на: Сря Яну 14, 2004 8:23 pm
Мнения: 3734
Местоположение: София
Автомобил: Red Devil RIP! 9000 2.3T auto
Тази 9-3-ка, не е никакъв проблем да се пипа, нормално е PSG да е с по-добрата динамика, едно заради възможностите на помпата, друго заради турбината с променлива геометрия. VP44 освен че е по-евтина, със сигурност няма друго предимство,

_________________
Човек като е глупав, обикновено е за дълго :Chair
SLAVI каза: И да, карането на SAAB хич не е евтино удоволствие, но пък е гарантирано удоволствие!
http://www.deviltune.com


          Върнете се в началото  
 
 Заглавие: Re: Чип/П-бокс за 2.2 TiD
МнениеПубликувано на: Съб Юни 06, 2015 11:20 pm
 


Регистриран на: Чет Юли 14, 2011 4:25 pm
Мнения: 218
Местоположение: София
Автомобил: 9-3 TID 99', 9-5 TID 03'
Red_Devil написа:
Тази 9-3-ка, не е никакъв проблем да се пипа, нормално е PSG да е с по-добрата динамика, едно заради възможностите на помпата, друго заради турбината с променлива геометрия. VP44 освен че е по-евтина, със сигурност няма друго предимство,


Знам , че старата помпа не е проблем да се пипа ( май цяла България знае :wink: ) , просто казвам , че 9-5цата не върви за 120 коня. Мога да си направя преценката и според други коли , които карам или съм карал. Просто някой си е свършил добре работата в Италия.
Но докато не я кача на дино , можем само да предполагаме ...


          Върнете се в началото  
 
  Препоръчваме Ви:   

Портал » Начало форум » Гараж » Performance & Tuning

 
Напиши нова тема Отговори на тема



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Иди на:  

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron

Ads

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, X-Static by Skin-Lab